بازدید 28098

دیپلماتی سبکبار، اما توانمند و متعهد

این مسأله هرچند در آغاز چندان مهم به نظر نیامد، ولی نکته‌ای است که شاید تاکنون در تاریخ دیپلماسی ایران بدین گونه سابقه نداشته است و ... اما سعید جلیلی با حضور خویش، چشم‌اندازی را برای مسئولآن و اصولگرایان اصیل در منش و روش ترسیم کرده است که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، زوایای پنهان، اما دقیق و حساب شده آن بیشتر روشن می‌شود.
کد خبر: ۶۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴ 03 October 2009
 تا زمان انتخاب سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، به دلیل برخی اختلاف سلیقه‌ها، دوره‌ای از تنش بین دبیرخانه این شورا و رئیس جمهور حاکم شده بود که با انتخاب سعید جلیلی به این سمت، این تنش‌ها به مرور زمان رنگ باخت و از بین رفت.

 به گزارش «تابناک»، سعید جلیلی که خود از مدیران وزارت خارجه جمهوری اسلامی بود، در این مدت توانسته است با آرامشی منحصر به فرد و به دور از حاشیه‌ها و موضع‌گیری‌های پر تنش، سکان هدایت شورای عالی امنیت ملی کشور را دست بگیرد و به دور از هر گونه سر و صدا و با منشی در خور تحسین، مذاکرات ایران با طرف‌های غربی را هدایت کند.

 این در حالی است که پس از استعفای علی لاریجانی و از آنجا که اغلب مردم با سعید جلیلی آشنایی نداشتند، انتقاداتی به وی وارد شد؛ اما سعید جلیلی با حضور خویش، چشم‌اندازی را برای مسئولان و اصولگرایان اصیل در منش و روش ترسیم کرده است که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، زوایای پنهان، اما دقیق و حساب شده آن بیشتر روشن می‌شود.

بنا بر این گزارش، دکتر سعید جلیلی که تحصیلات دانشگاهی مرتبط با مسئولیت خود را در عالی ترین سطوح به پایان رسانده است، تکیه بر آموزه‌های قرآنی را نیز جزیی جدا ناشدنی از زندگی خویش قرار داده است.

 وی نوعی از اعتماد به نفس جوان ایرانی در کنار توکل به خدا را در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته است که بدون شک، نمونه آن را جز در نمونه‌های عالی هشت سال دفاع مقدس، در جای دیگری از تاریخ جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ گرفت.

همه این مسائل در حالی است که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را می‌توان دیپلماتی سبکبار به شمار آورد که همواره در سفرهای خارجی خدم و حشم فراوانی به مرسوم مسافرت‌های دیگر مقامات ایرانی در اختیار ندارد و با حداقل مشاور لازم سفرهای حساس و تأثیرگذار خود را مدیریت می‌کند و با وجود مجروحیتش، خود لوازم ضروری سفرهایش را حمل و نقل می‌کند.

این مسأله هر چند در آغاز چندان مهم به نظر نیامد، ولی نکته‌ای است که شاید تاکنون در تاریخ دیپلماسی ایران بدین گونه سابقه نداشته و دیپلمات‌های ایران بدون آن همه خدم و حشم، اصلا راضی به انجام یک مأموریت اداری نمی‌شدند.

 دکتر جلیلی که در بین دوستان و دانشجویانش با همان ماشین پراید سفید رنگش معروف است، آمیزه‌ای از ساده زیستی، توانمندی دیپلماتیک، صداقت کلام و اعتماد به نفس را در بین قشر نوین دیپلمات‌های ایرانی ترویج داده است.

گفتنی است، سعید جلیلی همچنین دارای یک روابط عمومی بسیار قوی است که در ارتباط و مصاحبه با نشریات و خبرگزاری‌های خارجی، بسیار ماهرانه عمل کرده و خود را همواره در موضعی بالا دست قرار می‌دهد.

بر این اساس، به نظر می‌رسد با درایت و توانمندی که سعید جلیلی از آن برخوردار است، می‌توان انتظار داشت که وی با احقاق حقوق هسته‌ای ایران، مذاکرات ایران با طرف‌های غربی را بدون هر گونه تنش غیر ضروری به سرمنزل مقصود برساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ماشاء الله نمونه خوبشو ديديم بعد از چهار سال شعار الكي رسيديم به همون زمان قبل فقط بدون امتيازات قبلي
خوبه یکم احمدی نژاد از ایشان یاد بگیره که اینقدر با شلوغ کاری به قول خودش دیپلماسی عمومی راه نیاندازه
مطمئنید مدیریتتون تغییری نکرده! شما و این خبرها!
خدا خیرش بدهد
درود بر او
تقدیر از این مرد بسیار پسندیده است ولی من احساس کردم که می خواهید نقش بالا دستی ها را کمرنگ کنید. بگذارید اگر قرار است در این دولت قدمی در راه منافع ملی برداشته شود، جایزه اش هم همان دولت بگیرد. این به نفع اجتماع است و فضای بدبینی را کم کرده و از تشنجات میکاهد.
درود بر ایرانیان که برای سر بلندی ایران عزیز تلاش میکنند
سلام
خدا اين بنده اش را ياري نمايد . يك دوستي كه همكار قبلي وي در وزارت خارجه است مي گفت بعد تصدي ايشان به يكي از معاونت هاي وزارت خارجه ؛ تنها كسي كه باو ضعبت معلوليتش ( ايشان يك پاي مصنوعي دارد ) همراه كارمندان ديگردر غذا خوري كارمندان حاضر ميشد و با اين وضع معلوليتش در صف طولاني مي ايستاد ؛ ايشان بود
اين مطلب که ما توافق!! کرديم غني سازي در روسيه انجام شود و بعد فرانسوي ها آن را مجددا" بازديد کنند و دست آخر برود و در راکتور تحقيقاتي دانشگاه مصرف شود آيا نشان از ديپلماسي توانمند دارد يا حکايت بيهودگي مواضع ما در سه سال اخير است؟
خدا حفظش کند
درود بر تمامي خدمت گزاران نظام مقدس جمهوري اسلامي علي الخصوص بسيجي بي ادعا و مخلص دكتر جليلي
ماشالله این رابطه با آمریکا خوب کیف شما رو کوک کرده برادران تابناکی
حالا با این حرفا اونایی که اینجوری نیستند و البته کم هم نیستند و متاسفانه دارای قدرت اجرایی یا قانونی‌ هم هستند زیر پاشو خالی‌ می کنن یا چنتا انگ بهش می چسبونن تا بدنامش کنن. . تا خودشون زیاد بد جلوه نکنن. البته موضوع یکنفر نیست این افراد همه جزو باندی هستند که همه هوای همدیگرو دارند.
درود بر آقاي جليلي
چی شده خورشید از کدوم طرف درومده که شما حسن یه بنده خدا رو تونستید تحمل کنید؟! لابد هرچی گشتید نتونستید چیزی بهش بچسبونید نه؟
مقدمه چینی ها داره شروع می شه که یک شکست آتی رو با تبلیغات پیروزی نشون بدید.
راستی ایشون چقدر به زبان انگلیسی آشنایی دارند؟
لطفا این پیام را سانسور نکنید تا ثابت کنید من اشتباه فکر می کنم.
خدا ایشان را خیر بدهد. من از خودم شرمنده ام که موقع انتخاب ایشان عجولانه قضاوت کردم. انشاالله ایشان ببخشند و خداوند هم همینطور.
خدا بهش رحم کند وقتی تابناک ازش حمایت میکند آدم شک میکند!!!!!!!
از خدا موفقیت وپیروزی برایش آرزو می کنیم. انشاء الله سایت تابناک هم در راستای منافع ملی اطلاع رسانی کند
جناب جلیلی انسان وارسته ای است.
عنوان پایان نامه دکتری ایشان هم سیاست خارجی پیامبر اسلام (ص) است.
خداوند وجود چنين مسئولاني را از گزند بليات حفط بگرداند و بر تعداد آنها بيفزايد.به ايشان خدا قوت مي‌گويم.اتفاقا يك بار ايشان را با همين ماشين پرايد سفيد رنگ ديدم و كمي بخاطر شرايط حاكم و جو موجود كه ترورهاي ناگواري در كشور به ما تحميل كرده است نگران شدم.به نظرم بايد بيشتر مواظب سلامتي چنين مسئولاني بود.
اولا كه جوجه را آخر پاييز مي شمرند و ثانيا كه با يك گل بهار نمي شود.
خدا كنه اين بنده خدا را چند وقت ديگه مثل موسوي خائن نخونند.
بالاخره درمذاکرات هسته ای شوکولات گرفت یا درغلطان ...این مهم هست حالا دوتا نون وکباب بیشتروکمترخوردن مسائل شخصی است
جوجه رو آخر پائیز می شمارند !
این حرفهای شما بی ربط است.
من مصاحبه مطبوعاتی سال گذشته او را پس از جلسه متوقف شده با نمایندگاه 5+1 که برای اولین باز نماینده امریکا هم حضور داشت بصورت مستقیم دیدم مانند دختر 14 ساله خجالتی می نمود.
بعلاوه در این مدت چه دستاوردی داشته است که توانمند مینامیدش. اساسا در دولت احمدی نژاد چه با لاریجانی و چه با جلیلی همه اش باخته ایم و امتیاز بی سرو وصدا داده ایم.
ایکاش در سفرها خدم و حشم داشته باشند ولی بتوانند از منافع و عزت ایران دفاع کنند نه اینکه مانند احمدی نژاد نهار از خانه ببرند ولی بیت المال را میلیاردی هدر دهد
خوشحالم که تابناکی ها همن هر از گاهی حقیقت را می گویند.
احقاق حقوق؟؟؟؟ بدیم کشور ثالث غنی سازی کنه؟ خوب این ایده که قبلاً هم مطرح بودش؟ یکی یه خبری بزنه ماهم متوجه بشیم که کی چی تصویب کرده؟ مردیم از نگرانی!
با احقاق حقوق هسته‌ای ایران کاملا موافقم//با دفاع از مسوولان ان هم همینطور//
اما خیلی اغراق امیز بود //رپرتاژ رفتید برای ایشان
در تاریخ دیپلماسی ایران !! فقط جلیلی؟؟!!
شان خود را بیشتر حفظ کنید
جلیلی فرد سالمی است اما دیپلمات ماهری نیست گرچه برایش ارزوی توفیق داریم
بالاخره یک موضع بدون غرض از تابناک دیدیم
بنام خدا
خداوند به امثال ایشا کمک کند. من ایشان را از نزدیک می شناسم و با نویسنده این مقاله کاملا موافقم. البته نویسنده تنها به گوشه هائی از روش و منش در خور تحسین یک دیپلمات که برازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی و شخص رهبر است اشاره کرده است. ایشان زمانی که در وزارت خارجه بود حتی یک دلار از بابت حق ماموریت نگرفت. بی تکلفی، سادگی و ساده زیستی و .... من یادم میاید چند سال پیش به ایشان گفتم که چرا یک کیف دستی خوب و در خور شان ندارید که بلافاصله به من گفت که "پولم کجا بود". انشاءالله که این رفتار اسلامی و انسانی ایشان سر مشقی باشد برای همه دیپلماتهای کشورمان و البته خودم.
یک کارشناس وزارت امور خارجه
بنده با ایشان کار کرده ام. به جرات می توانم بگویم که ایشان یکی از سردارهای بسیجی است که در عرصه دیپلماسی با تعهد و تخصص در حال ایثارگری و خدمت است. اگر قصد داریم به ذکر یاد و خاطره سرداران شهید و بزرگوار جنگ بسنده نکنیم و در خاطرات آنها توقف نکنیم، باید سرداران زنده را که از همان الگو در عرصه سیاست و دیپلماسی پیروی می کنند، ببینیم.با تشکر
خدا حفظش کنه
فرزند راستین انقلاب. خداوند برای ما حفظش کند.
آقای جلیلی فردی سالم آما کمی مبالغه کرده اید ، امیدوارم نکارنده مقاله امام صادقی نباشد
آفرين به اين جانباز ساده زيست
انصافا این ساده زیستی ایشان در خور تحسین است و البته باید بگویم از دیدگاه من این ساده زیستی از روی ریا نیست . امیدوارم بقیه مسئولین و مقامات لشکری و کشوری هم چند درصدی مانند دکتر جلیلی باشند.
ففط ایشون را میتوان در یک جمله خلاصه کرد. بساستمدار است ولی سیاسی باز نیست. او فرزند خلف انقلاب و سرباز امام زمان است.واقعا به هیج خط و باندی وابسته نیست و جز رضای خدا چیزی را در نطر ندارد. هر چند جانباز است ولی انقلاب را بدهکار خود نمیداند بلکه خود را بدهکار انقلاب میداند.
به داشتن اینجور مردانی افتخار میکنیم. خدا نگهدارش باد. اما خدا کنه بعضیها که این متن رو میخونن اگر میخوان چنین مردانی را سرلوحه زندگیشان قرار بدن فقط داشتن ماشین ساده و نداشتن خدم و حشم رو یاد تقلید نکنند. نقطه قوت ایشان تخصص و تعهدشان است. اگر خدم و حشم هم داشته باشند در نتیجه کارشان که برخاسته از تخصصشان است تاثیری نمیگذارد.
سلام. درسته من همکلاس خانمش بودم و دو نوبت هم با خودش مراوده داشتم. واقعا انسان آزاده ای است. خدا حفظش کند.
سعيد از استراليا
زياد ازش تعريف نكنيد فردا احمدي نژادعوضش ميكنه!
در این که افراد خوب و کارکشته و درست داشته باشیم به خود می بالیم اما شما هم می دانید همه مردم هم می دانندحرف این آقا در ژنو حرف خودش نیست بی تردید حرف نظام است. ما می بینیم جمهوری اسلامی کوتاه آمده و بر خلاف فریادهای دشمن ساز و هزینه ساز برای کشور و جمهوری اسلامی در این چند سال که اقای رییس جمهور بر آوردند راحت به زبان دیپلماتیک رفتند و گفتند ما از 4 در صد بیشتر نمی خواهیم. چیزی که اگر دیگران انجام می شدند سر از سوروس و مخملی و نرم در می آوردند. شما هم خواهش می کنم از این افراد که قابل پیش بینی هم نیستند برای مردم بت نسازید. مسایل را زمان حل خواهد کرد. البته ما سرافرازی ایران عزیز و کسانی که برای کشور فداکاری کردند بدون توجه به لباس چه سپاهی و چه ارتشی و چه ئیپلمات ارج می نهیم. در واقع کاری که اکنون می کنند به حکمت نزذیک تر است تا مبارز طلبیدن.
شما به نظرم نتایج مذاکرات رو برای مردم مشخص بکنید وبا دوره های قبل مشخص بکنید.الان مردم نمیدونن واقعا به اون چه که شعار داده میشه می رسیم یا سروصدا رو کنار ماجرا انقدر زیاد میکنن که اصل قضیه وچیزی که ایران می خواهد وبه چه مقدارش میرسه مشخص نمیشه.
آگاهی دادن به مردم اینهاست نه این چیزهایی که نوشته شده که مثلا ایشون ساکش رو خودش حمل میکنه!!
خوب بود ولي يه ذره بوي زياده روي ازش مي آيد. اميدوارم اين‌طور نباشد.
ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان باید بگویم که شب دراز است و قلندر بیدار
شما همون کسانی هستید که بیشترین خرده ها را به اینها گرفتید که این بسته ی پیشنهادی نیست و باز است وغیره... حالا چی شده که اینجوری تغییر موضع دادید میدونم که این نظر رو نمیزارید ولی مینویسم
تابناک انصافا منصفانه اشاره نمودی؛ طرز برخورد ایشون با خبرنگار اسرائیلی نحوه اداره کنفرانس مطبوعاتی همه و همه تحسین برانگیز بود! انصافا برازنده سمتشون هستند. ان شا الله خدا در مذاکرات یاریشون کنه.
saied jun duset darim
درباره زبان انگلیسی‌اش چیزی بگویید! بلده؟ بلد نیست؟ فرهنگ طرف را می‌شناسه؟ نمی شناسه؟ این‌ها هم بسیار بسیار بسیار مهم‌اند.
بنام خدا
آن آقائی که فرموده اند حرف های آقای جلیلی در ژنو حرف خودشان نیست و حرف نظام است کاملا درست است ولی اگر دیپلماتی مانند دکتر جلیلی پیدا شد و توانست حرف نظام را همانطور که رهبر و نظام می خواهند با تبحر و تعهد و تخصص و زبان دیپلماتیک به طرف خارجی بقبولاند باید دستش را بوسید و دعایش کرد. نکته دیگر اینکه باید تاکید کنم نظام به هیچوجه از مواضع قبلی خود کوتاه نیامده است و این بحث 5% به عنوان سقف غنی سازی در ایران از زمان تیم مذاکره کننده قبلی وجود داشت و حتی من از افراد موثق شنیده ام که رهبر معظم انقلاب بحث از "بیش از 5% غنی سازی" به میان آوردن را برای مسولین خودمان ممنون کرده اند که این خود نشان می دهد نظام کاملا اهداف صلح آمیز را تعقیب می کند.
یک کارشناس وزارت امورخارجه
اقا این چاپلوسی دیگه برای چی است
جوجه را اخر پائیز می شمارند. اقای جلیلی کجا اصول مذاکرات و دیپلماسی را یاد گرفته وتمرین کرده است . مدیران ایشان به اصول اولیه کار دیپلماتیک اشنا نیستند چه برسد به ایشان . اشنائی با فن مذاکره و کار دیپلماتیک انجام دادن برادرمن قرص یا شربت نیست که با خوردن ونوشیند ن ادم استاد بشود. سواد - تجربه وممارست از اصول اساسی است که ایشان واکثرا اقایان حتی اقای متکی که رئیس ایشان بوده وهست ندارد .البته بستن قرارداد ترکمن چای وامثال اوهم و دادن امتیاز به طرف مقابل کار چندان سختی نیست که الان دارد انجام می شود. گروه اقای احمد نژآد به خودها هم رحم نکرد و در این مقطع که نیاز به حفظ واعزام تیم قوی برای مذاکرات بود همه را خانه نشین کرده . اگر وجدان باشد و دلسوز نظام و ممکلت هستیم قضاوت کنید ایا دکرت ظریف - موسویان- کاظم پور- ناصری- روانچی - البرزی - جسینی - دکتر ولایتی - یا یک دنیا تجربه بهترمذاکره می کنند تا اقای جلیلی وامثالهم . ایند ه قضاوت خواهد کرد که انچه ما می گویم حق است وصحیح .والسلام
خداوند متعال یاورشان باشد
خداوند متعال یاورشان باشد
دعا و پشتیبانی مردم+ درایت سیاستمداران=افتخار برای وطن
انشالله خدا كمك ايشان كنند تا حق وحقوق اين مردم را كه استحاق آنرا دارند .محقق نمايد با كمك همه دلسوزان
دعا و پشتیبانی مردم+ درایت سیاستمداران=افتخار برای وطن
من به ایرانی باغیرت باهوش وشجاع افتخارمیکنم .
ایشان زمانی هم که دروزارت خارجه تشریف داشتند بدون هیچگونه تشریفات ودرنهایت ساده زیستی درپست معاونت محترم اروپا وآمریکا مشغول کار بودند.ای کاش منش وکردار ورفتار ایشان را سایر مدیران الگوبرداربودند.خداوند بردامنه توفیقات این مردمتقی وبا ایمان بیفزاید.مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
چطور احمدی خاتمی را توبیخ میکرد که چرا اجازه دادی یکبار اژانس برای بازدید بیاید الان که اوضاع برگشته مرد استقامت و صداقت کیمیاست بقیه حرفهای این چهار سال بی ستون بوده
خداوند به او خیر دهد و در مذاکرات یاریشون کنه
اگه راست می گوئید خداحفظش کند واگه این هم از دارودسته احمدی نؤاد است ومثل اوکار میکند مطمئن باشید هنر پیشه خوبی است
او فرد لایقی است ولی باید یاد بگیرد که کادر سازی و تشکیلاتی کار کند از گذشته انتخابهای خود عبرت بگیرند
البته توجه داشته باشید که تنش قبل از ایشان به دلیل وجود آقای لاریجانی نبود بلکه از جای دیگری آب می خورد
يادتان باشد كه ايشان منتسب آقاي احمدي نژاد است.نسخه درمان درد ايران برقراري رابطه منصفانهبا آمريكاست و كسي جز آقاي دكتر احمدي نژاد نمي تواند اين نسخه شفابخش را براي سعادت ايران و ايراني بپيچد.
خدمت اون دوستی که گفته ۵٪ سقف غنی سازی ایرانه باید عرض کنم که خیلی ساده نگرید. تعریف اورانیم کمتر غنی شده (تا مرز نظری لازم برای واکنش هسته ای ماندگار با قابلیت انفجار) ۲۰٪ و کمتر است (مورد تایید آژانس هم هست). این یعنی برای ایران دارند قانون جدید وضع می کنند و محدودیت بیشتر. یادمه که سیاست تیم هسته ای این بود که با ایران نباید به صورت استثنا برخورد بشه. پس چی شد؟ این مصداق بارز امتیاز دادنه!
باید به این شکل باشد که قبلا نبوده....
درود خداوند بر خادمان صادق نظام جمهوری اسلامی ایران
سایت تابناک قصد تعریف از اقای جلیلی را ندارد بلکه قصد دیگری دارد که خدا از آن اگاه است...
اقا جلیلی نشان بده بسیجی بودن اینننننننننننننننننه
ایشون جز معدود سیاستمدار هایی است که من از ته قلب بهش علاقه مندم.نمیدونم چرا ولی خیلی دوستش دارم(از همان ابتدای ورودش به مسئولیت جدیدش یعنی دبیری شورای عالی امنیت ملی)
تقریبا تمام نظرات را خواندم چند نکته را لازم میدانم ذکر کنم:
-بنده نیز چند ماهی از نزدیک با ایشان کار کردم.
-به تمامی دوستانی که نوشته اند در این نوشته مبالغه شده باید بگویم که این مطالب یک درصد هم از محاسن ایشان را نتوانسته ذکر کند.
-من هم ابتدا فکر میکردم ایشان بی تجربه است و مثلا بالاترین پستش ریاست یک اداره غیرسیاسی در وزارتخارجه بوده ولی درفاصله کوتاهی فهمیدم انسانی خودساخته، متخصص، خوش فکر، با اخلاق واقعی اسلامی، بدون ریا، باسواد و در یک کلام انسانی آسمانی است.
-بنظرم از معدود نفراتی است که باید با شهادت میرفت و انگار خدا وی را نگه داشته بوده برای امروز ما...
-خود و خانواده اش را فدای کشور، انقلاب و آرمانهای امام نموده.
-اگر مجال بود خیلی راجع به ایشان حرف داشتم که بماند برای بعد.
-خدا حفظش کند و قدرش را بدانیم که رئیس جمهور محبوبی میشود برای انقلابمان.
محمد از بوسنی
سلام . من میخوام یه مطلب کلی عرض کنم و اون اینکه چرا انقدر ساده زیستی و اینجور چیزا برا ما پررنگ شده که گاهی از عملکرد و بازده انسانها که خیلی خیلی از ساده زیستی مهم تره ،بزرگتر جلوه میدیمش ؟
کاش آقای احمدی نژاد یکمی ازش یادبگبره
نجابت از سیمای این مرد میبارد، بواقع سیاستمداری فرهیخته و محترم و برعکس بسیاری دیگر از سیاستمداران فعلی نشان از اصالت و دیانت در رفتار و اعمال خود دارد، خداوند حافظش باشد
برداشتی که به ذهن من می رسه با توجه به این که دقیقا تمام صفات دکتر احمدی نژاد رو برشمردید (ساده زیستی، توانمندی دیپلماتیک، صداقت کلام و اعتماد به نفس و...) میخواهید به خیال خودتون فکر مردم رو از تیز هوشی رئیس جمهور منحرف کنید و توفیقات هسته ای رو مرهون آقای جلیلی نشون بدید(نمونه آن را جز در نمونه‌های عالی هشت سال دفاع مقدس، در جای دیگری از تاریخ جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ گرفت)
در حالی که به وضوح تمام ویژگی های فوق الذکر با نام احمدی نژاد گره خورده و او نماد آن ویژگی هاست.
صد البته آقای جلیلی نیز در آن گفتمان فعالیت می کنند و بسیار بسیار محترم هستند.
در آخر به شما توصیه که در این زمینه ی کم رنگ کردن احمدی نژاد و گفتمان آفرینی او هیچ تلاشی به خرج ندهید که هیچ بهره ای نخواهید برد/
آخر پائیز جوجه ها را میشمارند!!
خیلی جالب است تا دیروز علی الخصوص زمانی که ایشان معاون وزارت خارجه بودند نوک حملات کوچک و بزرگ شما و اربابان کارگزرانیتان بودید ولی حالا چه شده !!!! در هر صورت بدانید هر چاله ای برای جلیلی کنده اید کور خوانده اید و بدانید ایشان توی دهانتان اما سیاسی خواهد زد زیار ایشان هنوز یک بسیجی است ....
آره
خوش باشید
امتیاز دادن رفت
کفن پوش ها فقط برای خاتمی می آمدن
تابناک حال به هم زن نشو
کدوم منش قابل تحسین
رفته باج داده آمده!!!!
تحسین داره؟!!!!!!!!
جالب شما تابناكي ها هر كسي را كه خودتان بخواهيد بزرگ مي كنيد.
ايشان نمونه يك مسلمان واقعي است.قابل توجه ديپلمات هاي مغرور وزارت خارجه.از خدا بترسيد.دست خدا يار اقاي جليلي باد.خدايا به خدمتگزاران عزت.و ظلم كننده هاي به اين ملت را نابود بفرما
نمونه يك بسيجي واقعي
آقاي هاشمي رفسنجاني ياد بگيرند.
طرز برخورد ایشون با خبرنگار اسرائیلی چگونه بوده يكي كه مي دونه تعريف كنه؟
به نظر که آدم بی حاشیه ای میاد
عروس تعریفی نشه در ضمن من ندیدم ایشون انگلیسی صحبت کنه اگر بلد نباشه که تمام حرفهای شما بی ارزش خواهد بود
با سلام؛ خدا را شكر كه بازتابي هاي عزيز اين بار انصاف به خرج داده وديپلماسي كشورمان را مورد تاييد قرار داده اند!
ایول بچه های مشهد!!!!!
به هر حال ما براي موفقيت ايشان وهر كس ديگري كه از منافع ايران درمقابل زور گويان جهان وبر مبناي اصل عزت -حكمت و تدبير دفاع مي كند خالصانه از خدا طلب موفقيت ميكنيم.
بنده با ایشان آشنایی ندارم اما از چیزهایی که مطرح شد میتوان دریافت که آدم لایق و خوبی باید بادشد ایکاش همه مسئولین از جمله آقایان کردان و مشایی و ... از ایشان یاد بگیرند.
تابناکی ها ی عزیز چی برای شما میماسه از این تعریف و تمجید
از قدیم گفتن جوجه ها را اخر پاییز می شمارنند
صرفنظر از موضوع ياد شده نوع ادبيات و گفتار و دوري از جنجال آفريني ايشان قطعا ناشي از نكات زير است :
1- تربيت خانوادگي صحيح
2- عاري بودن از عقده هاي رواني
3- ايمان واقعي به حضور خداوند بر اعمال و رفتار و گفتارشان

در خاتمه براي ايشان (و امثال ايشان همچو آقاي محمد جواد ظريف كه مصاحبه ها و رفتار ايشان را نيز در خارج از كشور ديده ام ) كه بسيار متين و موقر در جايگاه فرزندان اميركبير از منافع ملي كشور دفاع جانانه ميكنند آرزوي سلامتي دارم
هرچه مي كشيم از عوامفريبي و رفتارهاي پو پوليستي است.
از همون اول هم که اومدن نشون دادن این کاره هستن
واقعا حساب شده و دقیق عمل می کنند
پریشانی و خنده های تصنعی در ظاهر سولانا بعد از مذاکرات کاملا مشهود بود
از فرزند برومند بیرجند نیز همین انتظار میرفت.
درود بر احمدی نژاد ویارانش (تاکور شود هر آنکه نتواند دید)
بالاخره این سایت از یکی از اعضای این دولت تعریف کرد مبارک انشاءا...
امیدوارم سایت شماازاین به بعدواقعبین تر به دولت خدمتگذار نگاه کند و دیدگاه
بدبینانه را کنار بگذارد البته اگر مستقل باشد به این نکته هم خواهد رسید
بابا چکار کرده جز عقب نشینی که ازش تعریف میکنین، لاریجانی خیلی بهتر و زرنگتر از این بود. واقعا از این تسلیم حالمون گرفته شد.
با سلام
جهت شادي روح بنيانگذار انقلاب اسلامي ،سلامتي رهبر معظم انقلاب و سر بلندي ايران و ايراني صلوات .
جاي خوشحالي است كه برخلاف فرهنگ غالب از افراد لايق در زمان مسؤليت و حيات ايشان تقدير مي شود . بدون شك فردي مانند اقاي جليلي تلفيقي از روزهاي سخت انقلاب ،دفاع مقدس ، بحرانهاي بزرگ سياسي اجتماعي است پس در اين صورت جاي تعجب نيست بلكه انتظار هم همين است .
والسلام :حسين
خوشا انان كه دايم در نمازند
آقاي جليلي را انهايي كه از قبل مي شناختند چه بچه محل ها و چه هم دانشگاهي ها و چه همكاران نيكوتر از اين يافته بودند عيبش همين بي ادعا ، آرام ، متخصص در كار و پركار بودنش است كه كسي تا بحال نشناخته اش ، از معدود آدم هايي است كه خيلي باحالند
مصداقي از سوره مومنون هستند و ...
جالب است بدانيد بيش از خيلي از روشنفكران در مسائل علمي و .. نو انديش است.
آرزوی ما سر بلندی ایران عزیره و کسی که براب این هدف تلاش کنه نشان داده که ایرانیه و برای ملت ما جایگاه والای داره و کسی که غیر از سر بلندی ایران تفکر دیگه داشته باشه بیگانه است
آقا سعيد شايد راضي نباشد كه در ارتباط با او نوشته شود . اما به جهت تبليغ كار و منش و رفتار خوب و درس و عبرت ديگران بد نيست به نمونه اي از كارهاي او توجه شود. او همواره در تلاش بوده است تا نمونه اي از يك ديپلمات جمهوري اسلامي ايران را به نمابيش بگذارد. او فردي پر كار، خارج ار بده و بستان هاي رايج ، فوق العاده حساس به بيت المال و انساني وارسته در اعمال شخصي بدور از ريا و تزوير مي باشد. خدايش او را حفظ كند بسياري از ماها نمي توانيم همپاي او باشيم. نه در كار نه در رعايت بيت المال و نه در رفتار و منش اسلامي.
متاسفانه برخي مسئولين از مقام فقط به خودرو و هواپيماي اختصاصي و بادي گارد و اسكورت آن مي نازنند. بيايئم بررسي كنيم رفتار مقامات خود را در طول سالهاي گذشته. چند نفر واقعا مثل آقا سعيد رفتار كرده و مي كنند.
برای اطلاع برخی از پرسشگران می گویم که ایشان یکی از مسلط ترین مسئولان به زبان انگلیسی است
چه جمله قشنگی به کار بردید
اصولگرای (اصیل)
به جای این همه انتقاد و تشکر به این مطلب فکر کنید و اگر کمی شمه ی سیاسی دارید خواهید فهمید که آمریکا و روسیه با برگ ایران با هم بازی سیاسی کردند و در نهایت آمریکا موافت کرد موشکها و پدافند خود را در لهستان بر پا نکند و در مقابل روسیه هم متعهد شد ایران را مجاب به قبول نظرات 1+5 نماید که در نتیجه فقط ایران و سیاستمداران حرفه ای اش طی این چهار سال فقط موشک هوا کردند و برگشتیم به 4 سال قبل .
بنده خدا را بيكار كرديد چون احمدي نژاد تحمل ندارد كه بشنود در دولتش يكي از خودش موفق تر باشد و احتمالا بزودي او را عوض مي كند. راستي دستاورد ژنو چه بود.اينكه ما اورانيوم بدهيم كه ديگران غني تر كنند كه سالهاي قبل هم غربي ها پيشنهاد داده بودند.تازه آنها اين كار را با اين هدف مي كنند كه از ميزان اورانيوم غني شده ما كاسته شود و بگفته خودشان توان ما براي توليد بمب هسته اي از بين برود. با ذخاير اورانيوم كشور هم كه درصدشان بسيار كم است و صرفه اقتصادي ندارد اين كار يعني در عمل تعطيل شدن فرايند غني سازي در ايران .
هم به اين وري ها و هم به اون وري ها بايد بگم خيلي ذوق زده نشيد . كمي صبر و تحمل داشته باشيد بعد عاقبت ماجرا رو ببينيد نه اينكه از اول بسم الله ، تاي تمت رو تحليل كنيد .

ساده زیستی یک حسن است-ولی توانمندی در کار بالاتر از همه چیز است
هر سه ديپلمات شركت كننده ايراني (جليلي، باقري، زاهدي وفا) فارغ‌التحصيل يك دانشگاه بوده اند. زبان خارجي هرسه در حد عالي است و توانايي زيادي در مذاكره و به چالش كشيدن طرف مقابل را دارند. اينجانب شاگرد دو تاشون و هم كلاسي يكي ديگشون بودم.
ان شاءالله رئیس جمهور یازدهم خواهند بود.
در اين معادله چه گرفته ايد. شان حرف هاي خود را كه مي دانيم داده ايد
اميد است انشاالله آخر و عاقبت ايشان هم در اين مسير پررمز و راز و سنگلاخ ختم به خيرشود. و تلاش هايش منافع ملي را تامين كند. مهم نيست اينكه سعيد جليلي و يا دكتر روحاني و يا لاريجاني ها با آمريكائيها ارتباط برقرار مي كنند. مهم اين است كه تامين منافع ملي و دريافت درغلتان و نه آب نبات است. بايد ايشان مورد حمايت قرار گيرد. صداقت، ساده زيستي، ايمان به كارخود و ايمان صادقانه به نظام ج.ا.ا را مي توان از خصوصيات بارز اين ديپلمات دانست. اصولا وزارت امور خارجه در طي سه دهه گذشته ديپلماتهاي فرهيخته زيادي را تربيت كرده هرچند آنها به بازي گرفته نمي شوند و بعضا سر به بيابان گذاشته اند. همانطور در دو دهه قبل افرادي چون سعيد جليلي به بازي گرفته نمي شدند. اما چه شد سعيد جليلي به اين مقام رسيد جوابش روشن است وارد آن خط قرمز نمي شويم.
ما از غني سازي كوتاه نيامديم و آمريكا هم راضي شد اين هدف بود. نه تعليق كامل كه برخي خائنين كردند ومي گويند با قبلا اين توافق چه فرقي دارد
حق مسلم هسته اي و قطار ترمز بريده، چي شد؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
درود بر دكتر جليلي و همه رزمندگان اسلام در همه سنگرهاي سياسي ،علمي ،اجتماعي و نظامي
دیپلمات اصول گرا یادیپلمات اصلاح طلب فرقی نداردمهم اینست ازآب وخاک دفاع کند همانطور که در8سال جنگ بدرستی همه انجام دادند.آفرین و هزاران ماشاءالله.
خدایی اینجور آدمیه.من نمی دونستم و فکر میکردم ایشون هم بله قربان گوی صرف هست.اگه اینجوریه خدا منو ببخشه
محض اطلاع..
ايشون از فارغ التحصيلان دانشگاه امام صادق (ع) هستند و مسلط به دو زبان انگليسي و عربي...
جالب است برخي بي انصافي ها كه از زبان مردم گفته مي شود دوستاني كه گفته اند در اين چهار ساله باخته ايم بگويند پيش از اين چهار سال در كدام نقطه بوديم مگر غير از اين است كه تمام قعاليت هسته اي كشور معلق بود الان تعداد سانتريفيوژها چقدر است الان دانشمندان هسته اي كشور مشغول به كارند در حالي كه قبلا بي فعاليت منتظر الطاف غرب بودند كه آيا اجازه ميدهند دو باره اين صنايع فعال شوند يا نه آن وقت برخي بي انصاف و بي اطلاع و متعصب به جزم انديشي خويش مي گويند ما در اين چهار سال دستاوردي نداشته ايم بهتر است كمي هم به اطلاعات خويش فارغ از جناح بندي بيافزايند تا ببينند طرف هاي درگير با موضوع هسته اي ايران نيز چنين اعتقادي ندارند و آنها مي گويندايران در اين زمينه موفق عمل كرده است كه بدون هزينه هاي گزاف توانسته موضوعهسته اي خويش را به پيش ببرد
اين يك نمونه خيلي قشنگ و زيبا جهت حركت به سمت منش علوي بود اگه همه چنين ديدي رو كم كم در خودشون تقويت كنند حقيقتا كشور خوب و با ثباتي خواهيم داشت
به عنوان یک امام صادقی معتقدم اگر ایشان برخی کج سلیقگی ها را کنار بگذارد میتواند انسان معتدل تر و مفیدتری باشد. مثلا در دوران حضور در وزارت خارجه تصور میکرد هر کس که به ماموریت میرود دنبال دلار است و به همین دلیل سعی میکرد ماموریت نرود و این امر توسط برخی ظاهر بینان نشانه تقوا تلقی میشد.از قضا به دلیل نداشتن سابقه ماموریتی ؛ علیرغم حضور در اداره بازرسی نمیتوانست شرایط مامورین وزارت خارجه را خوب درک کند و قضاوتهای ناصحیحی داشت. اصولا معصوم میفرمایند سعی کنید ظاهر شما کمتر از باطنتان باشد. یعنی رفتار شما طوری نباشد که دیگران تصورات عجیب و غریبی در مورد شما داشته باشند و شما را بالاتر از آنچه که هستید ببینند. بعلاوه نمیدانم آقای جلیلی که تا قبل از پذیرش معاونت اروپای وزارت خارجه ، در زمینه مذاکره با طرفهای غربی هیچ تجربه ای نداشته و یا خیلی کم داشته چطور میتوانست از منافع کشور به بهترین شکل دفاع کند. در مدتی که معاونت اروپای وزارت خارجه را به عهده داشت نیز در انتخاب افراد و سیاستگذاریها دچار اشتباهات فاحشی بود که بعد ها به برخی از آنها اعتراف کرد. بهرحال رشد بدون حساب و کتاب برای هر کسی در هر موقعیتی یک آفت محسوب میشود و آقای جلیلی نیز از این آفت مصون نیست. ساده زیستی شرط لازم خدمت گذاریست اما کافی نیست.
بفرمایید آقای احمدی نژاد از برخورد و اخلاق و منش ایشان یاد بگیرد . "خداینکرده ، از دستتون در نره این کامنت را نزنید . "
باتشكر از تابناك، با خواندن اين مقاله و اظهارنظرهاي خوانندگان، احساس غرور و افتخار به ايران عزيز ميكنم كه داراي چنين فرزندان پاك سرشتي است.
بنظر من توافقات هسته اي بعمل آمده از اين جهت كه برخي هيجانات كاذب رادر سطح ديپلماسي كشور برطرف مي نمايد وباعث روابط معقول كشورهاي ديگر در دراز مدت با ايران خواهد شد ارزشمند است ، ولي چيز كه باعث رنجش برخي از مردم مي شود آنستكه در طي 4 سال گذشته هياهوي غير منطقي و طرح موضوعاتي مانند هولوكاست كه هيچ ارتباطي با ما نداشت و هزينه هاي غير ضروري را براي كشور ايجاد نمود مطرح شده بود.بهر حال از اينكه كشور درحالت عادي قرار بگيرد و يك سياست عقلاني دراين كشور شكل بگيرد باعث خوشحالي همه آحاد مردم خواهد شد.
جناب آقای دکتر جلیلی
خودتون را برای ریاست جمهوری یازدهم آماده کنید. شما توان و لیاقت ان را دارید.
"ارادتمندان شما در بسیج دانشجویی"
هيچ كس نيست كه از ساده زيستي خوشش نياد ولي اين كافي نيست جان دل برادر! ضمن آنكه ايشان را فقط مجري سياست ها مي دانم تا سياستگذار!
من حدود 5 سال پيش در زمان رياست جمهوري خاتمي در سفري كه به آلمان (شهر فرانكفورت)داشتم در اخبار شنيده بودم كه دبیر شورای عالی امنیت ملی آقاي روحاني يك جلسه مهم در خصوص مسايل هسته اي دارند. ايشان با همان هواپيمايي كه من توش بودم اومده بودند.
من با چشم خودم ديدم كه ايشان خودشان و با يك نفر همراه بودند. البته ما از مسير افراد عادي از هواپيما پياده شديم و ايشان از مسير افراد VIP . اينكه شما ميگيد آقاي جليلي سبكبال سفر مي كنه لاقل بگيد زمان خاتمي هم اين طور بوده و اين اولين بار تو تاريخم نيست كه يك مقام رسمي در اين سطح اينجوري سفر ميكنه.
البته اگر چهارتا آدم با سواد در راس امور باشند لازم نيست يك لشكر مشاور و مترجم و .... همراه يك مقامي مثلا دبیر شورای عالی امنیت ملی باشند.
ترا خدا تعريف نكنيد فردا رييس جمهور عوضش مي كنه!!!!!!!!!!بگين اينم مثل كردان ومشايي ورحيمي است.تاآقاي احمدي نژاد محكم بهش بچسبه!!!!
آن کسی که پرسیده ایشان چقدر زبان میداند بداند که دانشخویان دانشگاه امام صادق علیه السلام علاوه بر واخدهای مصوب وزارت علوم 30 واحد زبان انگلیسی می خوانند و دروس تخصصی فوق لیسامس را هم اغلب به زبان انگلیسی می خوانند.
غنی سازی بیش از 5 درصد هم از ابتدا موضوع ما نبوده است که حالا بخواهیم عقب نشینی کرده باشیم. همین که غربیها پذیرفته اند که سوخت 5 درصد را از ما بگیرند و بعد آن را تا 20 درصد غنی کنند یعنی سیستم صلخ آمیز ما را به رسمیت شناخته اند.
براي افراد مخلص وايشان آرزوي توفيق الهي داريم .
سلام
دوستان عزيز
آقاي جليلي دكتري علوم سياسي دارند
به زبان عربي و انگليسي مسلط هستند و گويا تاحدي هم فرانسه مي دونن. دروس حوزوي رو هم تا پايه 7 يا هشت خوندن. اعتماد به نفس بالا و اهل مطالعه است. بنده دانشگاهي كه ايشون توش درس خوندن رو مي شناسم . به دانشگاهشون ميگن شريف انساني ها
فعلا که 2 تا تحریم شورای امنیت و تحریم بنزین دست پخت ایشان بوده. خدا از اینجا به بعدشو بخیر کنه!
خدا همه افراد مخلص و زحمتكش مملكت رو كه در راه ايران و اسلام تلاش مي كنندحفظ و ياري كنه!انشا ءالله
امتياز دادن افتخار نيست اول كاره بعدا معلوم ميشه شما به خاطر اينكه بگيد كار بلد هستيد فقط باج بديد تاريخ ثبت مي كنه
خداوند در كارهايش او را موفق بدارد
انانکه دل در گرو جای دیگری دارند مفاهیم برای انها وارونه است اذا انتظار درک واقعیت از انها نیست
مردان خدا پرده ی پندار دریدند/ یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند! ...حق نگهدارش
مثلاً ایشون چه دستاوردی داشته که مذاکره کنندگان دولت خاتمی نداشتند؟ ما که به جز انفعال چیزی ندیدیم.....


اونایی که می گن پیشنهاد غنی سازی در کشور ثالث قبلا هم مطرح بوده راست می گن . ولی اونموقع از ما نپذیرفتن و الان من با شنیدن خبر این پذیرش کلی شاد شدم.

رییس جمهور آینده بسيجي بي ادعا و مخلص دكتر جليلي
بيائيد قدر شهيدان زنده امان را بدانيم.من به کشورهاي مختلفي سفر کرده ام فرزندان ايران اسلامي دردنيا بي نظيرند.آنهم به خاطر تربيت مکتب اهل بيت ع مي باشد که بشريت مديون آنها است.
اقا این بسته پیشنهادیه یا چمدان پیشنهادی .چقدر سنگینه .نمی شد اینها رو فایل کرد و نشون داد .
باز حرف غیر اصولی زدید؟
ایشان تا به حال چه موقع نظر مستقل دیپلماتیک داشته که توانمند باشه؟ ایشان فقط کارگزاره و همه ما می دونیم!
آری سبکبار! با یک چمدان پر از امتیازها می روند و با چمدان خالی بر می گردند و سبکبار می شوند.
من با اين بزرگوار هيچگونه رابطه فاميلي و متاسفانه دوستي ندارم اما حدود دو سال با او كار كردم اينها ذره اي ازشخصيت والاي اوست
در واقع ايشان نشان داده اند كه يك مدير واقعي بايستي بدور از تجملات وبه قول شما خدم و حشم باشد چيزي كه امروزه بايستي گفت متاسفانه متاسفانه در سطح بالاي مملكتي اصلا وجود ندارد واگر هم وجود دارد بسيار انگشت شمار هستند
هر هر هر خنديديم تازه برگشتيم سر نقطه اول بعد همون امتيازي رو كه ميگفتيم نميديم سبكبار تحويل داديم.
اونم بعد از اين همه سر و صدا و شش سال بدبختي.
یعنی شماها تو تابناک نمی دونین که کاندیدای جریان احمدی نژادیسم در انتخابات آینده ، آقای جلیلی است؟!
من دورادور ایشان را می شناسم. ایشان تفکر و بینش عمیق قرآنی دارد. این آن چیزی است که رهبر انقلاب می خواهند جوانان ما داشته باشند. خدا حفظش کنه.
یادمه بعضی ها به انتخاب ایشون همانند بعضی انتخاب های دیگر آن زمان خرده می گرفتند و می گفتند ایشون بی تجربه است و ... که فقط حرف بی حساب زدنشون را الان نشون می دهند
بنده از زمان مجروحیتش ایشان را می شناسم از همان موقعی که در یک شرکت الکترونیکی, همکاران, پای مصنوعی اش را دست به دست می گرداندند و او صبور و مهربانانه تقاضا داشت پایش را پس بدهند, واقعا فردی صبور, صادق, زیرک, قابل اعتماد و دوست داشتنی است. او مرا به یاد نمی آورد اما من هروقت در تلویزیون می بینمش احساس غرور می کنم.
لطفاً در مورد امتیازاتی که دادیم و گرفتیم بیشتر خبر رسانی کنید! اینکه غنی سازی رو توی یک کشور ثالث انجام بدیم زمان خاتمی هم مطرح بود، ولی ایشون ترجیح دادن تعلیقش کنن. حالا سئوال اینه که این همه هزینه از جیب مردم، این همه تحریم و این همه داد و قال برای این بود که آخرش به عهدنامه ترکمانچای تن بدیم؟!
مشک آن است که ببوید نه آنکه تابناک بگوید
ایشان ایکاش در کنار میل غذا همراه کارکنان به نهادینه سازی کارشناسی بی تکلف و مردم-سو و افزایش نرخ مشارکت کارشناسان در اداره امور وزارت خارجه هم اهتمام می فرمود. به علاوه شخصا تحربه ناخوشایندی دارم که اجمالا عرض می کنم؛ یک دستیار ایشان در وزارت خارجه در گپی دوستانه از من شنید در فلان نمایندگی ریخت و پاش خلاف ادعای دولت نهم صورت می گیرد، به دکتر حلیلی منتقل کرده بود و آن مقام محترم پیام داد گزارشی بدون ذکر نام از ماجرا بنویسم. چون در مرامم نمی گنجید با امضا نوشته و تحویل آن دستیار محترم دادم... چشمتان روز بد نبیند: ریخت و پاش کننده ارتقای مقام یافت، در وزارت با کم لطفی های بسیار مدیریت مواجه شدم ... دهها با نیز تقاضای ملاقات از آقای دکتر نمودم اما دریغ از خرده عنایتی! ایکاش بجای یادآوری شهادتها و ایثارها ، امور جایی مثل وزارت خارجه نظمی مردمی میافت و به رفتارهای بیشتر مفید برای تبلیغات اکتفا نمی شد!
اگر قرار بود اورانيم در روسيه غني سازي بشه جرا 4 سال پيش اين پيشنهاد قبول نشد.
مگر نگفته بودند بحت هسته اي تمام شده و حاضر به مذاكره نيستيم
چي شد يكمرتبه 180 درجه چرخيديد
ماندن بر سر قدرت در اذاي تسليم ايران به خارجي ها مي ارزد
باز تركمن چاي ديگر ؟
خدا نگهدارشون باشه
چی عجب یه بار هم که شده شما نیمه پر لیوان را هم دیدید!!!
چی عجب یه بار هم که شده شما نیمه پر لیوان را هم دیدید!!!
جهت اطلاع دوستان ایشان به دو زبان انگلیسی و عربی تسلط کامل دارند
در ساده زيستي ايشان همكاران وزارت خارجه شكي ندارند ولي تو را بخدا مسائل را قاطي نكنيد و به گذشتگان هم ظلم نكنيد.فكر مي كنم عنوان ديپلمات سبكبار كه در مورد ايشان بكار برديد با حمل كيف توسط خود ايشان كه در عكس پيداست بي ارتباط نباشد ولي اين بدان معني نيست كه ايشان از خدم و حشم در سفر خارجي استفاده نكرده اند . اتفاقا همان دو نفري كه در كنار ايشان راه مي روند از خدم و حشم شوراي امنيت ملي هستند ولي ايشان بقدري خجولند كه با وجود همراه بردن خدمه از دادن كيف خود به دست آنها شرم دارند. ضمنا در فيلمهايي كه در صدا و سيما ديديم حداقل سه مترجم ايشان را در سفر همراهي كرده اند . يك مترجم در گفتگوهاي سر پايي دومي در مذاكرت و سومي در مصاحبه مطبوعاتي.
اين در حاليست كه در تيم هسته اي سابق ديپلماتهايي بودند كه به اين افراد بي نياز بودند.
فراموش نكنيم كه اين مذاكرات از حساسترين مذاكرات تاريخ ديپلماسي ايران است اين مسائل كه شما و من گفتيم حاشيه است خدا كند در اصل اجرا قافيه را نبازيم. وقتي به اصل ماجرا فكر مي كنم حقيقتا توانايي ها و تجربه اندك آقاي جليلي را در مقابل كار كشتگي طرف مقابل نگران كننده مي بينم. اميدوارم نگراني بي مورد باشد و الا عقل و منطق و تجربه حكم ديگري مي كند.ديپلماسي گرچه در اين روزها در ايران كم بها شده ولي از پيچيده ترين علوم و فنون دنياي جديد است . در خبرگي و كاركشتگي طرف مقابل شك نكنيد. با اطلاع كامل مي گويم تجربه آقاي جليلي در وزارت خارجه در امور جانبي و نه ديپلماتيك بوده است و قبل از دولت نهم ايشان حتي تجربه يك مذاكره سياسي را نداشته اند . و اكنون سكان حساسترين مذاكرات تاريخ ايران را در دست دارند. جدا جاي نگراني است.
آقاي جليلي داراي وي‍ژه گي هاي قابل تحسين است . مشي ساده زيستي و بي تكلف بودن و پرهيز از غرور و تكبر دربين جامعه و همكاران خيلي پسنديده است اما درمقابل دوربين ها باركشيدن براي ديپلماتي در اين سطح اصلا پسنديده نيست .
چيزي كه براي من عجيبه پرايد آقاي جليلي طرح نداره...!
دولت بعد از پنج سال جنجال و اتهام‌زنی به بزرگان نظام، ماجرای انرژی هسته‌ای ایران را تبدیل به مسخره‌بازاری کرده است که نهایت‌اش زیان پشت زيان برای ملت بوده است.عاقبت ایران راضی شد که سوخت هسته‌ای را وارد کند ولی لقمه را دور سر خود بگرداند
آها گرفتم. اول بدون دقت به عكس متوجه نشدم اما بعد ديدم منظور شما مديري است كه چمدانش دست خودش است: باركشي يك مدير. بله همه مشكلات كشور حل شد.
مگه خاتمی بدبخت چیز دیگه ای می گفت؟ فقط اون خائن بود و این دوستان قهرمان!
مسئول خسارت این همه سال تحریم کیه؟ چی عوض شده؟ چی شد شعاره حق مسلم ما؟ مسئول این همه اعتیاد و ناامیدی و فقر برامده از تحریم کیه؟ مسئول اینهمه ترس از حمله نظامی که تو جون این مردم بود کیه؟ اگه هنوز یکم شرف دارین اینو چاپ کنین
تاریخ این روزها را ثبت خواهد کرد عزت وسربلندی کشور ،سرمایه هایمان را به حراج بگذارند وامثال شما هم به به وچه چه کنید.از کسانی که از خصوصیات اخلاقی ایشان تعریف وتمجید میکنند در عجبم! مگرایشان درمسابقه فضائل اخلاقی شرکت کردند !!؟
تابناك ؟؟؟؟؟؟؟؟شيطون !!!!خودتي ؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار