بازدید 2368

هشدار پکن به واشنگتن نسبت به پیامدهای جنگ تجاری

چین امروز (شنبه) درباره شروع جنگ تجاری به ایالات متحده آمریکا هشدار داد و گفت درصورتی که دونالد ترامپ بخواهد تهدیدهای خود را در این رابطه عملی کند هر دو کشور چین و آمریکا متحمل ضرر و زیان می‌شوند.
کد خبر: ۶۷۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 11 March 2017
چین امروز (شنبه) درباره شروع جنگ تجاری به ایالات متحده آمریکا هشدار داد و گفت درصورتی که دونالد ترامپ بخواهد تهدیدهای خود را در این رابطه عملی کند هر دو کشور چین و آمریکا متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا بارها چین را به استفاده از سیاست‌های تجاری غیرمنصفانه و دزدیدن موقعیتهای شغلی آمریکا متهم کرده و تهدید کرده است در صورتی که پکن رویه خود را تغییر ندهد با وضع تعرفه‌های کلان این کار پکن را تلافی خواهد کرد.

ژونگ شان، وزیر تجارت چین در حاشیه اجماع سیاسی سالانه کشور در پکن درباره رویکرد آمریکا گفت:  جنگ تجاری به نفع هیچ یک از دو کشو و ملت آنها نیست. در حقیقت جنگ تجاری تنها به ضرر هر دو طرف است و هیچ نفعی هم برای هیچ یک از دو کشور نخواهد داشت.

وی با اشاره به این نکته که چین وارد کننده اصلی کالاهای آمریکایی از جمله سویا، خودرو و هواپیماهای بوئینگ است گفت: صادرات آمریکا به چین ظرف دهه گذشته هرسال حدود 11 درصد به طور میانگین افزایش پیدا کرده است درحالی که صادرات چین به آمریکا ظرف همین مدت زمان سالانه تنها 6.6 درصد افزایش داشته است.

وزیر تجارت چین افزود: این ارقام حاکی از آن است که چین و آمریکا اهمیت تجاری بالایی برای یکدیگر دارند.

ویلبور راس، همتای آمریکایی ژونگ شان پنجشنبه گفته بود که  نزاع و کشمکش تجاری آمریکا با چین و کشورهای دیگر دهه هاست ادامه دارد اما آمریکا اکنون پس از دهه‌ها کشمکش ، مقابله با این کشورها را شروع کرده است.

درحالی که به نظر می رسد دولت دونالد ترامپ درباره پیگیری برنامه حمایت از مصنوعات داخلی جدی و مصمم است، این دومین هشدار چین ظرف این هفته درباره جنگ تجاری احتمالی است.

هفته گذشته نماینده تجاری آمریکا نامه ای را به کنگره ارائه داد که ضمن آن اعلام شد که آمریکایی ها مستقیماً تحت قوانین سازمان تجارت جهانی نیستند. واشنگتن سال 1995 همزمان با ایجاد این سازمان به عضویت آن درآمد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار