بازدید 10824

اتهامات جدید دونالد ترامپ به اوباما بر اساس چه مستنداتی است؟ +ویدیو

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، باراک اوباما و «افراد» وی را متهم به سازماندهی اعتراضات گسترده ای که در یک هفته ابتدایی ریاست جمهوری وی در ایالات متحده صورت گرفته و همچنین دست داشتن در درز اطلاعات محرمانه کاخ سفید کرده است. این برای اولین بار است که دونالد ترامپ از حزب دموکرات فراتر رفته و مستقیم رئیس جمهور پیشین را به چنین اقداماتی متهم کرده است.
کد خبر: ۶۷۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲ 28 February 2017
دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، باراک اوباما و «افراد» وی را متهم به سازماندهی اعتراضات گسترده ای که در یک هفته ابتدایی ریاست جمهوری وی در ایالات متحده صورت گرفته و همچنین دست داشتن در درز اطلاعات محرمانه کاخ سفید کرده است. این برای اولین بار است که دونالد ترامپ از حزب دموکرات فراتر رفته و مستقیم رئیس جمهور پیشین را به چنین اقداماتی متهم کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ در گفت وگویی با برنامه Fox and Friends که قرار است صبح سه شنبه به وقت آمریکا پخش شود، این اتهامات را علیه باراک اوباما مطرح کرده است. این اتهامات به رغم آن است که هیچ سندی مبنی بر دست داشتن اوباما و «افراد» وی در این قضایا وجود ندارد.

اتهامات جدید دونالد ترامپ به اوباما بر اساس چه مستنداتی است؟
مجری این برنامه از دونالد ترامپ به صراحت پرسیده آیا او معتقد است که باراک اوباما در اعترضات سازماندهی شده علیه وی از جمله برنامه ریزی جمهوری خواهان برای سخنرانی امروز ترامپ در سنا - که قرار است با دعوت از برخی پناهجویان و پناهندگان آمریکایی ترامپ را به چالش بکشند - قرار دارد یا نه؟

ترامپ بر اساس بخشی از ضبط پیش از پخش این برنامه که شب گذشته منتشر شده، پاسخ داده است: من معتقدم وی پشت سر همه این قضایاست و من فکر می کنم همه این مسائل سیاسی است. اینطور به نظر می رسد که هدف همه اینها سیاسی است.

وی ادامه داد: شما هیچ وقت نمی دانید در پشت صحنه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. من فکر می کنم که رئیس جمهور اوباما پشت همه این قضایاست، چون قطعا آدم ها و افراد وی پشت این ماجراها هستند.

جمهوری خواهان و رسانه های دست راستی در ایالات متحده باراک اوباما را متهم به دست داشتن در اعتراضات گسترده و سازمان دهی شده اخیر در ایالات متحده می دانند و آن را کار گروهی با نام Organization for Act یا OFA میدانند که گروهی است که در طی کمپین های انتخاباتی باراک اوباما شکل گرفته است.

رئیس این گروه فردی به نام جیم مسیناست که طی دوره اول ریاست جمهوری اوباما مسئول دفتر وی بوده و همچنین در رقابت های انتخاباتی سال 2012 نیز رئیس کمپین اوباما بوده است.

اتهامات جدید دونالد ترامپ به اوباما بر اساس چه مستنداتی است؟
 
این گروه به عنوان یک پروه غیر انتفاعی فعالیت می کند و در نتیجه قادر به حمایت مستقیم از یک کاندیدا در انتخابات نیست اما با این حال دستور کار این گروه نزدیکی ویژه ای به گزینه های اصلی سیاست های اوباما و حزب دموکرات دارد. اما با این حال هیچ سندی وجود ندارد که باراک اوباما شخصا ارتباطی با این گروه داشته و یا سیاست های آن را هدایت کرده باشد.

طی هفته گذشته جمهوری خواهان با اعتراضات گسترده ای در واشنگتن و در مقابل دفاتر نهادهای ریاست جمهوری در سراسر آمریکا مواجه شدند که از فرودگاه ها و در پی اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ آغاز شده بود.

دونالد ترام اما معتقد است که اوباما هم در این ماجراها و هم در ماجرای افشا و درز اطلاعات محرمانه کاخ سفید و در اختیار گذاشتن آنها به رسانه هایی مانند CNN و نیویورک تایمز دخالت دارد؛ هرچند وی در این خصوص با «احتمالات سخن گفته است». در همین مصاحبه وی بیان می کند: برخی از این درز اطلاعات احتمالا کار همین گروه (OFA) است.

وی ادامه داده است: برخی از این درز اطلاعات را قبلا شنیده اید - که افشاگری های بسیار حساسی است زیرا با موضوع امنیت ملی سر و کار دارد - اما من می دانم که این مسائل سیاسی است و احتمالا ادامه خواهد داشت.

این اتهامات به اوباما در حالی است که پیش از این سابقه نداشته که یک رئیس جمهور، رئیس جمهور سابق را به کارشکنی متهم سازد.

با این حال به نظر می رسد که اتهامات دونالد ترامپ بر اساس اتفاقاتی است که اخیرا رخ داده و نه بر مبنای مستندات قوی و صریح. ماه گذشته باراک اوباما در بیانیه ای رسما اقدام ترامپ برای اجرای فرمان مهاجرتی منع ورود مسلمانان به آمریکا را تقبیح کرد. در این بیانیه آمده بود که اوباما از میزان و سطح همبستگی و واکنش مردم به این ماجرا در سراسر آمریکا خشنود است و اصولا با هرگونه تبعیض نژادی بر اساس عقیده و مذهب مخالفت دارد.
 
تعداد بازدید : 441
تعداد بازدید : 21
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست