بازدید 1831

مرکل خطاب به ترامپ: ناتو برای آمریکا هم مهم است

صدر اعظم آلمان از دولت آمریکا خواست که به تعهداتش به ناتو پایبند باشد و در ادامه گفت: ناتو همانگونه که برای آمریکا مهم است، برای اعضای دیگر این سازمان نیز مهم است.
کد خبر: ۶۶۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 18 February 2017

صدر اعظم آلمان از دولت آمریکا خواست که به تعهداتش به ناتو پایبند باشد و در ادامه گفت: ناتو همانگونه که برای آمریکا مهم است، برای اعضای دیگر این سازمان نیز مهم است.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری بلومبرگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: هیچ تردیدی درباره افزایش تعهدات اعضای ناتو وجود ندارد اما کمک‌های توسعه‌ای، انسان‌دوستانه و برای جلوگیری از بروز بحران نیز مهم هستند.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که باید نسبت به ارزش ناتو برای همه ما هوشیار باشیم. ناتو یک سازمان بسیار مهم حتی برای آمریکا است.

هم چنین ترودو اعلام کرد: راه‌های دیگری به غیر از افزایش بودجه نظامی برای کمک به تحقق اهداف ناتو وجود دارد.

وی با اشاره به نقش فعال آلمان و کانادا در ناتو ادامه داد: با نگاهی به کشورهایی که به صورت مداوم در عملیات و ماموریت‌های ناتو مانند اعزام نیرو به کشورهای دیگر شرکت می‌کنند، متوجه می‌شوید که آلمان و کانادا همواره از بازیگران قوی ناتو بوده‌اند.

پیشتر ژنرال جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در اولین سفر اروپایی‌اش در بروکسل تاکید کرد: آمریکا نمی‌تواند بیشتر از خود شما نگران آینده فرزندانتان باشد. من وظیفه دارم درباره واقعیت‌های سیاسی در ایالات متحده به شما اطلاعات شفاف بدهم و خواستار آن شوم تا مردم کشور من سهم منصفانه‌ای (از کمک‌های مالی) بدهند.

ماتیس در ادامه گفت: آمریکا به مسؤولیت‌هایش عمل می‌کند اما حمایت آمریکایی‌ها محدودیت‌های خودش را دارد. باز هم تکرار می‌کنم که متحدان اروپایی باید اعتبارات بیشتری را صرف ارتش‌های خودشان کنند.

آمریکا بیشتر تولید ناخالص ملی خودش را صرف امور نظامی می‌کند که بیش از هر کشور عضو ناتو است. کشورهای ناتو متعهد شده‌اند تا دو درصد تولید ناخالص ملی خودشان را به امور نظامی اختصاص دهند و فقط انگلیس، لهستان، استونی و یونان به آن متعهد هستند.

ماتیس در ادامه خواستار تدوین یک طرح با زمانبندی مشخص برای رسیدن به هدف دو درصدی شد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا احتمالا ماه مه برای شرکت در نشست سران به مقر ناتو سفر می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان