بازدید 3764
با گذشت یک ماه از ورود اولین فروند ایرباس؛

سازمان هواپیمایی اعتبار ایرباس ۳۳۰ را تایید کرد

یک ماه پس از ورود نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ایر، سازمان هواپیمایی اعلام کرد که اعتبار هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تایید شده است.
کد خبر: ۶۶۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰ 14 February 2017
یک ماه پس از ورود نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران‌ایر، سازمان هواپیمایی اعلام کرد که اعتبار هواپیمای ایرباس ۳۳۰ تایید شده است.

به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام ایران‌ایر دو هواپیمای جدید از خانواده ایرباس ۳۳۰ هستند که با هماهنگی‌های انجام شده با ایرباس، احتمالا ظرف هفته‌های آینده به ناوگان کشور اضافه می‌شوند، در همین راستا محمد جواد تقوایی، معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری، با تایید این خبر گفت: هواپیماهای پهن‌پیکر سری ایرباس ۳۳۰ که مقرر است از طرف ایرباس به شرکت ایران‌ایر تحویل شود طی جلسات تخصصی بین کارشناسان این دفتر و شرکت ایرباس اعتباربخشی شده است.

براساس مقررات جاری سازمان هواپیمایی ایران و الزامات سازمان جهانی ایکائو لازم است گواهینامه TC (تاییدیه طراحی نوع) صادر شود که این موضوع از سوی سازمان هواپیمایی ایران محقق شده است.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی شرکت ایرباس، طی تقاضای رسمی از ایران نسبت به دریافت این گواهینامه اقدام کرده و جلسات اولیه به منظور بررسی مدارک طراحی انجام گرفته است تا اعتبار مربوط به این هواپیما صادر شود.

سازمان هواپیمایی پیش از این نیز گواهینامه مربوط به خانواده ایرباس ۳۲۰ را صادر کرده بود تا امکان ورود این هواپیما به آسمان ایران فراهم شود.

ناگفته نماند که مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر در مصاحبه با یکی از رسانه‌هااز ورود اولین ایرباس ۳۳۰ در دهه اول اسفند ماه خبر داد و گفت: ایرباس ۳۲۱ جدید نقص فنی نداشت.

فرهاد پرورش، گفت: امیدواریم سالگرد تاسیس هما را با ورود اولین ایرباس ۳۳۰ برگزار کنیم و تلاش بر این است که ایرباس ۳۳۰ تا پنجم اسفند وارد ناوگان شود اما برای ورود این هواپیما نیاز به هماهنگی‌های متعددی وجود دارد که به همین دلیل نمی توان اطمینان داد به مراسم سالگرد هما می‌رسد.  

وی درباره تاریخ ورود هواپیمای بعدی اظهار داشت: یک فروند ایرباس ۳۳۰ دیگر تا پایان اسفند ماه به ناوگان ایران ایر اضافه می شود.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به اخبار کذب مبنی بر نقص فنی ایرباس ۳۲۱ جدید تاکید کرد: ایرباس ۳۲۱ نقص فنی نداشت و فقط در پمپ سوخت این هواپیما یک اشکال بسیار سطحی پیش آمده بود که به سرعت برطرف شد و این ایجاد این اشکالات در یک هواپیما طبیعی است، رفع این اشکال سطحی هیچ تاخیری را هم ایجاد نکرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان