بازدید 3367
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

بازار داغ اعلام کاندیداتوری‌ها / جبهه مردمی مجوز نمی‌خواهد/آغاز ثبت نام‌ها از ۳۰ اسفند

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از ۴ ماه مانده به انتخابات می‌توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 18 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.


اعلام کاندیداتوری معاون احمدی نژاد برای انتخابات 96

معاون اجرایی رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری 96 را اعلام کرد.
به گزارش تابناک،حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور سابق با صدور اطلاعیه‌ای کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری 96 را اعلام کرد.

متن اطلاعیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرَحمن الرَحیم
اللّهم عَجل لولیکَ الفَرَج و العافیه و النّصر

ملّت بزرگوار، فرهیخته و شریف ایران
 
 با استعانت از پیشگاه حضرت ولّی عصر (عج) و با تقدیم بهترین احساسات قلبی به محضر شما مردان و زنان قهرمان و آگاه میهن اسلامی عزیز

در این شرایط مهّم و تعیین کننده، با ایمانی راسخ به ظرفیتهای وسیع و پایان ناپذیر این سرزمینِ پُرگهر، و با باوری عمیق به شایستگی‌های بزرگ و وثیق آحاد مردم نجیب و اصیل ایران زمین و با درک روشن و فهم مُتقن از فاصله زیاد بین وضعیت موجود کشور از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و موقعیت بایسته و شایسته برای ایرانیان، و نقش بسیار مهم جایگاه ریاست جمهوری در جهت تحقّق آرزوهای بلند پدران، مادران و فرزندان این خطة زرخیز و پاک، با کسب اجازه از محضر فرد فرد شما مردم عزیز، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دورة ریاست جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد. 

اینجانب این اعلام نامزدی را که کاملاً مستقل از اشخاص، گروهها، احزاب و جناحهای سیاسی است، صرفاً اعلام سربازی برای کشور عزیز و خدمتگذاری به ملّت شریف ایران دانسته و بدان افتخار می‌کنم. دریافت حقیر آن است که همبستگی ملی و انسجام اجتماعی، در چارچوب قانون اساسی و ارزشهای الهی - انسانی در مقیاس ملّی و بین المللی و از جمله مهّم‌ترین آنها، آزادی، عشق و عدالت، رشد سریع کشور و نیل به جایگاه‌های رفیع تعالی، پیشرفت و رفاه در دسترس خواهد بود.


اینجانب دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را در فرصت‌های آتی و قانونی به استحضار مردم عزیزم خواهم رساند. با آرزوی طول عمر رهبر معظم انقلاب و با تقدیم مراتب احترام و سپاس به پیشگاه ملّت بزرگ و قهرمان ایران.
 خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود گردی و ما رستگار
 
حمید بقایی
معاون رئیس جمهور در دولتهای نهم و دهم
 1395/11/30


حجت‌الاسلام تقوی: در صورت اجماع جبهه مردمی حتما کاندیدا می‌شوم

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز  در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری 96، گفت: مراجعینی داشتم که از بنده برای کاندیداتوری در انتخابات 96 دعوت کرده‌اند، البته شخصاً تمایل به پذیریش این دعوت ندارم، اما اگر جبهه مردمی نیروهای انقلاب روی بنده اجماع کنند، در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا حضور خواهم داشت.

وی گفت: البته موضع شخصی و قطعی بنده آن است که باید از گزینه واحد جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت کرد، لذا گزینه مورد اجماع نیروهای انقلاب مورد حمایت همه خواهند بود و بنده نیز قطعاً از گزینه نهایی و مورد اجماع جبهه مردمی نیروهای انقلاب حمایت خواهم کرد.

حجت الاسلام تقوی گفت: هر تصمیمی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب بگیرند، مورد قبول و احترام است و بنده نیز تابع نظرات مردمی که توسط این جبهه جمع‌آوری خواهد شد، خواهم بود.




خرد سیاسی ایجاب می‌کند که اصلاح‌طلبان سناریوهای مختلفی برای انتخابات داشته باشند


عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه بحثی در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر معرفی نامزدهایی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 با هدف «ضربه‌گیر بودن» برای حسن روحانی گفت: چه در شورای عالی و چه در فراکسیون امید و چه در سایر مجامعی که مبنای کار در آن‌ها خرد جمعی است، چنین موضوعی مطرح نشده و هر مطلبی در این باره منتشر شده موضع‌گیری و یا پیشنهاد شخصی دوستان ما بوده است.

وی افزود: دو موضوعی که بعضی مطرح کردند این بود که ممکن است آقای روحانی خسته باشد و نیاید و یا اینکه نتواند بیاد که ما در مورد هیچ‌کدام به بحث ننشسته‌ایم و در مورد هیچ‌یک صحبتی نداشته‌ایم؛ چراکه ساختار کلی کار خود را چیده‌ایم و تصور می‌کنم که در هفته‌های آتی وارد مصادیق نیز بشویم.

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این مصادیق متعدد بوده و کسانی به جز آقای روحانی را هم دربربگیرد، گفت: به‌طور قطع و یقین ما به دنبال حضور با یک کاندیدا در انتخابات سال 96 هستیم، اما عقل سیاسی ایجاب می‌کند که سناریوهای مختلفی برای خود تدوین کنیم، اما تاکنون هیچ بحثی درباره نامزدی «ضربه‌گیرها» در جمع ما مطرح نشده است





فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب بعد از انتخابات 96 ادامه یابد




محمد کاظم انبارلویی عضو حزب مؤتلفه اسلامی؛ پیرامون نقش جبهه مردمی نیروهای انقلاب در برقراری وحدت و همگرایی در میان اصولگرایان، اظهار داشت: فرایند همگرایی اصولگرایان در انتخابات سال آینده از طریق جبهه مردمی نیروهای انقلاب صورت می‌گیرد. 
 
وی در ادامه افزود: تاکنون این جبهه توفیقاتی در روند وحدت و اتحاد اصولگرایان داشته و برخی نخبگان و فعالان این جبهه در راستای هماهنگی و همگرایی اصولگرایان با یکدیگر بسیج شده‌اند. 
 
انبارلویی تصریح کرد: در اکثر استان‌ها و شهرها آمادگی برای حضور در مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ایجاد شده و در این راستا اقدامات لازم در شهرها و استان‌هایی که انتخابات در آن‌ها برگزار نشده در حال انجام است. 
 
عضو حزب مؤتلفه اسلامی درخصوص آمادگی شخصیت‌های مختلف اصولگرا در جهت هماهنگی با جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: نخبگان و تشکل‌های حقیقی و حقوقی اصولگرا از طریق رسانه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب به تدریج آمادگی خود را برای هماهنگی با این جبهه اعلام می‌کنند. 
 
وی درخصوص هماهنگی حزب متبوعش با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: هنوز تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است و گفت‌وگوها در این راستا ادامه دارد. 
 
انبارلویی در پایان درخصوص لزوم ادامه فعالیت‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب پس از انتخابات خاطر نشان کرد: این جبهه تنها در ارتباط با انتخابات سال 96 فعالیت نمی‌کند بلکه تداوم کارکرد این جبهه برای همگرایی اصولگرایان پس از انتخابات نیز ضروری است. 





دریافت مجوز برای جبهه مردمی نیروهای انقلاب موضوعیت ندارد



محمدعلی پورمختار ظهار کرد: این جبهه، جبهه مردمی و یک تشکل غیر رسمی و غیر حزبی است که تعداد زیادی از مردم با دیدگاه های متفاوت دور هم جمع شده اند و آن را به راه انداختند، اما نباید تعبیر حقوقی از اصطلاح جبهه صورت گیرد که این افراد ملزم به دریافت مجوز شوند، چرا که این امر فعلا موضوعیت ندارد.

وی با بیان اینکه «فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب خلاف قانون احزاب نیست» افزود: احزاب تعریف شده ای مثل حزب موتلفه یا احزاب و جناح های دیگر هستند که می توانند در آینده به این جبهه بپیوندند، اما اصل بر این است که این نهادها در راستای فعال کردن عرصه انتخابات و در جهت اهداف نظام حرکت کنند و طبیعتا کاندیدایی که معرفی می کنند نیز باید در این جهت حرکت کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر لزوم حمایت و استقبال وزارت کشور از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادآور شد: نام این تشکل اصطلاحا جبهه گذاشته شده و تلاش بر این است همه کسانی که با این جبهه همکاری و همفکری دارند به اتفاق نظر برسند تا به کاندیدای واحد دست پیدا کنند.

پورمختار در پایان درباره نقش جامعتین در انتخابات پیش رو نیز گفت: جامعتین قطعا در انتخابات نقش دارند و حرکت اصلی انقلابیون بر محور روحانیت است، لذا جامعتین نقش خود را در کنار جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جریان اصولگرایی ایفا خواهد کرد.


اساتید و دانشجویان برای ثبت‌نام در انتخابات مانعی ندارند

 محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری صبح امروز در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه علامه‌طباطبایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره حضور اساتید و اعضای هیئت‌علمی در انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری و موانع قانونی برای ثبت‌نام آنها، اظهار داشت: طبق ضوابط قانونی می‌توانند کار خود را انجام دهند؛ اگر قرار است استعفا دهند، باید به موقع استعفا دهند. از نظر ما شرکت آنها در عرصه انتخابات شوراهای شهر و ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا مانعی ندارد.

وی افزود: تا این لحظه ابلاغیه‌ای در این زمینه به ما ابلاغ نشده است. دانشجویان که مانعی نداشتند و اساتید هم مشکلی ندارند، البته کارکنان دولت باید از شش ماه قبل استعفای خود را اعلام کنند.

وزیر علوم در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی اجرای سند 2030 و گلایه‌های اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور به دلیل عدم حضور وزیر علوم در جریان بررسی این سند در ستاد نقشه جامع علمی کشور، گفت: 2030 بیانیه بوده و سند نیست. بنده هم در جلسات نبودم، البته قرار به حضور من نیز نبوده، چون این مسئله به وزارت علوم مربوط بوده و وزارت آموزش و پرورش وظیفه پیگیری و بررسی آن را بر عهده دارد.


اعضای کمیته مرکزی انتخابات حزب اعتمادملی مشخص شدند


مهدی رسول‌پناه رئیس کمیته انتخابات حزب اعتمادملی ، با اشاره به نشست هم‌اندیشی مسئولان ستادهای انتخابات حزب متبوعش در استان‌ها، گفت: در این جلسه مهدی رسول پناه، الیاس حضرتی، رسول مهرپرور، اسماعیل دوستی، قربانعلی قائمی، حمیدرضا کارگر، سامان سلیمانی مرند، محسن رفیعی‌فر، حمید عزیزیان، رحمت‌الله خسروی، منوچهر گودرزی، رضا ولدبیگی، مریم علیزاده، مهرانگیز مروتی و نجمه گودرزی به عنوان اعضای کمیته مرکزی انتخابات این حزب مشخص شدند.

رسول‌پناه با بیان اینکه در این جلسه دستورالعمل‌هایی در رابطه با انتخابات شوراها ارائه شد، اظهار کرد: شاخص‌های نامزدهای شورای شهر که می‌خواهند با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تعامل کنند، بررسی شد. ستادهای حزب در همه استان‌ها فعال شده و منتظر شروع ثبت‌نام انتخابات هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی درباره حضور این حزب در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، گفت: کمیته تعاملی که در حزب اعتمادملی تشکیل شده و قرار بود با شورای سیاست‌گذاری تعامل کند، هنوز نتیجه قطعی را اعلام نکرده است. اعضای این کمیته با توجه به شرایط موجود در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند تا نتیجه قطعی به شورای مرکزی اعلام شود.



مجلس برای نظام جامع انتخابات طرحی را تهیه نمی‌کند


 حمیدرضا فولادگر، در خصوص شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: سوال ما این است که چرا دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه نمی‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سال ۸۳ تاکنون منتظریم که دولت‌های مختلف طرح جامع انتخابات را ارائه کنند ولی تاکنون این اقدام انجام نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از مجلس هفتم تاکنون منتظر لایحه جامع انتخابات هستیم ولی دولت‌ها برای ارائه آن کوتاهی می‌کنند، ادامه داد: اگر هم مجلس طرحی را در این زمینه تهیه کند، می‌گویند برای دولت، بار مالی ایجاد می‌کند.

فولادگر متذکر شد: دولت باید این لایحه را ارائه کند زیرا کارشناسان بیشتری را در اختیار دارد و اقدامات اجرایی را انجام می‌دهد و ما معتقدیم که دولت باید لایحه جامع نظام انتخابات را ارائه کند.


آغاز ثبت نام انتخابات از 30 اسفند به مدت یک هفته


 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ، از بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در این شورا خبر داد و گفت: این مصوبه مجلس در جلسات هفته گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی به آن وارد شد.

وی ادامه داد: این مصوبه مجلس برای اصلاح بار دیگر به قوه مقننه ارجاع داده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: باید مصوبه مجلس اصلاح و پس از بررسی مجدد، بار دیگر به شورای نگهبان ارجاع شود.

کدخدایی با بیان اینکه با ایراداتی که شورای نگهبان به مصوب پارلمان درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وارد دانسته، این مصوبه به قانون تبدیل نشده، ادامه داد: اگر مجلس بتواند در زمان باقی‌مانده ایرادات واردشده را رفع کند، زمان آغاز ثبت‌نام‌ها تغییر می‌کند وگرنه همان زمان اعلام‌شده از پیشتر ملاک زمان ثبت‌نام‌ها خواهد بود.

 زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق اعلام جدول زمان‌بندی سی‌ام اسفندماه سال جاری و به‌مدت یک هفته خواهد بود، اما با توجه به اینکه شورای نگهبان مصوبه مجلس را بار دیگر به پارلمان ارجاع داده، در صورت اصلاح این مصوبه از سوی نمایندگان، امکان تغییر زمان آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار