بازدید 20749

بازار سهام روی صفر تابلو

بورس تهران امروز با همراهی بازار سازها در برخی نمادهای شاخص‌ساز به رهبری برخی تک‌سهم‌های معدنی، شاهد بازاری متعادل بود، بازاری که در نقطه صفر تابلو (قیمت پایانی) شاهد افزایش تقاضا به ویژه در میان بازار دومی‌ها بود.
کد خبر: ۶۷۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹ 06 March 2017
بورس تهران امروز با همراهی بازار سازها در برخی نمادهای شاخص‌ساز به رهبری برخی تک‌سهم‌های معدنی، شاهد بازاری متعادل بود، بازاری که در نقطه صفر تابلو (قیمت پایانی) شاهد افزایش تقاضا به ویژه در میان بازار دومی‌ها بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه (16 اسفند 95) با افزایش 22 واحدی عدد 76 هزار و 789 واحد را به نمایش گذاشت. 

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 51 واحدی به رقم 15 هزار و 557 واحد رسید. 

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 14 واحدی روی عدد 84 هزار و 113 واحد ایستاد. 

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 89 واحدی به عدد 54 هزار و 199 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 637 واحد افزایش به عدد 165 هزار و 144 واحد رسید. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 4 واحدی عدد 865 واحد را به نمایش گذاشت. 

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 48 واحد، پالایس نفت تهران با 28 واحد و پتروشیمی شازند با 18 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل، معاملات در نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 44 واحد، ارتباطات سیار ایران و کشتیرانی ج.ا.ا هریک به میزان 34 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 27 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند. 

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 233 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 922 میلیون و 891 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 875 نوبت داد و ستد بود. 

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های عمران و توسعه شاهد، گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، توکارنگ فولاد سپاهان، حق تقدم خرید سهام تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های مهندسی فیروزا، اوراق مشارکت تبریز، اوراق اجاره صایتل، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، کشتیرانی دریای خزر، صنعتی بهشهر، سرمایه‌گذاری بهمن و سرمایه‌گذاری صنعت و معدن متوقف شدند. 

امروز همچنین فرابورس ایران از توقف نماد معاملاتی 48 شرکت حاضر در بازار پایه توافقی در روز آینده به لحاظ انتقال به تابلوی بازار پایه «ب» خبر داده است. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، 135 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 27.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

همچنین 110 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش کمتر از 25 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین 100 میلیون سهم بانک تجارت به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده این بانک کد به کد شد. 

در عین حال 58 میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

24.5 میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان اما به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات درون‌گروهی با هدف شناسایی سود روبه‌رو بود. 

همچنین اندکی کمتر از 17 میلیون سهم بیمه ملت به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان امروز از سوی صندوق بازنشستگی کشوری کد به کد شد. 

یک میلیون سهم پتروشیمی زاگرس به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان نیز امروز از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت، همین وضعیت در پتروشیمی پردیس نیز تکرار شد و اندکی بیش از یک میلیون سهم این شرکت به ارزش 800 میلیون تومان میان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

به گزارش فارس، امروز با تحرک بازارگردان‌ها در برخی نمادهای شاخص‌ساز از جمله هلدینگ خلیج فارس و تک‌سهم‌های معدنی، بازار سهام شاهد افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران در گروه‌های مختلف به ویژه در میان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین به ویژه بازاردومی‌ها بود. 

در این میان گروه‌ غذایی‌ها در روزهای کمتر از دو هفته به پایان سال باقی نمانده، شاهد تکاپوی نوسان‌گیران برای شناسایی سود است. 

در میان داروهایی نیز تک‌سهم‌های این گروه همچنان میزبان نوسان‌گیران کم‌تعداد این سهم برای شناسایی بازدهی است. 

در گروه اطلاعات و ارتباطات اما تک‌سهم این گروه یعنی آتیه‌داده‌پرداز پس از یک اصلاح مقطعی، همچنان با افزایش تقاضا در آستانه اعلام افزایش سرمایه این شرکت است. 

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و آرام بود که با افزایش تحرک خریداران سهام در مقابل فروشندگان، در اغلب نمادهای معاملاتی روی صفر تابلو (قیمت پایانی) قرار گرفت. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر