بازدید 2764

ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو با کشور ارمنستان را دارد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری گفت: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو با کشور ارمنستان را داشته و می تواند در کنفرانس های علمی یا به عنوان فرصت تحصیلی پذیرای اساتید دانشگاه های ارمنستان باشد.
کد خبر: ۶۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱ 16 February 2017

 آراداشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران ظهر امروز (چهارشنبه، 27 بهمن ماه) با محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

زاهدی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و دیرینه دو کشور همجوار ایران و ارمنستان گفت: حسن همجواری و روابط دوستانه دو کشور در سال های گذشته، بستری مناسب برای ارتقاء سطح مناسبات فیمابین در زمینه های گوناگون می باشد که باید از آن به نفع دو ملت حداکثر استفاده را نمود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و به طور خاص کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری آمادگی توسعه و گسترش روابط دوستانه و همکاری های خود را با کمیسیون های تخصصی مجلس ارمنستان دارد.

زاهدی در ادامه این دیدار با اشاره به پیشرفت های زیادی که کشورمان در زمینه فناوری های نوین داشته است، گفت: ایران در زمینه هایی مانند نانو فناوری، هوافضا، بیوتکنولوژی، سلول های بنیادی و سیستم های فازی از جمله کشورهای تراز اول جهان است و در این زمینه ها می تواند با کشور ارمنستان به تبادل تجربیات و تحقیقات بپردازد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایران آمادگی تبادل استاد و دانشجو با کشور ارمنستان را داشته و می تواند در کنفرانس های علمی یا به عنوان فرصت تحصیلی پذیرای اساتید دانشگاه های ارمنستان باشد.

وی در پایان با اشاره به افزایش جریان های تروریستی با خط فکری مشخص در منطقه گفت: اساتید، محققان و نخبگان ایران و ارمنستان می تواند مبارزه علمی مشترکی با این تفکرات داشته و تحقیقات موثری در حوزه مبارزه با ریشه فرهنگی این جریانات تروریستی داشته باشند.

آراداشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به اهمیت مجلس و نقش موثر آن در ایران واقف هستیم و از ارتقاء سطح مناسبات مجالس ایران و ارمنستان استقبال می کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه سطح کنونی روابط ایران و ارمنستان کمتر از ظرفیت های دو کشور است باید مسئولان دو کشور با تلاش متقابل در ارتقاء همه جانبه سطح همکاری های دو کشور و رفع موانع احتمالی این همکاری ها بکوشند.

آراداشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران گفت: پیشرفت های علمی ایران در حوزه های مختلف بر ارمنستان پوشیده نیست و می دانیم تحقیقات عمیقی در ایران در زمینه فناوری هایی مثل نانوتکنولوژی انجام شده است، لذا از ارتقاء همکاری های فناوری محور ایران و ارمنستان استقبال می کنیم.

وی افزود: پیشرفت های علمی و آکادمیک ارمنستان نیز با کشورهای همجوار قابل مقایسه نیست و دانشگاه های ارمنستان از نظر علمی از سطح بالایی برخوردار هستند و می توانند همکاری های متقابلی با دانشگاه های ایران داشته باشند.

آراداشس تومانیان سفیر ارمنستان در پایان با اشاره به فعالیت گروه های تروریستی در منطقه گفت: با توجه به اینکه خطر این گروه ها منحصر به یک نقطه از جهان نیست، همه کشورها باید با هم در مبارزه با این پدیده همکاری کنند و همکاری های علمی و فرهنگی نیز به عنوان بخشی از این همکاری ها، می تواند نقش به سزایی در این مبارزه داشته باشد.

لازم به ذکر است که کارن خانلری نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حاضر بود که دیدگاه های خود را در خصوص نحوه همکاری های سازنده و موثر دو کشور در بحث های علمی و آموزشی مطرح کرد./

پایان پیام

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار