بازدید 4357

ممنوعیت قطع درختان جنگل‌ از سال ۹۹

کد خبر: ۶۶۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶ 15 February 2017
نمایندگان مجلس هرگونه بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های کشور را از ابتدای سال چهارم برنامه ششم توسعه ممنوع کردند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در نشست علني ديروز و در جريان بررسي ايرادهاي شوراي نگهبان به لايحه برنامه ششم توسعه، ماده 48مكرر اين لايحه را به‌منظور تأمين نظر آن شورا اصلاح كردند. به موجب مصوبه مجلس، هرگونه بهره‌برداري چوبي از جنگل‌هاي شمال كشور از ابتداي سال چهارم برنامه ممنوع است و دولت در ارتباط با قراردادهاي طرح‌هاي جنگلداري مذكور كه مدت اجراي آن به اتمام مي‌رسد، مجاز به تمديد قرارداد نيست. 

طبق تبصره اين بند، بهره‌برداري چوبي در طرح‌هاي جنگلداري طي سال‌هاي اول تا سوم برنامه توسعه صرفاً از درختان شكسته، افتاده و ريشه‌كن در چارچوب قوانين و مقررات مربوط خواهد بود. همچنين دولت مكلف شد نسبت به اصلاح آن دسته از طرح‌هاي جنگلداري كه مدت اجراي آن تا پايان سال سوم برنامه به اتمام نمي‌رسد، تعيين‌خسارت كارشناسي و خسارت حاصله را در بودجه سنواتي درج كند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
اگه تا اون موقع جنگلي باقي بمونه!!!!!!!!
مستندی دیدم که یک درخت پیر زمانی که میافته چه سودی برای جنگل و حیوانات داره را کامل به تصویر میکشه.کاش این مستند رو پیدا کنید و تو سایتتون پخشش کنید ،توی برنامه های شبکه های خودمون بود شاید 6 سال پیش.
کمی زود نیست؟ لااقل می گذاشتید جنگل ها تموم بشه بعد این تصمیم می گرفتید
بزک نمیر بهار میاد! از فردا با وایتکس می افتند به جون درختا تا خشکشون کنن و بتونن بهره برداری کنند ! اینهم از عقلای ما!
اونوقت چطور زمین خواری کنند!!!
پس باید عجله کنیم! پسررررر! بده من اون اره برقی رو!
از سال ۹۹!! امیدوارم تا اون موقع فراموش نشه
اهل یکی از روستاهای سوادکوه هستم. از جاده های شمال که رد می شوید فکر می کنید عجب جنگلهای انبوه و بکری داریم اما افسوس که اگر اندکی وارد جنگل شوید یک جنایت به معنی واقعی کلمه را خواهید دید: قلع و قمع جنگلها و درختان هیرکانی و عدم احیای مجدد با نهال کاری . مستند بگویم جنگلهای هلی خامن، تیربزار، دارزنون، سوته، غلوک، توسکابنسر لفور سواکوه نمونه های بارز این سو استفاده سرسام آور و از بین بردن حق مردم و فرزندان آینده این مرزوبوم است. تعجب از نمایندگان استانهای شمالی که چرا ساکتند.
این مثل قانون برچیدن کنکور درسال 90 است که بعد از ده سال گفتند نمی توانیم. اکنون این قانون به کسانی که درختان راقطع می کنند تا ان زمیهها را ویلا بکنند وفضای سبز را ازبین بببرند اطمینان داده تا 4سال دیگه می توانند به کارشان ادامه دهند ومشکلی نیست.
تا اونوقت دیگه جنگلی نمیمونه که. چرا از خواب بیدار نمیشوید؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر