بازدید 7548

نگرانی از اقدامات دردسرساز عده‌ای در تاسیسات فردو

کد خبر: ۶۶۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 16 February 2017
 نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما نسبت به اجرای برجام مخصوصا در فردو انتقاداتی داریم گفت: برخی گویا در فردو به دنبال گزک دادن به دست ناظران آژانس هستند.
 
به گزارش مهر، ابوالفضل حسن بیگی گفت: با روی کار آمدن ترامپ، استباط برخی کارشناسان این است که شاید وی تهدیدی برای ایران باشد، اما نظر ما این است که در نهایت آقای ترامپ خواهد فهمید که جمهوری اسلامی شکست ناپذیر و نفوذناپذیر است و اقتدار جمهوری اسلامی به گونه ای است که جزو بازیگران اصلی بین المللی و منطقه است. قطعا ترامپ از مواضع خود عقب نشینی خواهد کرد.

نگرانی کمیسیون امنیت از اجرای تعهدات ایران در فردو/برخی به دنبال گزک دادن دست ناظران آژانس هستند

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه ما نسبت به اجرای برجام مخصوصا در فردو انتقاداتی داریم گفت: معتقدیم عناصری که برای اجرای برجام منصوب شده اند نگرانی هایی را برای کمیسیون ایجاد کرده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه انتصاب این افراد باید با هماهنگی آقای صالحی صورت گیرد گفت:باید کارها در فردو دقیق تر انجام شود و مراقب و مواظب برخی مباحث باشند. به عنوان مثال ما در برجام اجازه داریم که ۳۰۰ تن مواد را ذخیره کنیم اگر ۱۰ کیلو یا ۲۰ کیلو اضافه باشد طبیعتا ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده و برای ما دردسر خواهد شد لذا ما هیچ نیاز نداریم که یک کیلو کمتر یا بیشتر داشته باشیم.

وی ادامه داد: برخی از دوستان معتقدند که این افراد در فردو با بی سلیقگی عمل می کنند، اما ما معتقدیم این افراد شاید عمدا این اقدام را انجام می دهند و باید با آنها برخورد شود؛ زیرا گزک دست ناظران بین المللی هسته ای می دهند. معتقدم برخی ایرادات می تواند وجود نداشته باشد و اگر هم ادامه پیدا کند، عمدی است زیرا می خواهند همواره بندهایی را ناظران بین المللی در خصوص اجرای برجام علیه جمهوری اسلامی بنویسند. چه دلیلی دارد که وقتی ما می توانیم ۳۰۰ تن مواد را طبق برجام ذخیره کنیم، به آن ۱۰ تا ۲۰ کیلو اضافه کنیم؟

انتقاد از انفعال وزارت خارجه با روی کار آمدن ترامپ/ظریف برای جلوگیری از نقض برجام فعال باشد

حسن بیگی خاطر نشان کرد:همین نقص ها جمع می شود روی هم و به شورای امنیت می رود و بهانه ای می شود برای آمریکایی ها تا بتوانند سوءاستفاده کرده و مناسب ملی ما را به خطر بیندازند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی با انتقاد از انفعال وزارت خارجه با روی کار آمدن ترامپ گفت: وظایف وزارت خارجه کاملا مشخص است، وزارت خارجه باید با دنیا ارتباط برقرار کند. امروز آقای ظریف باید فعال تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: دیروز که آقای کری وزیر خارجه آمریکا بود و آقای ظریف با وی در ارتباط بود اما امروز آقای ترامپ آمده مواضع ما نسبت به آمریکا عوض نشده است و همواره باید نسبت به اجرای برجام با آمریکا در ارتباط بوده و از نقض آن جلوگیری کنیم. ما هیچ رابطه ای با آمریکا نداریم تا زمانی که آمریکا از اقدامات خصمانه خود نسبت به ایران دست برندارد، جمهوری اسلامی هرگز نیاز به رابطه با آمریکا ندارد، اما در قالب اجرای برجام و پیشبرد اهداف آن باید رایزنی ها ادامه داشته باشد و آقای ظریف و وزارت خارجه فعال تر باشند.

امروز که آقای کری نیست، فقط ناظر نقض برجام هستیم/ وزارت خارجه موضع گیری کند


عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: قوانین و مقرراتی که جدیدا در آمریکا تصویب و ابلاغ می شود خلاف برجام است. تحریم شرکت ها و افراد جدید اقدامی خلاف برجام است وزارت خارجه باید رایزنی ها را ادامه داده و در برابر اقدامات خلاف برجامی آقای ترامپ محکم بایستد. استباط ما این است که در این زمینه باید آقای ظریف قوی تر عمل کند، اما متاسفانه وزارت خارجه انفعال دارد. درست نیست تا دیروز که آقای کری بود ارتباطات برقرار باشد و امروز که آقای کری نیست، فقط ناظر نقض برجام باشیم.

حسن بیگی گفت: آمریکایی ها به گونه ای عمل می کنند که گویا ایران نقض برجام می کند در حالی که اینگونه نیست، ایران در بسیاری از موارد امتیازات بزرگی را به آمریکایی ها داده. آمریکایی ها باید ممنون باشند که در مقطعی که اجرای برجام در دست تصویب بوده، بسیاری از اهداف آمریکا در برجام تامین شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه نشان داد. این مذاکرات باید برد برد باشد و اگر سه امتیاز دادیم، سه امتیاز هم بگیریم.

عقب نشینی سنگین ترامپ از ۸ هدف


وی با بیان اینکه آقای ترامپ وقتی که رئیس جمهور شد به سوی ۸ هدف شلیک کرد گفت: امروز می بینیم که در مدت بسیار کوتاه ترامپ از همه اهدافش عقب‌نشینی کرده است. حمله به چین، کشورهای اسلامی و در رأس آن ایران، حمله به عربستان سعودی، کانادا، حمله به روسیه، اتحادیه اروپا، حمله به استرالیا و وعده ساخت دیوار مکزیک ۸ هدفی بود که ترامپ به آن حمله کرد اما پس از مدت کوتاه آقای ترامپ از همه اهداف عقب نشینی کرد با اروپایی‌ها از طریق نخست وزیر انگلیس ارتباطاتش را برقرار کرد. وزیر امور خارجه عربستان به مدت یک ماه به آمریکا سفر کرد. از ساخت دیوار مکزیک نیز به خاطر هزینه سنگینش انصراف داد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت مای با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی باید محکم به میدان آمده و وزارت خارجه نیز وظایف خود را صریح و روشن در راستای اجرای برجام انجام دهد گفت: مثل زمان آقای کری و اوباما وزارت خارجه باید در رایزنی های خود نقض برجام را محکوم کند؛ زیرا آمریکا با تصویب قوانین جدید به دنبال نقض برجام است. وزارت خارجه باید با اقدامات خود جلوی بلندپروازی های ترامپ را بگیرد، عملکرد ترامپ نشان داد وی تاجری اهل معامله است و لحظه به لحظه از اهداف تند خود فاصله می گیرد.

وی ادامه داد: ائتلاف عربستان شکست خورده و شرایطی در ترکیه حاکم شده که با مشکلاتی که آقای اردوغان روبه رو است همه دنیا می دانند که تنها جزیره ثبات در خاورمیانه، ایران است. وزارت خارجه باید از این موقعیت به خوبی استفاده کرده و فعال تر عمل کند و در راستای سرمایه گذاری خارجی و ارتباطات با اروپا اقدام کند.

حسن بیگی تاکید کرد: ۱+۵ امروز مخالف با نقض برجام توسط ترامپ است. دنیا شرایط اقتصادی سیاسی خود را با جمهوری اسلامی گره زده و جایگاه جمهوری اسلامی را درک کرده است.

وی ادامه داد: ترامپ فهمیده است جمهوری اسلامی دارای قدرت نظامی و رهبری بی نظیر است لذا وقتی جمهوری اسلامی در یک نقطه و در مقطعی موشک بالستیک خود را آزمایش می کند دنیا فقط به یک تذکر بسنده می کند اما به محض اینکه کره شمالی موشکی را آزمایش می کند آن را به شورای امنیت می برد و محکوم می کند .

باید وزارت خارجه بر این قدرت نظامی تکیه کرده و مذاکرات خود را در اجرای برجام ادامه دهد

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه قدرت نظامی جمهوری اسلامی به گونه ای است که رئیس جمهور آمریکا تنها لقلقه زبانش است که آمریکا گزینه نظامی را روی میز دارد گفت: باید وزارت خارجه بر این قدرت نظامی تکیه کرده و مذاکرات خود را در اجرای برجام ادامه دهد.

وی ادامه داد: موشک مقاومت به کشتی عربستان سعودی خورد در حالی که ناو آمریکایی نیز کنار آن بود. آمریکایی ها درک می کنند که این تیرهای غیب امروز در اختیار مقاومت و جهان اسلام قرار دارد. بنابر این آمریکا فهمیده است که امروز نمی تواند برای جهان اسلام خط و نشان بکشد.

حسن بیگی تاکید کرد: لازم است به عنوان قدردانی از مقام معظم رهبری و سپاسگزاری از مردم و شکر به درگاه خداوند که این قدرت را طی سه دهه به جمهوری اسلامی داد امروز به عنوان قدرت بزرگ منطقه و نظام بین الملل دائم قدرت خود را به رخ دنیا بکشیم و مولفه های قدرت خود را بیان کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل