بازدید 4224
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران:

حضور فولاد مبارکه در بازار بورس باعث افتخار است

کد خبر: ۶۶۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 18 February 2017
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت بورس، ضمن حضور در فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید آن در جریان دیدار با مدیرعامل و معاونین فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه بهعنوان یک صنعت مادر، ازلحاظ ارزش اسمی بزرگترین شرکت بورسی است و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می نماید، از این رو حضور این شرکت در بازار سرمایه باعث افتخار است.
 
دکتر حسن قالیباف اصل در گفتوگو با خبرنگار فولاد ادامه داد: ازآنجایی که گلچینی از برترین شرکتهای کشور در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شدهاند، به جرأت میتوان گفت فولاد مبارکه از گلهای سرسبد این بازار است.
 
وی در پاسخ به این سؤال که بازار بورس کشور چگونه میتواند از شرکتهای عضو بورس حمایت کند، گفت: از آنجایی که فولاد مبارکه جزء شرکتهای پرجمعیت بورس است و حرکات شرکتهای بزرگی مانند فولاد مبارکه در بازار بورس بسیار تعیین کننده است، بدیهی است این شرکتها به همان اندازه بزرگی شان تأثیر بزرگی نیز در بازار دارند.
 
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در کشور ما توسعه ای اتفاق افتد و کار اقتصادی صورت گیرد، قاعدتاً انتظار میرود این حرکات توسط همان شرکتهایی که قبلاً تجارب موفقی داشته اند، انجام شود؛ همانگونه که میدانیم فولاد مبارکه از بدو راه اندازی تاکنون طی چندین مرحله توانسته است با اجرای توسعه‌های موفق خود جایگاه صنعت فولاد کشور را ارتقاء دهد، بنابراین شرکتها برای پیشبرد اهداف توسعهای خود نیاز به تأمین و جذب منابع مالی دارند که بازار سرمایه محل مناسبی برای این کار است.
 
به گفته قالیباف اصل، شرکتها برای تأمین منابع مالی خود میتوانند از طریق بورس که دارای تنوع زیادی در این زمینه است، استفاده کنند؛ همچنین شرکتها میتوانند از طریق آورده سهامدار، به راحتی از طریق بورس افزایش سرمایه دهند و یا از طریق بورس نسبت به انتشار اوراق مشارکت اقدام و از انواع صکوک، اجاره، استصناع و ... استفاده کنند.
 
وی از طرح و راهکار پیشنهادی جدید برای حمایت از شرکتهای حاضر در بورس خبر داد و در این خصوص خاطرنشان کرد: اخیرا با همکاری بانکها و سرمایه گذارهای خارجی در حال فراهم کردن شرایطی هستیم تا آن دسته از شرکتهایی که در بخش سرمایه گذاری و صادرات نیاز به منابع ارزی دارند، بتوانند اوراق یا صکوک ارزی منتشر کنند و آنها را در بورس اوراق بهادار تهران به فروش برسانند؛ از آن جایی که بخشهایی از فعالیت فولاد مبارکه از طریق ارزی انجام میشود، بنابراین این شرکت میتواند در صورت پیشرفت و به نتیجه رسیدن این طرح از آن استفاده کند.
 
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور شرکت فولاد مبارکه در بورس گفت: فولاد مبارکه از آن دسته بنگاههای اقتصادی پویای کشور است که از ابتدای ورود به بورس تاکنون طی چندین مرحله افزایش سرمایه داده و توانسته است با سرمایه ثبت شده ۷۵ هزار میلیارد ریال عنوان بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ ارزش اسمی را به خود اختصاص دهد و به خوبی از ظرفیتهای بازار سرمایه استفاده کند که این برای بازار سرمایه باعث افتخار است.
 
وی با ذکر این مطلب که در فولاد مبارکه سرمایه گذاری بسیار سنگینی انجام شده است، بیان کرد: در آغاز این سرمایه گذاری دولت نقش آفرینی کرده است، اما پس از ورود فولاد مبارکه به بورس این سهامداران حقیقی و حقوقی بوده اند که با سرمایه گذاری‌های خود شرایطی فراهم کرده اند که این کار بزرگ انجام شود.
 
قالیباف اصل در همین خصوص افزود: به یقین ساخت مجدد چنین مجموعه ای به راحتی امکانپذیر نخواهد بود و باید اذعان کرد موضوعی که فولاد مبارکه را از سایر شرکتهای حاضر در بورس متمایز میکند، نیروی انسانی بهره ور، سرمایه گذاری آگاهانه و اجرای توسعه های هدفمند است. وی با تأکید بر اینکه اگر سهامداران حقیقی و حقوقی به شرکتی اعتماد نداشته باشند، مسلماً سهام آنها را خریداری نمیکنند، تصریح کرد: اینکه فولاد مبارکه توانسته است طی دوران بهره برداری تاکنون به خوبی توسعه‌های خود را انجام دهد و اعتماد سهامداران را جلب کند، یکی از سرمایه‌های بزرگ دیگر این شرکت است که میتواند در راستای رشد و توسعه آن در ادامه مسیر و آینده مؤثر باشد.
 
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرد: همت و علاقه‌مندی مدیرعامل، تمامی مدیران و کارکنان این شرکت نسبت به توسعه بالندگی فولاد مبارکه میتواند در ادامه مسیر هم این شرکت را برای کسب افتخارات بیشتر یاری کند تا همچنان برای همه ایرانیان و به ویژه برای سهامداران آن مایه افتخار باشد.
 
گفتنی است در جریان این دیدار دکتر بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه، گزارش کاملی از دستاوردهای گروه فولاد مبارکه و روند تولید بزرگترین هلدینگ فولادی کشور در سال جاری ارائه کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان