بازدید 5747

تعطیلی‌مدارس ۱۲ استان براثر برف، باران، سیل، کولاک

کد خبر: ۶۶۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۴ 18 February 2017
به دلیل برف، باران، سرما و سیل، مدارس تعدادی از استان‌های ایران شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ تعطیل است.

مازندران


به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار مازندران گفت که تمامی مدارس استان روز شنبه به علت برودت هوا و جلوگیری از احتمال افت فشار گاز ، تعطیل است .

علی نبییان افزود: این تصمیم در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران استان و در پی اخطاریه های هواشناسی اتخاذ شده است.

سامانه جدید سرد و بارشی از روز پنجشنبه ( 28 بهمن ) وارد مازندران شد و به دنبال آن دمای هوای استان هفت درجه کاهش یافت.

هوای مازندران از صبح جمعه نیز سردتر شد و دمای هوا در بعضی نقاط استان منفی شد.

هم اکنون نیز هوای شهر ساری 4 درجه بالای صفر است در حالی که گرم ترین نقطه استان در حال حاضر گلوگاه است که دمای هوای 5 درجه بالای صفر دارد و سردترین نقطه استان هم سیاه بیشه با 8 درجه سانتی گراد زیر صفر است.

بارش برف هم که از پنجشنبه در مناطق کوهستانی شروع شده بود از عصر جمعه از سمت غرب به مناطق جلگه ای رسید .

هواشناسی مازندران اعلام کرد که روند کاهشی دمای هوای استان تا شنبه ادامه خواهد داشت .

همچنین هواشناسی استان پیش بینی کرده است که ارتفاع برف در شهرهای غربی استان ( از رامسر تا نور ) تا 20 سانتی متر ، از نور تا آمل حدود 15 سانتی متر و از مناطق مرکزی به سمت شرق هم تا 10 سانتی متر خواهد رسید.

کردستان


به دلیل بارش شدید برف، لغزندگی معابر و برودت هوا کلیه مقاطع تحصیلی و مدارس شهرستان های سنندج، سقز، بانه، دیواندره، سروآباد، مریوان، بیجار، دهگلان، قروه و همچنین مناطق زیویه، کلاترزان، سریش آباد و کرانی در سطح شهر و روستا روز شنبه 30 بهمن در نوبت صبح تعطیل است.

بر اساس این اطلاعیه، شروع بکار مدارس روستایی بخش مرکزی شهرستان کامیاران و منطقه موچش در نوبت صبح هم از ساعت 9:30 دقیقه است.

از اواخر روز پنجشنبه موج بارشی جدید وارد استان شده و با خود بارش برف و کاهش نسبی دمای هوا را به همراه داشته است.
در سال تحصیلی جاری در کردستان بیش از 280 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.

آذربایجان غربی


رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدارس نوبت صبح شهری و روستایی 9 شهرستان مهاباد، پیرانشهر، اشنویه، سردشت، شاهیندژ،بوکان، میاندوآب، تکاب و نقده روز شنبه در جنوب آذربایجان غربی تعطیل است.

مهدی محمدپور اظهار کرد: تمام مقاطع تحصیلی روستایی و مدارس ابتدایی شهری بوکان، اشنویه، سردشت و مهاباد در نوبت صبح تعطیل است.

وی افزود: تمام مقاطع تحصیلی نقده و مدارس ابتدایی میاندوآب، مرحمت آباد و تکاب بخش کشاورز از توابع شهرستان شاهیندژ در نوبت صبح و تمام مقاطع روستایی تعطیل است.

بر اساس این گزارش به علت برودت هوا و لغزندگی معابر روز شنبه 30 بهمن ماه کلاس های آموزشی صبح و عصر دانشگاه های پیام نور، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی تعطیل اعلام شده و ساعت آغاز بکار قسمت اداری دانشگاه آزاد مهاباد 10 صبح خواهد بود.

کرمانشاه

روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد: به دلیل سرما و یخبندان مدارس برخی شهرستان های استان روز شنبه 30 بهمن تعطیل و برخی نیز با تاخیر آغاز می شود.

در این اطلاعیه آمده است: مدارس ابتدایی شهرستان های پاوه، باینگان و نوسود فردا تعطیل است و مدارس متوسطه اول و دوم این سه شهرستان نیز از ساعت 9/30 شروع به کار می کند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: آغاز فعالیت کلیه مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول تمامی شهرستان ها و مناطق استان به استثناء شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز از ساعت 9/30 صبح است.

آذربایجان شرقی


آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با صدور اطلاعیه ای مدارس تعدادی از شهرستان های استان را در مقاطع مختلف برای نوبت های صبح و بعدازظهر روز شنبه 30 بهمن تعطیل اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، در نواحی پنجگانه شهرستان تبریز مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و استثنانی و مدارس دوره اول متوسطه مناطق شهری و روستائی تعطیل است.

در شهرستان های آذرشهر، ممقان، گوگان، خسروشهر، اسکو، ایلخچی و شهر جدید سهند تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی تعطیل است.

در شهرستان مراغه مدارس مقاطع پیش دبستانی ، ابتدائی و استثنانی مناطق شهری و تمامی مدارس روستائی تعطیل است و مقاطع متوسطه ی دوره ی اول و دوم مناطق شهری با یک ساعت تاخیر راس ساعت 9 شروع خواهند شد.

در شهرستان های هشترود، چاراویماق، عجب شیر و نظرکهریزی تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی تعطیل است.

در شهرستان ورزقان ، هوراند و خاروانا تمامی مدارس مناطق شهری و روستائی تعطیل است .

در شهرستان اهر، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و استثنانی مناطق شهری و تمامی مدارس روستائی تعطیل است و مقاطع متوسطه ی دوره ی اول و دوم مناطق شهری با یک ساعت تاخیر راس ساعت 9 شروع خواهند شد.

در شهرستان های بستان آباد، سراب و منطقه مهربان تمامی مدارس مناطق شهری و روستائی تعطیل است.

در شهرستان میانه و شهر آچاچی، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی، استثنانی مناطق شهری و تمامی مدارس روستائی تعطیل اعلام است.

در منطقه ترکمانچای، کاغذکنان و کندوان (میانه)، تمامی مدارس مناطق شهری و روستائی تعطیل است.

در شهرستان خدا آفرین، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی و استثنائی مناطق شهری و روستائی تعطیل است.

در شهرستان هریس، تمامی مقاطع تحصیلی شهری و روستایی تعطیل است.

در منطقه خواجه، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و استثنائی مناطق شهری و تمامی مدارس مناطق روستائی تعطیل است.
در شهرستان کلیبر، مدارس مقطع پیش دبستانی مناطق شهری و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی مناطق روستایی تعطیل است و مدارس مقطع ابتدائی مناطق شهری بایک ساعت تاخیر راس ساعت 9 شروع خواهند شد.

در شهرستان ملکان، مدارس مقطع پیش دبستانی و استثنائی مناطق شهری (ملکان - مبارک شهر و لیلان ) و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی مناطق روستایی تعطیل است و مدارس مقاطع ابتدائی، متوسطه ی دوره ی اول و دوم مناطق شهری و متوسطه اول و دوم مناطق روستایی بایک ساعت تاخیر راس ساعت 9 شروع خواهند شد .

در شهرستان مرند، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی، استثنانی و متوسطه ی دوره ی اول مناطق شهری و روستائی تعطیل است.

در شهرستان شبستر و مناطق صوفیان و تسوج ، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و استثنانی مناطق شهری و روستائی تعطیل است و مدارس مقاطع متوسطه ی دوره ی اول و دوم مناطق شهری و روستائی با یک ساعت تاخیر راس ساعت ۹ شروع خواهند شد.

در شهرستان بناب، مدارس مقاطع پیش دبستانی، ابتدائی و استثنانی مناطق شهری و روستائی تعطیل اعلام است و مدارس مقاطع متوسطه ی دوره ی اول و دوم مناطق شهری و روستائی با یک ساعت تاخیر راس ساعت ۹ شروع خواهند شد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان هم تمامی کلاسها و کارهای اداری دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) و پردیس علامه امینی روز شنبه با یک ساعت تاخیر راس ساعت 9 شروع خواهند شد.

به گزارش هواشناسی استان آذربایجان شرقی در زمان حاضر بارش برف در بیشتر نقاط استان قطع شده ولی دمای هوا بین 5 تا 15 درجه سانتی گراد زیر صفر است.

خراسان رضوی


مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی ‌معابر مدارس مقاطع مختلف چند شهر و منطقه این استان در روز شنبه 30 بهمن ماه تعطیل است.

محمدرضا فرهادی نیا افزود: مدارس تمام مقاطع تحصیلی در نواحی هفتگانه مشهد و شهرهای و مناطق قوچان، کلات، چناران، درگز، گلبهار، سرخس، طرقبه شاندیز، کدکن، رضویه، تبادکان، احمد آباد، بخش های شهرستانه و درونگر در شهر نوخندان و بخش های جلگه رخ و صالح آباد در نوبت های صبح و عصر شنبه تعطیل است.

وی اظهار کرد: تمام مدارس استثنایی مناطق یاد شده نیز فردا تعطیل است. فعالیت آموزشی در دیگر مناطق و شهرستان ها ادامه دارد و در صورت هرگونه تصمیم گیری در باره تعطیلی مدارس در اخبار بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

زنجان

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدارس نوبت صبح روز شنبه 11 منطقه آموزشی این استان در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول به دلیل کولاک و برودت هوا تعطیل است.

رهبر طوماری افزود: روز شنبه مدارس روستایی ناحیه یک و 2 آموزش و پرورش شهرستان زنجان در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول در نوبت صبح تعطیل است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مدارس، مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی در منطقه آموزش و پرورش ماهنشان، انگوران، ایجرود، زنجانرود، خدابنده، افشار، بزینه رود، سجاس رود و سلطانیه تعطیل است.

طوماری گفت: چنانچه وضعیت جوی حاکم در استان زنجان ادامه داشته باشد و مدارسی در نوبت بعدازظهر تعطیل شود اعلام خواهد شد.

خراسان شمالی


بارش برف، برودت هوا، لغزندگی سطح معابر عمومی و جاده ها مدارس شهرستان های شیروان، فاروج و مانه و سملقان خراسان شمالی را روز شنبه تعطیل کرد.

مدارس شهرستان فاروج در تمامی مقاطع تحصیلی، پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی و متوسطه اول و دوم و هنرستان در نوبت صبح و عصر سطح شهرستان فردا تعطیل است.

برپایه این گزارش در شیروان هم مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی و متوسطه اول در نوبت صبح سطح شهر شیروان و در مناطق روستایی تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت صبح تعطیل است.

مدارس متوسطه دوم و هنرستان های سطح شهر در نوبت صبح و تمامی مدارس نوبت عصر این شهرستان دایر است.

در شهرستان مانه و سملقان هم تمامی مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، استثنایی و متوسطه اول در روستاهای گرمک، چخماقلو، هاور و کاستان تعطیل است.

سیستان و بلوچستان

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بدنبال وزش طوفان و گردو خاک شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای جلوگیری از هر گونه آسیب به دانش آموزان روز شنبه مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی شیفت صبح در زاهدان، نصرت آباد و میرجاوه را تعطیل اعلام کرد.

علیرضا نخعی بیان کرد: با توجه به وزش طوفان در زاهدان، نصرت آباد و میرجاوه و ادامه این وضعیت تا فردا به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب به دانش آموزان مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی شیفت صبح این مناطق تعطیل است.

وی اظهار داشت: این تصمیم عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اتخاذ شد.
وی ادامه داد: کلاس های سایر مقاطع دایر و مدارس فعال است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این گفت: طوفان گرد و خاک با سرعت 105 کیلومتر بخش نصرت آباد و شهرستان زاهدان را در نوردید.

مصدق گودرزی فر اظهار داشت: وزش باد شدید جنوب و جنوب غربی همراه با گرد و خاک تا فردا در نواحی مرکزی استان شامل شهرستان های زاهدان و خاش و بخش نصرت آباد تداوم دارد.

وی افزود: تحت تاثیر این پدیده ضمن کاهش کیفیت هوا اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش های ملایم تا متوسط که از روز پنجشنبه در برخی مناطق استان باریدن گرفته تا روز یکشنبه ادامه دارد.

وی گفت: همچنین در این مدت در شهرهای شمالی استان وزش باد سرد و به نسبت شدید شمال - شمال غربی علاوه بر گرد و خاک، سبب کاهش 10 تا 12 درجه ای دما در سطح استان شده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: رگبار باران و رعد و برق تا روز یکشنبه برای نواحی مرکزی و شمالی استان ادامه دارد و احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان بارش ملایم دور از انتظار نیست و از اواخر وقت شنبه تا دوشنبه در شمال، شمال غرب، مرز شرقی و مرز غربی وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت شمال غرب پیش بینی می شود که سبب کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

وزش طوفان گردو خاک از عصر امروز جمعه سبب بسته شدن راه زاهدان- بم شده است.

گیلان


اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در اطلاعیه ای، اعلام کرد که به دلیل بارش برف و برودت هوا، فعالیت های آموزشی تمامی مدارس در همه مقاطع تحصیلی، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان برای روز شنبه 30 بهمن ماه تعطیل است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به بارش برف و برودت هوا در گیلان، فعالیت های آموزشی تمامی مدارس استان در همه مقاطع تحصیلی، همچنین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در روز شنبه 30 بهمن ماه تعطیل است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان همچنین در این اطلاعیه از رانندگان خواسته از سفرهای غیرضروری در سطح شهر و پارک خودرو به صورت طولانی مدت در خیابان های اصلی و فرعی جداً خودداری کنند.

همچنین از شهروندان گیلانی درخواست شده برای پایدار ماندن انرژی گاز، در مصرف آن صرفه جویی کنند.

اردبیل

فرماندار اردبیل گفت که به علت بارش برف و سرمای هوا مدارس و دانشگاههای این شهرستان روز شنبه تعطیل و ادارات و دستگاههای دولتی نیز با 2 ساعت تاخیر فعالیت خود را شروع می کنند.

جواد زنجانی افزود: بارش برف سنگین موجب بسته شدن راه تعدادی از روستاهای اردبیل شده اما راههای اصلی باز بوده و تردد با استفاده از زنجیر چرخ در جریان است.

مسعود امامی مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل نیز گفت که با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا تاخیر در حضور کارکنان ادارات دولتی به غیر از دستگاه های امدادی و خدماتی که به صورت شیفتی فعالیت می نمایند در کل استان به استثنای شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و گرمی تا ساعت ۹ صبح شنبه ۳۰ بهمن بلامانع است.

در این حال آموزش و پرورش اردبیل جمعه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد که کلیه مقاطع تحصیلی درنوبت صبح اردبیل، ارشق،انگوت، خلخال، خورش رستم، سرعین، شاهرود،کوثر، لاهرود، مشگین شهر، نمین، نیرو هیر در روز شنبه تعطیل است.

همچنین در شهرستان گرمی مقطع پیش دبستانی تعطیل بوده و و ابتدایی با یک ساعت تاخیر آعاز خواهد شد.

هواشناسی استان اردبیل نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که بررسی آخرین تصاویر دریافتی از ماهواره های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی درحال گذر از مناطق مرکزی استان اردبیل است.

پیش بینی می شود با قطع بارش و کاهش تدریجی ابر، شاهد افت محسوس دما در سطح استان باشیم و دمای 15 تا 20 درجه زیر صفر در مناطقی از استان طی امشب تا صبح فردا انتظار می رود.

مرکز مدیریت راههای استان اردبیل نیز اعلام کرد که جاده اردبیل - سرچم در حوزه استان آذربایجان شرقی تا اطلاع ثانوی مسدود است و در دیگر جاده ها بویژه در مناطق کوستانی نیز تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

این مدیریت از شهروندان استان خواست تا از سفرهای غیر ضروری خوداری کنند.

همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: فردا تمامی مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در سراسر استان تعطیل است / در صورت ادامه بارش ها احتمال تعطیلی مقاطع تحصیلی بالاتر هم برای فردا وجود دارد.

مصطفی خزاعی، در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: به علت بارش برف ولغزندگی سطح جاده ها ومعابر عمومی مراکز پیش دبستانی ومدارس ابتدایی درسراسر استان درنوبت صبح شنبه 30 بهمن ماه تعطیل اعلام می گردد.

وی گفت: درصورت تداوم بارش برف، اطلاعیه های تکمیلی در خصوص تعطیلی مقاطع بالاتر نیز به اطلاع عموم مردم شریف استان خواهد رسید.

بنابر اعلام کارشناس سازمان هواشناسی دمای صبح روز شنبه در همدان به 11 درجه زیر صفر خواهد رسید.

لازم به ذکر است بارش رگباری و شدید برف که مجددا از عصر امروز در همدان آغاز شده، تا صبح فردا ادامه خواهد داشت و بنابر این احتمال تعطیلی اکثر مناطق تحصیلی برای صبح فردا دور از انتظار نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر