بازدید 1981
با ثبت بیشترین رشد در حجم و ارزش معاملات رخ داد؛

سبقت بازار اول فرابورس ایران از سایر بازارها

در هفته معاملاتی منتهی به ۱۸ اسفندماه تنها بازار اول بهترین عملکرد را در رشد حجم و ارزش دادوستدها تجربه کرد؛ به نحوی که ۲۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۴۰۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
کد خبر: ۶۷۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵ 11 March 2017
در هفته معاملاتی منتهی به ۱۸ اسفندماه تنها بازار اول بهترین عملکرد را در رشد حجم و ارزش دادوستدها تجربه کرد؛ به نحوی که ۲۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۴۰۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش مهر به نقل از فرابورس ایران، در هفته معاملاتی منتهی به ۱۸ اسفندماه تنها بازار اول بهترین عملکرد را در رشد حجم و ارزش دادوستدها تجربه کرد. در این بازار ۲۲۶ میلیون ورقه به ارزش ۴۰۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که رشد ۷۰ درصدی حجم و ارزش معاملات را به ثبت رساند.

در همین حال بازار دوم و پایه به ترتیب معامله ۲۵۳ و ۹۰۸ میلیون ورقه به ارزش ۱۲۱۱ و ۴۷۶ میلیارد ریال را تجربه کردند. بازار دوم در حالی با افت حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد که بازار پایه در مقابل افت ارزش خرید و فروش‌های انجام شده در این بازار، رشد ۲۶ درصدی حجم معاملات را شاهد بود.

از سوی دیگر نگاهی به ارزش معاملات خرد بازار سهام (متشکل از بازارهای اول، دوم، پایه و شرکت‌های کوچک و متوسط) به تفکیک صنایع فرابورسی حاکی از آن است ارزش معاملات در این بازار به میزان ۱۶۸۱ میلیارد ریال بوده که گروه محصولات شیمیایی ۱۹ درصد از ارزش کل معاملات را در اختیار گرفته و در جایگاه نخست ایستاده است. هفته گذشته ارزش معاملات این بازار رقم ۳۱۱ میلیارد ریال بود. گروه‌های فلزات اساسی و محصولات غذایی و آشامیدنی به غیر از قندوشکر نیز به ترتیب در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

در میان ده صنعت برتر نام صنایعی همچون حمل و نقل، انبوه‌سازی، پیمانکاری صنعتی و بانک‌ها و موسسات اعتباری نیز به چشم می‌خورد.

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص فرابورس روز شنبه در بالاترین ارتفاع خود یعنی ۸۷۱ واحدی ایستاد، بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز به‌ترتیب در روزهای یکشنبه و دوشنبه رقم خورد. روز یکشنبه حجم معاملات به ۶۸۱ میلیون ورقه و روز دوشنبه ارزش آن ۳۹۲۰ میلیارد ریال رسید.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز در حالی با معامله ۲۰ میلیون ورقه به ارزش ۷۳۰۱ میلیارد ریال روبه‌رو شد که ۹۵ درصد از ارزش معاملات این بازار در اختیار اوراق بدهی قرار گرفت. صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز به‌ ترتیب به میزان ۱۲ و ۰.۲۲ میلیون ورقه به ارزش ۱۳۶ و ۱۶۹ میلیارد ریال معامله شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار