بازدید 22511

سرطان لوزالمعده درصدرسرطانهای کشنده

کد خبر: ۶۶۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 16 February 2017
مطالعه محققان در لندن نشان داده است: سرطان لوزالمعده از سال 2026 حداقل 12 هزار کشته در انگلیس خواهد داد که این آمار نسبت به دهه قبل از آن، 30 درصد افزایش دارد.

به گزارش فارس، بررسی‌های محققان نشان داده است سرطان پانکراس یا همان لوزالمعده در دهه بعدی در انگلیس در صدر سرطان‌های کشنده قرار خواهد گرفت. 

سرطان لوزالمعده به دلیل اینکه‌ گاه علائم مبهم دارد و فرد دیر متوجه می‌شود، معمولاً پیشرفت می‌کند و قابل درمان نیست. 

به عقیده محققان، سرطان لوزالمعده یا سرطان پانکراس زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های درون غده لوزالمعده که پشت معده قرار دارد، به صورت خارج از کنترلی شروع به تکثیر می‌کنند و یک توده تشکیل می‌دهند؛ این سلول‌های سرطانی توانایی حمله به دیگر بخش‌های بدن را دارند.

استعمال دخانیات، چاقی، دیابت و شرایط ژنتیکی خاص معمولاً از عوامل ابتلا به این سرطان هستند.

سرطان پانکراس در دهه بعدی در صدر سرطان‌های کشنده در انگلیس قرار خواهد گرفت؛ سرطان ریه، روده و پروستات جزء سرطان‌هایی هستند که بیشترین تلفات را در این کشور می‌دهند. 

سرطان لوزالمعده از سال 2026 حداقل 12 هزار کشته در انگلیس خواهد داد که این آمار نسبت به دهه قبل آن 30 درصد افزایش دارد. از طرف دیگری این تعداد جدا از آمار کسانی‌ هست که مبتلا به این بیماری شناخته می‌شوند.

تشخیص دیرهنگام بیماری یا موجب عدم درمان آن می‌شود یا زمان بسیاری طول می‌کشد تا فرد شرایط جراحی را پیدا کند، لذا آمار جان‌باختگان در اثر ابتلا به این بیماری روند صعودی دارد. هم‌اکنون تنها 8 درصد از بیماران مبتلا به پانکراس واجد شرایط جراحی هستند. 

از نشانه‌های این بیماری می‌توان به کاهش وزن، رنگ زرد و درد در ناحیه معده اشاره کرد؛ اکنون در هر سال حداقل 10 هزار نفر با علائم سرطان پانکراس تشخیص داده می‌شوند. اگر سرطان زود تشخیص داده شود و عمل جراحی به موقع انجام شود، فرد مبتلا تا 5 سال بعد جراحی زنده خواهد ماند، اگر سرطان به بافت‌های مجاور منتقل شود فرد نهایتا 11 ماه زنده خواهد ماند و اگر سلول‌های سرطانی در سراسر بدن پخش شوند و دیگر ارگان‌ها نیز درگیر شوند فرد نهایتا 2 تا 6 ماه زنده خواهد ماند. 

مطالعات دانشمندان نشان می‌دهد که مواد غذایی حاوی مقادیر بالای منیزیم، سپر مناسبی برای پانکراس در مقابل سرطان است؛ در صدر این مواد غذایی شکلات تیره نیز قرار دارد.

اسفناج، کلم پخته، برنج قهوه‌ای، موز، آووکادو، هندوانه، آجیل، تخم کدو، کنجد، تخم آفتابگردان، بادام، حبوبات و ماهی نیز حاوی مقادیر بالای منیزیم هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار