بازدید 3169

مسئله فلسطین مسئله نخست جهان اسلام است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین گفت: ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ۲۰ فوریه (۲ اسفند) با حضور روسا و نمایندگان پارلمانها، دبیران کل و نمایندگان سازمانهای منطقه ای و بین المللی، در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۶۶۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 18 February 2017
امیر خجسته در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت گفت:ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین 20 فوریه (2 اسفند) با حضور روسا و نمایندگان پارلمانها، دبیران کل و نمایندگان سازمانهای منطقه ای و بین المللی، در تهران برگزار می شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: به همین منظور فرستادگانی از تهران به منطقه در حال تسلیم دعوت نامه ها برای حضور شخصیت ها و مقام های کشورها ی مختلف در این نشست هستند.

خجسته با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در راستای اجرای قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، بیان داشت: این قانون ضمن اعلام حمایت و دفاع مردم و حکومت جمهوری اسلامی ایران از مردم ستمدیده و آواره و مبارز فلسطین تا رسیدن به حقوق حقه مجلس شورای اسلامی را موظف کرده است از طرق مختلف این حمایت را تعمیق و گسترش داده و در فرصت‌های مقتضی کنفرانس‌هایی با حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و صاحب نظران برگزار کند.

وی تصریح کرد: اکنون چند سال است که تروریسم و افراط گرایی از نوع داعش منطقه را دستخوش بحران کرده است که اتفاقا" یکی از اهداف اصلی این جریان هدایت شده از سوی امریکا و اسراییل و برخی کشورهای منطقه بویژه عربستان، به حاشیه رانده شدن مسئله فلسطین است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و فلسطین اظهار داشت: شکی نیست که حل سیاسی بحران سوریه یک ضرورت است اما این اهتمام و تلاش ها  نباید سبب کمرنگ شدن مسئله فلسطین شود، چرا که مسئله فلسطین مسئله نخست جهان اسلام است، دفاع از حق مفهوم گسترده ای دارد، به همین جهت جمهوری اسلامی ایران نه فقط در قبال حقوق پایمال شده ملت فلسطین تکلیف معینی دارد، بلکه نسبت به سرنوشت کسانیکه مورد ظلم و ستم قرارگرفته اند چه در عراق، سوریه، یمن، بحرین و یا میانمار و یاهر جای دیگری احساس مسوولیت می کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ایران در عرصه منطقه ای و بین المللی نشان داده است که ایران از هیچ تلاشی برای حل  بحران ها دریغ نمی کند، بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران، در این زمینه مسیر رویاروئی با اندیشه های تروریستی را دنبال می کند، اما همچنان با قدرت و عزمی راسخ به گروه های مقاومت کمک می کند و ارزشهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق ملتهای مظلوم هرگزتغییر نخواهند کرد.

امیر خجسته اذعان داشت: رژیم صهیونیستی اکنون با امدن ترامپ رییس جمهوری جدید امریکا، بدنبال تعبیر رویاهایش در منطقه است.

خجسته با اشاره به اینکه اسراییل با تمام توان خود می کوشد تا ازآب گل آلود ماهی بگیرد و از شرایط منطقه ای و بین المللی برای نابود ساختن ملت فلسطین استفاده کند، اظهار داشت: در چنین شرایطی باید همه نزاع های حاشیه ای متمرکز بر تفکرات تفرقه افکنانه  طائفه ای کنار زده شوند و وحدت بعنوان قدرت نرم جهان اسلام محور حمایت از ملت فلسطین قرار گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین تاکید بر این نکته کلیدی است که مساله فلسطین و حمایت ازفلسطین همچنان  در راس اولویت های جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه جلسات منظمی در باره این کنفرانس در مجلس برگزار می‌شود، ادامه داد: 5 کمیته تخصصی برای پیش‌برد کارهای اجرای این کنفرانس در مجلس تشکیل شده است.

گفتنی است؛ همچنین این همایش بین المللی با حضور روسا و نمایندگان پارلمانها، دبیران کل و نمایندگان سازمانهای منطقه ای و بین المللی، شخصیت های برجسته سیاسی، فرهنگی و دینی خاورمیانه و جهان، رهبران گروهها و شخصیت های برجسته فلسطینی ونمایندگان سازمانهای غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین از سراسر جهان، برگزار می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها