بازدید 2495

نظام انتخابات کشور باید تغییر کند

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی معتقد است برای شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی لازم است نظام انتخابات کشور تغییر کند.
کد خبر: ۶۶۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 15 February 2017
محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: ایجاد شفافیت در هزینه‌های انتخاباتی نتایج بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت زیرا دیده شده است که بعضی از کاندیداها هزینه‌های بسیار زیادی را انجام می‌دهند.

نماینده مردم ابهر و خرم دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جای سوال دارد که چرا فردی 20 هزار میلیارد ریال برای شرکت در انتخابات هزینه می‌کند، بیان کرد: مگر قرار است یک نماینده در طول مدت خدمت خود چقدر حقوق دریافت کند که اینگونه هزینه‌هایی را انجام می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت لایحه جامع نظام انتخابات که موضوع شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در آن وجود داشته باشد را تقدیم مجلس نکرده است، ادامه داد: لازم است که مجلس شورای اسلامی با تهیه طرحی به موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی ورود پیدا کند.

عزیزی با بیان اینکه من آماده‌ام تا چنین طرحی را امضا کنم، متذکر شد: اگر 15 نفر از نمایندگان این طرح را امضا کنند و به کمیسیون مربوطه برود می‌توان قانون خوبی را در این زمینه وضع کرد.

وی با بیان اینکه از جمله نتایج عدم شفافیت استفاده از منابع مالی نامشروع است که کاندیدا بعدا باید این هزینه‌ها را جبران کند، افزود: تاکید من بر این است که نظام انتخاباتی باید تغییر کند و انتخابات به صورت استانی با فعالیت جدی احزاب شکل بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادامه برگزاری انتخابات بدون حضور فعال احزب، نتایج منفی را به دنبال خواهد داشت، گفت: یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در روستایی که 200 خانوار دارد، قول دریافت مجوز 200 چاه آب را داده است، سوال این است که بعد از انتخابات، با وجود بحران کم آبی چگونه می‌تواند به این قول عمل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل