بازدید 1250

تماس با طالبان به معنای مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تماس با گروه طالبان به معنای مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست و تنها در راستای تامین امنیت اتباع روسیه و روند صلح افغانستان است.
کد خبر: ۶۷۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 11 March 2017
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تماس با گروه طالبان به معنای مشروعیت بخشیدن به این گروه نیست و تنها در راستای تامین امنیت اتباع روسیه و روند صلح افغانستان است.

 به گزارش مهر، به نقل از آوا، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای ضمن رد اتهامات مبنی بر حمایت مالی، کمک تسلیحاتی و سهم داشتن در استقرار کمپ‌های آموزشی برای نیروهای طالبان در افغانستان گفت که حلقه هایی در داخل و خارج افغانستان با راه‌اندازی کمپین هایی سعی دارند تا نقش مهم روسیه در مبارزه با تروریسم در این کشور را تضعیف کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از گروه و یا کشوری نام برده نشده است اما گفته شده که هدف از این اقدامات‌ منحرف‌ ساختن اذهان مردم افغانستان و جامعه جهانی از اشتباهاتی است که در حضور ۱۶ ساله نیروهای نظامی خارجی در افغانستان صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه همچنین ضمن تایید تماس این کشور با طالبان اعلام کرد که این تماس محدود به تامین امنیت اتباع روسی در افغانستان است.

وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که تماس این کشور با گروه طالبان نیز به منظور تشویق این گروه برای پیوستن به روند صلح افغانستان تحت رهبری دولت افغانستان است                                             .       

روسیه طی تماس با طالبان از این گروه خواسته است تا ضمن پذیرفتن قانون اساسی افغانستان، تماس خود را با گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش و شبکه القاعده قطع کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرد که این تماس به گروه طالبان مشروعیت نمی دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل