بازدید 8304
۲

شهادت و مجروح شدن ۱۶۰ زائر عراقی در دمشق

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اغلب قربانیان انفجار امروزشنبه دمشق از زائران عراقی هستند که برای زیارت حضرت زینت (س) به سوریه سفر کرده اند.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 11 March 2017
وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اغلب قربانیان انفجار امروزشنبه دمشق از زائران عراقی هستند که برای زیارت حضرت زینت (س) به سوریه سفر کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای گفت که براساس آمار اولیه، 40 شهروند عراقی در این انفجار امروز (شنبه) دمشق کشته و 120 تن دیگر زخمی شده اند.
این بیانیه اضافه کرده است که وزارت خارجه عراق با همکاری دولت سوریه یک تیم مشترک برای شناسایی هویت قربانیان تشکیل داده است.
 
وزارت خارجه عراق از جامعه جهانی خواست که انفجار دمشق را که به طور ویژه زائران عراقی را هدف قرار داده است محکوم کند.
 
پیشتر خبرگزاری 'سانا' سوریه در گزارش اولیه اعلام کرده بود که براثر انفجار دو بمب در منطقه باب المصلی در دمشق 33 شهروند کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند.
 
براساس این گزارش، گروه های تروریستی بامداد امروزشنبه همچنین با خمپاره چند منطقه در دمشق را هدف قرار دادند که براثر آنها تعدادی از شهروندان کشته یا زخمی شدند.
 
به رغم شرایط بحرانی سوریه اما شهروندان عراقی در طول سنوات گذشته به طور مستمر برای زیارت عتبات مقدسه به ویژه مرقد حضرت زینب (س) به صورت کاروانی به سوریه سفر کرده اند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
وقتی از شرایط امنیتی بد منطقه با خبرند زیارت رفتن در واقع نوعی خودکشی است! هم دولت ها باید از سفر اتباعشان جلوگیری کنند و هم مردم موظف به صیانت از جان خویشند.
اللهم العن داعش وآل سعود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل