بازدید 1789

عرضه جستجوگرهای بصری برای کل کره زمین

امروزه عکس های ماهواره ای بسیار زیادی از کل کره زمین در دسترس است و همین امر شرکت های فناوری را به راه اندازی یک جستجوگر بصری ترغیب کرده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 11 March 2017
امروزه عکس های ماهواره ای بسیار زیادی از کل کره زمین در دسترس است و همین امر شرکت های فناوری را به راه اندازی یک جستجوگر بصری ترغیب کرده است.

به گزارش فارس به نقل از آتلانتیک، شرکت پلانت که دارای بیش از 150 دوربین در کل کره زمین است و چند شرکت نوپای دیگر در این طرح مشارکت دارند.

یکی از این شرکت های نوپا موسوم به Descartes Labs برای تسهیل جستجو در انبوه این عکس ها و اطلاعات از فناوری هوشمندی استفاده کرده که قادر به درک جزییات نمایش داده شده در عکس های مذکور است. با این ابزار می‌توان عکس های مشابه را شناسایی کرد یا انبوهی از عکس ها را برای یافتن اطلاعاتی خاص جستجو کرد.

جستجوگر بصری این شرکت یافتن اقلام مشابه در عکس های مختلف را ممکن می کند و به عنوان مثال توانسته مشابهت هایی را میان عکس هایی که در چین و آمریکا گرفته شده اند، تشخیص دهد. جستجوگر یاد شده از آدرس https://search.descarteslabs.com در دسترس است و علاقمندان می توانند به رایگان از آن استفاده کنند.

به عنوان مثال اگر بر روی یک استخر شنای خالی در عکسی کلیک کنید، جستجوگر مذکور قادر به شناسایی موارد مشابه در نقشه خواهد بود.

این جستجوگر برای بررسی تغییرات کره زمین نیز قابل استفاده است و لذا برای کارشناسان محیط زیست، متخصصان حوزه جغرافیا، محیط بانان و ... بسیار ارزشمند خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان