بازدید 2560

تقویت روبل، صادرات روسیه را به چالش کشید

وزیر کشاورزی روسیه گفت:«تقویت ارزش روبل در مقابل دلار آمریکا موجب آسیب رساندن جدی به صادرات این کشور می شود.»
کد خبر: ۶۶۸۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 17 February 2017
وزیر کشاورزی روسیه گفت:«تقویت ارزش روبل در مقابل دلار آمریکا موجب آسیب رساندن جدی به صادرات این کشور می شود.»

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، به دنبال وضع تحریم ها از سوی غرب و همچنین اتحادیه اروپا بر روی روسیه که از سال ۲۰۱۴ میلادی کلید خورد، ارزش پول این کشور به طرز قابل توجهی در مقابل دلار با کاهش روبرو شد که این موضع تا حد زیادی بر روی روند رشد تولید ناخالص داخلی این کشور تاثیر نامطلوبی گذاشت.  

اکنون طی یکسال اخیر روبل روسیه در مقابل سایر ارزهای اصلی جهان با رشد ارزش روبرو شده که به گفته تحلیل گران اقتصادی این مسئله می تواند به روند صادرات این کشور آسیب وارد کند.  

در همین حال «الکساندر تیکاچف» وزیر کشاورزی روسیه گفت: «تقویت ارزش روبل در حال لطمه زدن به صادرات این کشور است؛ این در حالی است که روبل با افزایش ارزش روبرو شده و این روند ادامه دار خواهد بود.»

وی تصریح کرد، این موضوع  نه تنها برای صادرات محصولات کشاورزی روسیه یک گزند جدی محسوب می شود بلکه اقتصاد سایر بخش ها و نیز تولیدات این کشور را هم تحت الشعاع خود قرار می دهد.  

بر همین اساس، میزان برداشت غلات روسیه در سال گذشته میلادی با رسیدن به ۱۱۹.۱ میلیون تن بعنوان بیشترین میزان برداشت از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در این کشور محسوب می شود و قرار است بیش از ۳۰ درصد آن صادر شود.  

بر پایه این گزارش، ظرف ۱۲ ماه اخیر ارزش روبل روسیه در مقابل دلار تقریبا ۲۷ درصد تقویت شده و عملکرد پول این کشور را در میان بهترین ارزهای جهان قرار داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر