بازدید 1929

آمانو: هنوز از ترامپ درباره برجام تماسی نداشته‌ام

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد تا به حال از سوی دولت ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران با وی تماسی گرفته نشده است.
کد خبر: ۶۶۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 14 February 2017
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای اعلام کرد تا به حال از سوی دولت ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران با وی تماسی گرفته نشده است.

 العالم ـ آمریکا


یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در دبی حضور دارد، امروز به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت هنوز از سوی دونالد ترامپ با وی و یا سایرین درباره توافق هسته‌ای ایران و انتقادات مقامات آمریکایی از آن، تماسی گرفته نشده است.

وی در این خصوص گفت: «انتظار دارم به زودی با دولت جدید، تماسی مستقیم داشته باشم.»

آمانو همچنین افزود دولت ایران هنوز در خصوص اظهارات ترامپ واکنشی نشان نداده است، گرچه این کشور با مقامات هسته‌ای سازمان ملل در تماس است. وی به سفر ماه دسامبر سال گذشته خود به تهران اشاره کرد که در آن با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران و سایر مقامات دیدار کرده بود. آمانو در این خصوص افزود: «چرا در آینده دیداری نداشته باشیم؟»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین متذکر شد توافق هسته‌ای علی‌رغم وجود برخی مسائل – نظیر افزایش اندک حجم آب سنگین مجاز ایران – پابرجا مانده است. وی افزود: «ما در حال نظارت هستیم. وقتی نشانه خاصی وجود داشته باشد، می‌توانیم آن را فوراً دریافت کنیم. ... آژانس به عنوان چشم و گوش جامعه بین‌المللی عمل می‌کند.»
دونالد ترامپ اعلام کرده است قصد دارد در قیاس با سلفش باراک اوباما، در قبال ایران مواضع سختگیرانه‌تری اتخاذ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل