بازدید 2143
کدخدایی خبر داد

آغاز ثبت نام انتخابات از 30 اسفند به مدت یک هفته

سخنگوی شورای نگهبان علت بازگشت مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره زمان آغاز ثبت‌نام انتخابات شوراها را به پارلمان تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 18 February 2017

به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ، از بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در این شورا خبر داد و گفت: این مصوبه مجلس در جلسات هفته گذشته شورا مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی به آن وارد شد.

وی ادامه داد: این مصوبه مجلس برای اصلاح بار دیگر به قوه مقننه ارجاع داده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به زمان آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: باید مصوبه مجلس اصلاح و پس از بررسی مجدد، بار دیگر به شورای نگهبان ارجاع شود.

کدخدایی با بیان اینکه با ایراداتی که شورای نگهبان به مصوب پارلمان درباره اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران وارد دانسته، این مصوبه به قانون تبدیل نشده، ادامه داد: اگر مجلس بتواند در زمان باقی‌مانده ایرادات واردشده را رفع کند، زمان آغاز ثبت‌نام‌ها تغییر می‌کند وگرنه همان زمان اعلام‌شده از پیشتر ملاک زمان ثبت‌نام‌ها خواهد بود.

به گزارش تسنیم، زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق اعلام جدول زمان‌بندی سی‌ام اسفندماه سال جاری و به‌مدت یک هفته خواهد بود، اما با توجه به اینکه شورای نگهبان مصوبه مجلس را بار دیگر به پارلمان ارجاع داده، در صورت اصلاح این مصوبه از سوی نمایندگان، امکان تغییر زمان آغاز ثبت‌نام شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد.
منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل