بازدید 3047

روسیه ارزش روبل را کاهش می دهد

روند افزایش بی سابقه ارزش روبل در بازار مبادلات پولی به ویژه در برابر دلار و یورو برای دولت روسیه دردسر ساز شد و دستور کاهش ارزش آن صادر شد.
کد خبر: ۶۶۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 18 February 2017
روند افزایش بی سابقه ارزش روبل در بازار مبادلات پولی به ویژه در برابر دلار و یورو برای دولت روسیه دردسر ساز شد و دستور کاهش ارزش آن صادر شد.

به گزارش ایرنا، وضعیت کنونی روبل روسیه و ارزش بالای آن در برابر دلار و یورو که برای حضور بین المللی اقتصاد این کشور مشکل آفرین شده است، سبب شد این موضوع در نشست فوق العاده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری با ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه بررسی شود.

دستور کار این دیدار حمایت از صادرات روسیه با توجه به افزایش ارزش روبل و امکان کاهش ارزش پول ملی بود.

روبل در روزهای اخیر به بالاترین حد مبادلاتی در دو سال گذشته رسیده و ارزش یک دلار آمریکا 56.5 و یورو به 59.5 روبل کاهش یافت.

این در حالی است که تا دو هفته پیش ارزش یک دلار 62 و یورو 65 روبل بود که با اندکی نوسانات خرید و فروش می شد. 

به نوشته روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس، افزایش بی سابقه ارزش روبل برای دولت روسیه مشکل آفرین شده و وضعیت دشواری را به وجود آورده است.

وزیر توسعه اقتصادی روسیه در این رابطه اعلام کرده است که تقویت روبل موقت است و به زودی وضعیت تغییر خواهد کرد.

آلکساندر تکاچوف وزیر کشاورزی روسیه هم به تازگی با اشاره به برداشت بیش از 100 میلیون تن غلات و آماده بودن محموله های صادراتی گفت که افزایش ارزش روبل توان رقابت در بازار را کاهش داده است.

در این شرایط بانک مرکزی روسیه کاهش ارزش روبل را در دستور کار قرار داده است و این اقدام از طریق ابزارهای موجود انجام می گیرد که کاهش بهره سپرده های روبلی و نیز خرید بانکی گسترده دلار و یورو در بازار از مهم ترین ابزارها محسوب می شود.

کارشناسان این احتمال را هم بعید نمی دانند که با توجه به پیش بینی کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، ارزش پول روسیه کاهش یابد.

روسیه در زمان حاضر روزانه حدود 11 میلیون بشکه نفت صادر می کند و درآمدهای نفتی این بخش، نقش عمده ای در تامین بودجه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر