بازدید 3643

سفر قریب‌الوقوع رئیس ‌جمهور به کردستان

کد خبر: ۶۷۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 11 March 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس جمهور کشور در آینده نزدیک به کردستان سفر می‌کند و همزمان با این سفر از سه طرح بزرگ اشتغال‌زایی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی ربیعی در حاشیه سفر به استان کردستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در سفر به کردستان از چندین پروژه بهره‌برداری شده است.

وی افزود: مرکز تایید صلاحیت حرفه‌ای امروز به عنوان یک قطب‌ آموزشی و سنجش در کشور عمل می‌کند و در دیپلماسی مهارت نیز در بحث اعزام نیروهای مهارتی به کشورهای همسایه از این مرکز استفاده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی که در این مرکز صلاحیت می‌گیرد آی‌تی است، خاطرنشان کرد: استان کردستان در برخی رشته‌ها از جمله برق، الکترونیک، صنعت ساختمان و غیره موفقیت‌های بسیاری خوبی را کسب کرده است.

ربیعی از جوانان کردستانی به عنوان یکی از بااستعدادترین جوانان در سطح کشور نام برد و خاطرنشان کرد: امروز بیش از 12 درصد از 1.5 میلیون دلار صادرات بازی‌ها و نرم‌افزارهای کشور مربوط به کردستان است.

وی با بیان اینکه امروز بازی‌ها و نرم‌افزارهایی که با زبان کردی درست شده جای خود را در بین فارس زبان‌ها نیز پیدا کرده است، افزود: ترکیب گردشگری با حوزه آی‌تی در مرکز سنجش مهارت دیده شده و زیرساخت‌های آن نیز فراهم شده است.

ربیعی گفت: در زمینه مهارت و صلاحیت حرفه‌ای نیز کارهایی انجام شده و در حال حاضر نیز به کمیسیون علمی دولت ارجاع شده است و به عنوان یک مدرک قابل قبول در سطح بین‌المللی قابل قبول خواهد بود.

وی با بیان اینکه حتی موسساتی که می‌خواهند کار بکنند باید صلاحیت حرفه‌ای بگیرند، خاطرنشان کرد: باید با جایگزینی این تائید صلاحیت‌های حرفه‌ای به جای مدارکی که از دانشگاه‌ها گرفته می‌شود و کمترین بازار کار را دارند بستر را برای ارتقای سطح توانایی نیروهای کار و جذب آنها به محیط کسب و کار فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واگذاری بخشی از وظایف دولت بر اساس اصل 44 به بخش غیردولتی گفت: دولت باید سالانه 20 درصد از فعالیت‌های خود را به بخش خصوصی واگذار و بخش دولتی به عنوان تسهیل‌گر و ناظر در کنار بخش غیر دولتی حضور داشته باشد.

وی با تاکید براینکه واگذاری ما از جنس کار تجاری نیست، اظهار کرد: این واگذاری با هدف تولید ثروت برای فعالین این عرصه صورت می‌گیرد.

ربیعی در مورد رفع مشکل بیکاری در کردستان و برنامه‌های دولت در این راستا نیز اظهار کرد: مسیر اشتغال کردستان را از دو جهت دنبال خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنایع بزرگی در استان در حال راه‌اندازی است، افزود: در سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به کردستان از سه پروژه بزرگ که دو پروژه آن مربوط به وزارت رفاه و یک پروژه وزارت نفت است بهره‌برداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کشور رشد بدون اشتغال مواجه هستیم و با 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی می‌توان تنها یک شغل را ایجاد کنیم، ولی اجرای این پروژه‌های بزرگ نیز نیاز ضروری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل