بازدید 6873

مرد مسافر؛ قربانی تیراندازی خونین به اتوبوس

کد خبر: ۶۶۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸ 18 February 2017
با دستگیری عامل تیراندازی مرگبار به اتوبوس مسافربری در استان سیستان و بلوچستان، پلیس در حال بررسی انگیزه این جنایت و رابطه میان مرد مسلح و قربانی حادثه است.

به گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه يك دستگاه اتوبوس مسافربري از بندرعباس به سمت ايرانشهر در استان سيستان و بلوچستان در حركت بود كه حوالي شهر بزمان براي سوار كردن مسافري توقف كرد. مرد مسافر يك تبعه افغان بود كه قصد رفتن به ايرانشهر را داشت و پس از سوار شدن او، اتوبوس شروع به حركت كرد.

اين‌بار اما كسي خبر نداشت كه يك خودروي پژو با 3سرنشين در تعقيب اتوبوس است و كمي بعد درحالي‌كه اتوبوس حدود 10كيلومتري از محل توقف دور شده بود، خودروي پژو سبقت گرفت و صداي شليك گلوله همه‌جا را پر كرد. گلوله‌ها از سلاح كلاشنيكف يكي از سرنشينان پژو شليك مي‌شد و در اين ميان 3گلوله به اتوبوس اصابت كرد كه يكي از آنها پس از برخورد با سر مسافر افغان باعث مرگ وي شد. با فرار پژو، راننده اتوبوس ماجرا را به پليس خبر داد و با حضور تيم‌هاي عملياتي در محل حادثه تحقيقات براي شناسايي عاملان تيراندازي شروع شد.

    سرقت مسلحانه

ماموران در بررسي‌هاي اوليه و با توجه به شواهد به‌دست آمده دريافتند كه عاملان تيراندازي از تبهكاران شهر بزمان بوده‌اند. زماني كه آنها سرگرم بررسي‌هاي تخصصي بودند متوجه شدند كه حدود يك ساعت قبل از تيراندازي به اتوبوس، سرقت مسلحانه‌اي نيز در شهر بزمان رخ داده بود. در جريان اين سرقت سرنشينان 2خودروي پژو پس از سد كردن راه يك كاميون به تهديد راننده پرداخته و سپس اقدام به سرقت 4دستگاه موتورسيكلت كه در قسمت بار كاميون بود، كرده بودند. از آنجا كه دزدان مسلح صورت خود را پوشانده بودند راننده كاميون نتوانسته چهره آنها را ببيند اما اين احتمال وجود داشت كه دزدان مسلح همان كساني باشند كه به سمت اتوبوس مسافربري شليك كرده بودند.

    دستگيري عامل جنايت

كارآگاهان كه بررسي‌هاي گسترده‌اي را آغاز كرده بودند در ادامه و با اطلاعات به‌دست آمده از منابع خبري خود موفق شدند هويت فردي كه به سوي اتوبوس تيراندازي كرده بود و همچنين سارقان مسلحي كه دست به سرقت از كاميون زده بودند را شناسايي كنند. آنها در ابتدا موفق شدند مرد تيرانداز را در مخفيگاهش دستگير و از او يك قبضه كلاشنيكف كشف كنند.

در ادامه تحقيقات 4سارق مسلحي كه دست به سرقت از كاميون زده بودند نيز شناسايي و يكي پس از ديگري دستگير شدند. متهمان به اداره پليس انتقال يافتند و مرد تيرانداز در بازجويي‌ها به شليك مرگبار به سوي اتوبوس اعتراف كرد.

4سارق مسلح نيز به دستبرد به كاميون اقرار كردند اما درحالي‌كه پليس شواهدي به‌دست آورده كه نشان مي‌دهد سارقان مسلح و عامل تيراندازي به اتوبوس همگي همدست هستند و نقشه سرقت و تيراندازي به اتوبوس را با كمك هم انجام داده‌اند، سارقان ادعا مي‌كنند كه مرد تيرانداز را نمي‌شناسند و بين آنها هيچ ارتباطي وجود ندارد. از سوي ديگر پليس احتمال مي‌دهد كه هدف مرد تيرانداز و همدستانش از شليك به اتوبوس، كشتن همان مسافر افغان بوده كه به تازگي سوار اتوبوس شده بود، با اين حال هنوز انگيزه اين جنايت مشخص نيست. به گفته سردار رحيمي، رئيس پليس استان سيستان و بلوچستان، هم‌اكنون متهمان در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات تكميلي در اين پرونده ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر