بازدید 2842

آمریکایی ها مدعی نقض پیمان موشکی توسط روسیه شدند

مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند که روسیه با استقرار مخفیانه موشک‌های جدید کروز توافقنامه تسلیحاتی واشنگتن _مسکو در دهه هشتاد میلادی را نقض کرده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 15 February 2017
مقام‌های دولت آمریکا گفته‌اند که روسیه با استقرار مخفیانه موشک‌های جدید کروز توافقنامه تسلیحاتی واشنگتن _مسکو در دهه هشتاد میلادی را نقض کرده است.
 
به گزارش فارس، مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند روسیه به صورت مخفیانه موشک‌های کروز جدیدی مستقر کرده و این کار نقض پیمان مهم کنترل تسلیحاتی است که به پایان جنگ سرد بین آمریکا و شوروی کمک مهمی کرده بود.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» استقرار موشک‌های کروز روسیه چالش بزرگ «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا است که معتقد به بهبود روابط با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود و پیگیری توافق‌های آتی تسلیحاتی با این کشور است.

بر اساس این گزارش، موشک‌های سطح به سطح کروز روسیه که دولت باراک اوباما رییس جمهور سابق این کشور نیز در سال 2014  آزمایش آن‌ها را نقض توافقنامه سال 1987 نامید، اینک به عمده نگرانی آمریکا مبدل شده است. آن توافق، روسیه و آمریکا را از استقرار موشک‌های برد متوسط سطح به سطح منع می‌کند

این روزنامه در ادامه به نقل از مقام‌های دولت آمریکا نوشت که روس‌ها اینک دو گردان از موشک‌های ممنوع شده کروز در اختیار دارند و یکی از آن‌ها در تاسیسات آزمایش موشکی روسیه در «کاپوستین یارد» در جنوب شرقی این کشور است و دیگری نیز در دسامبر گذشته از این مکان به پایگاه عملیاتی دیگری جابجا شد.

مقام‌های آمریکایی موشک‌های کروز روسیه را «SSC-X-8» نام گذاشته بودند اما اینک در گزارش‌های اطلاعاتی حرف «X» برداشته شده  و بدان مفهوم است که به باور مقام‌های اطلاعاتی این کشور این موشک عملیاتی شده و دیگر این سامانه در دست توسعه قرار ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل