بازدید 1531

اولین سفر آسیایی تیلرسون بدون پوشش رسانه‌ای برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی اولین تور آسیایی خود را آغاز می‌کند که اجازه همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران را با خود نداده است.
کد خبر: ۶۷۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 11 March 2017
وزیر امور خارجه آمریکا در حالی اولین تور آسیایی خود را آغاز می‌کند که اجازه همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران را با خود نداده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه «هیل» چاپ کنگره آمریکا، «اد مارکی»  سناتور دموکرات آمریکا از ایالت «ماساچوست» روز گذشته (جمعه) به سرزنش «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا که قرار است اولین سفر مهم آسیایی خود به نیابت  از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را بدون حضور رسانه ها برگزار کند، پرداخت.

مارکی عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نامه ای خطاب به تیلرسون با اشاره به اینکه محدود کردن دسترسی عموم به اطلاعات صرفا به بی اعتمادی ها دامن می زند،

نوشت: تصمیم شما برای مسافرت بدون حضور خبرنگاران سیگنال خطرناکی برای سایر کشورها در زمینه تعهد آمریکا به آزادی مطبوعات است و حضور هیئت مطبوعاتی در یک سفر برای آگاه نگه داشتن مردم آمریکا درباره سفری با پیامدهای قابل توجهی در زمینه امنیت ملی و رونق اقتصادی آمریکا،‌ حیاتی است.

مارکی گفت که این تصمیم تیلرسون نشانه تازه ای از بی اعتمادی دولت ترامپ به رسانه هاست.

بر اساس این خبر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در طول رقابت های انتخاباتی خود با رسانه ها درگیر بوده است و وزیر خارجه ترامپ نیز تا این هفته، هیچ نشست خبری روزانه ای برگزار نکرده است.

این در حالیست که «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید تصمیم تیلرسون برای عدم حضور هیئت رسانه ای در سفر به آسیا را اقدامی با هدف صرفه جویی در هزینه ها توصیف کرده است.

تیلرسون قرار است هفته آتی اولین سفر آسیایی خود را به عنوان وزیر خارجه دولت آمریکا آغاز کند و به کشورهای ژاپن،‌ کره جنوبی و چین برود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار