بازدید 3165

حج و زیارت حضور زائران ایرانی را در سوریه رد کرد

کد خبر: ۶۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 11 March 2017
درحالی که برخی رسانه‌ها از حمله به زائران ایرانی در دمشق و انفجار اتوبوس حامل آنها در مسیر یک زیارتگاه خبر داده، اما سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ایران درحال حاضر به سوریه زائر اعزام نمی کند.

به گزارش ایسنا، سانا (خبرگزاری جمهوری عربی سوریه) ساعاتی پیش از وقوع دو انفجار در نزدیکی گورستان "باب الصغیر" در دمشق سوریه با هدف قرار دادن گروهی از زائران ایرانی خبر داد و اعلام کرد، در جریان این دو انفجار شماری شهید و زخمی شدند که هنوز آمار آنها مشخص نشده است.

این درحالی است که مقامات سازمان حج و زیارت، حضور زائران و کاروان‌های زیارتی ایران را در سوریه رد کرده‌اند. مدیرکل عتبات عالیات این سازمان به ایسنا گفت: سازمان حج و زیارت ایران هیچ اعزامی به سوریه ندارد.

او درباره احتمال سفر آزاد این گروه از زائران نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.

سازمان حج و زیارت از زمان تشدید جنگ در سوریه، اعزام رسمی زائران ایرانی به این کشور را متوقف کرده و درحال حاضر هیچ نماینده و یا دفتر فعالی در سوریه ندارد.

با این حال وزارت گردشگری سوریه از حدود یک سال پیش و پس از آزادسازی بخش‌هایی از این کشور به ایران درخواست داده تا اعزام زائران به این کشور از سر گرفته شود که ایران اجرای این خواسته را به ارائه طرح پیش نویس امنیتی از سوی سوریه منوط کرده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر