بازدید 2711

کسری تجاری درآمریکا ظرف۵سال به اوج رسیده است

تازه ترین آمارها نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه، با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح از مارس ۲۰۱۲ میلادی رسیده است.
کد خبر: ۶۷۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 10 March 2017
تازه ترین آمارها نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه، با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح از مارس ۲۰۱۲ میلادی رسیده است.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا حاکی است که کسری تجاری آمریکا در ماه ژانویه با ۹.۶ درصد رشد به بیش از ۴۸.۵ میلیارد دلار رسیده است.

میزان واردات آمریکا در این مدت بیش از ۲.۳ درصد رشد داشته که این، بالاترین افزایش واردات این کشور از مارس ۲۰۱۵ به شمار می رود و صادرات نیز در این مدت با رشد ۰.۶ درصدی همراه بوده است.

افزایش واردات کالاهای مصرفی، تجهیزات سرمایه ای و خودرو تاثیر زیادی بر رشد کسری تجاری آمریکا داشته است.

تقویت ارزش دلار نیز عامل مهمی در افزایش واردات داشته است. رشد کسری تجاری می تواند فشار زیادی را بر رشد اقتصادی آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ وارد کند.

کسری تجاری آمریکا با چین در این مدت، به بیش از ۳۱.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است؛ همچنین واردات آمریکا در این مدت به بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رکورد از دسامبر ۲۰۱۴ به شمار می رود، ضمن اینکه صادرات نیز به ۱۹۲ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۵ میلادی به شمار می رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار