بازدید 1683

افزایش فشارها بر وکلای مدافعان حقوق‌بشر در چین

براساس گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شده، وکلای مدافع فعالان حقوق بشر و مخالفان پکن از سوی دولت کمونیست چین هدف پیگردهای قانونی، خشونت، ضرب و شتم و انواع دیگر سرکوب قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۶۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 16 February 2017

براساس گزارشی که امروز (پنجشنبه) منتشر شده، وکلای مدافع فعالان حقوق بشر و مخالفان پکن از سوی دولت کمونیست چین هدف پیگردهای قانونی، خشونت، ضرب و شتم و انواع دیگر سرکوب قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «شبکه مدافعان حقوق بشر چین» که ائتلافی است از گروه‌هایی که در داخل و خارج از چین کار می‌کنند، مشخص کرد، در سال گذشته 6 مورد وجود داشته که درآن وکلا از سوی شاکی‌ها، افسران پلیس و یا مهاجمانی که از سوی مقامات اجیر شده بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

براساس این گزارش، در چندین مورد بازداشت‌شدگان مجبور شده‌اند تا وکلای خود را اخراج و وکیل تسخیری دولت را بپذیرند.

فرانسیس ایو یکی از محققان این شبکه گفت: دولت چین در تلاش است تا این عقیده را در جامعه گسترش دهد که در حال پیروی از اجرای قانون است اما در حقیقت در تلاش است تا اقدامات سرکوب‌گرایانه را قانونی کند.

در زمان ریاست جمهوری شی‌جین‌پینگ، چین به شدت سازمان‌های مستقل و مخالفان و همچنین وکلایی که از فعالان حقوق بشر دفاع می‌کنند را مورد سرکوب قرار داده است.

در این گزارش آمده است: از سال 2014 حدود 20 تن به خرابکاری یا دیگر جرایم علیه امنیت کشور محکوم شده‌اند.

در جریان کمپین کنونی علیه وکلای مخالفان، موسوم به «سرکوب 709» که از ژوئیه 2015 آغاز شده، چندین وکیل مورد بازجویی قرار گرفت یا بازداشت شدند.

وانگ کوان‌ژانگ که یک وکیل است، در ژانویه 2016 پس از آنکه بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت به تلاش برای تضعیف قدرت دولت متهم شد.

به گفته همسر وی، وانگ هیچ دسترسی به خانواده یا وکیل ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل