بازدید 6543

نامه نگاری بر سر کاسپین با رئیس جمهور

کد خبر: ۶۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 10 March 2017
تشدید مشکلات و اعتراضات سپرده گذاران کاسپین باعث شده تا یکی دیگر از نمایندگان مجلس هم دست به قلم شده و با رئیس جمهور وارد فاز نامه نگاری شود.

به گزارش خبرنگار تسنیم، با گذشت زمانی حدود 4 ماهه از مسدود شدن سپرده‌های مردم از سوی موسسه مالی "مجاز کاسپین" ٬ نمایندگان مجلس با تذکرات مکرر شفاهی و کتبی به رییس جمهور٬ وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی خواهان اقدام عملی و فوری آنها در بازپس دادن سپرده های مردمی هستند که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کرده وسرمایه های زندگی خود را در نزد آن موسسه در سراسر کشور به امانت گذاشته اند .

در همین راستا علیم یار محمدی نماینده مردم زاهدان در  مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حجت الاسلام حسن  روحانی رئیس جمهوری خواستار دستور اکید وی نسبت به رفع مسدود شدن سپرده های مردم قبل از پایان سال1395 شد.

این نماینده مجلس از رییس جمهور خواست مراتب حل مشکل مردم از طریق رسانه ملی اعلام تا جلب اعتماد سپرده گذاران نظام پولی و بانکی در این برهه از زمان شود.

یارمحمدی در نامه خود خطاب به رییس جمهور یادآوری کرد که سیف رییس کل بانک مرکزی در مصاحبه های خود در صدا و سیما به دفعات مردم را به سرمایه گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی تشویق می کرد و مردم نیز باور رسمی نموده و چنین کردند اما اکنون آن موسسه مجاز از پرداخت اصل سپرده ها و سود آن به مردم در سراسر کشور جلوگیری کرده و  باعث چالش جدی در استانهای کشور شده است ضمن آنکه زندگی مردم را مختل و باعث نارضایتی میلیون ها نفر در سطح کشور شده است.

نامه نگاری بر سر کاسپین با رئیس جمهور
نامه نگاری بر سر کاسپین با رئیس جمهور
بانک مرکزی در27اسفندماه سال1394به موسسه مالی و اعتباری کاسپین مجوز رسمی داد. درج نام این موسسه بدون هر گونه شروطی و نیزعدم اعلام توافقات ضمنی اعضای تعاونی های اعتبارتشکیل دهنده انحلال یافته قبلی با بانک مرکزی ٬موجب گمراهی بسیاری از مردم شدی شد بطوری که بسیاری پس از تاریخ مذکور اقدام به سپرده گذاری در آن موسسه کرده اند.

عدم شفافیت و اطلاع رسانی درباره موسسه کاسپین باعث زیان بسیاری از مردم سپرده گذار در سراسر کشور شده است چرا که مردم سپرده گذار دراقصی نقاط کشور به جز سایت رسمی بانک مرکزی و رسانه های عمومی، ابزاری برای مطلع شدن از توافقات پشت پرده آن بانک  ندارند ضمن آنکه این خود مصداق کتمان حقایق از مردم است که فی الحال متضرر از این موضوع  مهم می باشند.

سپرده گذاران گرفتار در این مشکل سراسری با اشاره  به سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در 8 اسفند امسال در مجمع ملی سلامت ، که گفته بودند: " اجازه دهیم مردم در کشور نشاط داشته باشند. دروغ نگویید؛ مردم را به آینده نظام و کشور مأیوس نکنید؛ باید دست به دست هم بدهیم و این معنای مجمع ملی سلامت است" در شعارها و پیام هایی که در خبرگزاری تسنیم نیز منتشر شده به رئیس جمهور گفته اند شادی و نشاط پیش کش، عید و زندگی مان مدت هاست عزا شده است.

این گروه از مردم بارها از شخص رییس جمهور نسبت به تسریع در حل این مشکل خاص طلب کمک کرده و در تجمعات خود با در دست داشتن پلاکاردهایی به اظهارات اخیر رئیس جمهور اینطور واکنش نشان داده اند که "چند ماهیست به پشتوانه بانک مرکزی شب و روزمان عزاست".

باید دید آیا رییس جمهور فریاد کمک خواهی چند میلیون مردم گرفتار و نیز صدای نماینگان مجلس را خواهند شنید وهمچنین آیا دستوری اکید نسبت به باز نمودن قفل این معظل خواهند داد تا روند زندگی چند مییلیون نفر از مردم کشور از مختل شدن نجات بیابد ؟!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان