بازدید 4960

تعیین تکلیف تاکتیک انتخاباتی اصلاح‌طلبان در جلسه فردا

به نظر می رسد خروجی جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در عصر روز یکشنبه تا حدودی بتواند بر گمانه زنی های مختلف مبنی بر معرفی یا عدم معرفی کاندیدای پوششی در کنار روحانی پایان دهد.
کد خبر: ۶۷۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 11 March 2017
شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان متشکل از شخصیت ها، احزاب و گروه های سیاسی جریان اصلاحات، یکشنبه هفته جاری (فردا) ساز و کار مورد نظر خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده در ارتباط با معرفی و یا عدم معرفی کاندیدای ثانی و همچنین  بررسی مصادیق انتخاباتی برای این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری آتی را در دستور کار خواهد داشت.

 به گزارش «تابناک»، نشست مشترک شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و هیئت رییسه شورای عالی اصلاح طلبان استان ها نیز به زودی برگزار خواهد شد. پیش از این اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 با انصراف «محمدرضا عارف»، از کاندیداتوری «حسن روحانی» حمایت کرده بودند

طی ماه های گذشته نیز بارها شخصیت های سیاسی اصلاح طلب یادآوری کردند که با وجود داشتن گزینه های جایگزین، مایل هستند تا برای ادامه سیاست های موجود مجددا از کاندیداتوری روحانی حمایت کنند. 

در همین راستا نیز هفته گذشته نشست مشترکی میان هئیت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با رئیس جمهور برگزار شد.

در روزهای گذشته برخی اخبار تایید نشده از طرف برخی رسانه ها منتشر شده بود که در آن لیست افراد مورد تایید این شورا ذکر شده بود.
مسئول روابط عمومی شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان فهرست ارائه شده به نام منتخبان شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در شهر تهران را تکذیب کرد و گفت: این اسامی  از سوی شورای سیاستگذاری اعلام نشده و تمام اسامی ارائه شده، تقلبی است.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان هنوز در این خصوص وارد مصادیق نشده است.

فخاری همچنین از برگزاری نشست مشترک شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان استان ها در روز دوشنبه 23 اسفندماه خبر داد. 

یکی از اعضای هیات رئیسه این شورا، نیز گفته است که یکشنبه (22 اسفندماه)، شورا رسما تصمیم خود برای چگونگی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کند و به طور رسمی مکانیزم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات پیشرو تشریح خواهد شد. 

به گفته وی، شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها نیز که زیرنظر شورای عالی سیاستگذاری شکل گرفته است، به صورت منسجم در تصمیم گیری‌ها شرکت دارد.

 به نظر می رسد خروجی جلسه شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در عصر روز یکشنبه تا حدودی بتواند بر گمانه زنی های مختلف مبنی بر معرفی یا عدم معرفی کاندیدای پوششی در کنار روحانی پایان دهد. همزمان با اعلام برگزاری جلسه  شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در روزهای آخر سال زمزمه هایی مبنی بر تلاش برای کاندیداتوری  نوبخت، قاضی زاده هاشمی و جهانگیری که از اعضای کابینه روحانی هستند نیز به گوش می رسد. 

شواهد و قرائن نشان می دهد اصلاح طلبان و اعتدالگرایان موضع مشخصی در این رابطه اتخاذ نکرده اند و اگر در جلسه روز یکشنبه نتیجه مشخصی حاصل نشود، تصمیم گیری هواداران اصلاح طلب روحانی و اعتدالگراها در انتخابات و نحوه حضورشان در آن به سال آینده موکول خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر