بازدید 3801

روسیه خواستار پاسخگویی آمریکا درباره افشاگری‌ها

کد خبر: ۶۷۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 11 March 2017
سخنگوی وزارت خارجه روسیه پاسخگویی دولت آمریکا درباره افشاگری اخیر «ویکی‌ لیکس» درباره جاسوسی سازمان سیا از طریق تلویزیون‌ ها و گوشی‌ های هوشمند را خواستار شده است.

به گزارش مهر، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی خواستار پاسخگوئی آمریکا درباره اتهامات مطرح توسط پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» درباره اسنادی پیرامون جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: اگر این اطلاعات (افشاگری ویکی لیکس) تأیید شود، مطلوب خواهد بود که سرویس های اطلاعاتی آمریکا به طور کامل و مناسبی به اسناد منتشرشده و حاوی برخی واقعیات پاسخ دهند.

«ماریا زاخاروا» تصریح کرد: اگر این موضوع (جاسوسی سیا) تأیید شود، این امر اول از همه به مثابه خطر بزرگی برای جهان و سپس مخاطره ای برای امنیت بین المللی به شمار می رود.

ویکی لیکس چند روز پیش اسناد و مدارکی را افشا کرد که نشان دهنده جاسوسی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از کنسولگری خود در شهر فرانکفورت آلمان به عنوان محل امنی برای هکر های آمریکایی در آلمان است.

بر اساس گزارش ویکی لیکس، این جاسوس ها و هکرها با دریافت پاسپورت دیپلماتیک، تحت پوشش کامل دولت آمریکا بوده اند.

در این سند آمده است: علاوه بر انجام عملیات در لنگلی و ویرجینیا، سازمان سیا همچنین از کنسولگری خود در فرانکفورت به عنوان پایگاهی برای پناه دادن و پوشش هکرهای خود در اروپا، خاورمیانه و آفریقا استفاده کرده است. هکرهای سیا با دریافت پاسپورت دیپلماتیک و تحت پوشش وزارت خارجه (آمریکا) در خارج از کنسولگری فرانکفورت مشغول به فعالیت بوده اند.

ویکی لیکس 3 روز پیش اسنادی را منتشر کرد که ادعا می کند محرمانه ترین اسناد سیا است که تا کنون منتشر شده است. ویکی لیکس بیش از ۸,۰۰۰ سند را در آن روز منتشر کرد که از سری اسناد منتشر شده «والت ۷» است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار