بازدید 8200
بادامچی در گفت و گو با «تابناک»؛

همه چیز خوب پیش رود، پیروزی اصلاحات تکرار خواهد شد!

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: روحانی تنها گزینه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 است. انتخابات شوراها نیز برای اصلاح‌طلبان بدون شک به مانند انتخابات ریاست‎جمهوری اهمیت دارد. از این روی، ما در شورای عالی سیاست‌گذاری اقدامات لازم برای حضور پررنگ در انتخابات شوراها نیز انجام خواهیم داد
کد خبر: ۶۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 10 March 2017
هر چه زمان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری نزدیک تر می شود، تحرک انتخاباتی جریان های سیاسی در کشور نیز بیشتر می شود. تنها چند روز دیگر به نام نویسی کاندیداهای شورای شهر برای انتخابات 96 مانده و هر دو جناح سیاسی به فکر معرفی کاندیداهای خود برای جذب حداکثر رأی ممکن هستند.

به گزارش «تابناک»، دقیقا زمانی که کشور خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم آماده می کند، در سایه این واقعه مهم سیاسی، انتخابات دیگری نیز در حال رقم خوردن است که گویا چندان مورد توجه جریان های سیاسی قرار نگرفته است؛ هر چند انتخابات شورای شهر در سطح و بُعد، قابل مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری نیست، این انتخابات، نقش ویژه ای در توازن سیاسی کشور دارند.

در شرایط موجود، با توجه به اینکه اصلاح طلبان تقریبا خیال خود را از کاندیدای مورد نظر خود آسوده کرده و همه بر این اعتقاد هستند که روحانی تنها فرد آنها در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، بیشترین تلاش این طیف در ورود به انتخابات روی تصاحب شوراهای شهر و بخصوص کلان شهرها معطوف شده است.

اما بررسی تحرکات سیاسی جناح مقابل نشان می دهد که بیشترین تلاش اصولگرایان بر انتخابات ریاست جمهور متمرکز شده است. این جناح تلاش دارد با رسیدن به اجماع در بین همه گروه ها و احزاب اصولگرا، تعدد کاندیدای خود را به حداقل برساند تا بتواند با قدرت بیشتری مقابل روحانی صف آرایی کند.

محمد رضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با تابناک درباره نحوه فعالیت اصلاح‎طلبان در انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراهای شهر اظهار کرد: اکنون ما به صورت جدی در بحث انتخابات ریاست‎جمهوری وارد عمل نشده‌‎ایم؛ البته اقدامات ابتدایی انجام شده است.

وی افزود: در اوضاع کنونی، اصلاح‌طلبان با توجه به رویکرد گذشته خود در انتخابات سال 92 و 94 مقدمات و شرایط را برای حضور در انتخابات ریاست‎جمهوری و شوراهای شهر منسجم فراهم می‎کنند تا بتوانند دوباره موفقیت‎های گذشته را تکرار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث انتخابات ریاست جمهوری، نظر و دیدگاه اصلاح‎طلبان بر این اساس است که در صورت حضور روحانی در انتخابات ریاست‎جمهوری سال 96 حمایت از وی را بنای کاری خود قرار دهند.

عضو فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: ما همه اقدامات لازم برای حمایت از روحانی در انتخابات 96 را انجام خواهیم داد و فعلا هم بنایی برای حمایت از فرد دیگری در کنار روحانی نخواهیم داشت.

بادامچی درباره نحوه حضور اصلاح‎طلبان در انتخابات شوراها گفت: بدون شک انتخابات شوراها نیز برای اصلاح‌طلبان به مانند انتخابات ریاست‎جمهوری اهمیت دارد. از این روی، ما در شورای عالی سیاست‌گذاری اقدامات لازم را برای حضور پررنگ در انتخابات شوراها نیز انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما در شورای عالی سیاست‎گذاری در جهت شناسایی نامزدهای مد نظرمان در انتخابات شوراها در سراسر کشور وارد عمل شدیم و بر این باوریم که باید هم در انتخابات ریاست‎جمهوری و هم شوراها با یک رویکرد مشخص وارد عمل شویم.

وی گفت: کمیته های استانی از سوی شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انتخاب شده اند. مسئولیت آنها این است که افراد مختلف و نزدیک به جریان فکری اصلاحات را شناسایی و برای انتخابات آتی آماده کنند.

این نماینده مجلس در پایان ادامه داد: همه چیز برای یک رویارویی منصفانه آماده است و اگر اوضاع به همین شکل ادامه داشته باشد، در آینده نزدیک شاهد تکرار پیروزی دیگری خواهیم شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان