بازدید 1986
درخواست نمایندگان از وزیر کشور

قانون درباره نام حوزه انتخابیه ری و تجریش در شورای شهر تصحیح شود

نمایندگان مردم تهران مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار اجرای قانون در خصوص تصحیح نام حوزه انتخابیه ری و تجریش در شورای شهر شدند.
کد خبر: ۶۶۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 14 February 2017
به گزارش ایسنا، در نامه نمایندگان تهران خطاب به وزیر کشور آمده است:

«جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، وزیر محترم کشور

سلام علیکم؛

احتراماً همانطوری که مستحضرید به استناد اصل یکصدم قانون اساسی برای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور رفاهی در هر روستا، بخش، شهر، شهرستان و استان شورایی به نام شورای روستا، بخش، شهر، شهرستان و مجلس تشکیل می‌شود که اعضای این شورا را مردم همان محل انتخاب می‌کنند. این اصل هم اکنون در کلیه مناطق کشور به جز شهر ری و تجریش اجرا شده است. در تاریخ 27 فروردین 92، نمایندگان محترم مجلس با توجه به قرابت فرهنگی، اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی شهرهای ری، تهران و تجریش در قالب طرح، تبصره‌ای با مفاد «در محدوده شهری تهران، ری و تجریش، فقط یک شورای اسلامی تشکیل می‌شود» به ذیل ماده 12 قانون شوراها اضافه نمودند.

اکنون بیش از سه سال است که این قانون ابلاغ شده است و جنابعالی نیز طی نامه شماره 40777 مورخ 1 تیر 94، معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور طی نامه شماره 150537 مورخ 11 بهمن 94 و استاندار محترم تهران نیز طی نامه‌ای بر اجرای این قانون تأکید نموده‌اید.

خواهشمند است با توجه به مطالبات مردم شهرهای ری و تجریش از نمایندگان منتخب خود به هنگام حضور در حوزه‌های انتخابیه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شورای این دو شهر، دستور فرمائید علت عدم اجرای قانون و اضافه نشدن نام شهرهای ری و تجریش به ادامه نام شورای شهر را به دفتر مجمع نمایندگان مردم شریف شهرستان‌های تهران،‌ ری، شمیرانات،‌ اسلامشهر و پردیس ارسال نمایند تا از طریق مجلس اقدام مقتضی در خصوص تأمین حقوق مردم این دو شهر صورت گیرد.

ضمناً برای رفع ابهام و در جهت صیانت از حقوق قانونی مردم شهرهای ری و تجریش دستور فرمایید با توجه به اینکه به استناد تبصره ذیل ماده 12 حوزه انتخابیه شورای اسلامی تهران،‌ ری و تجریش با هم ادغام شده است و در قالب یک حوزه انتخابیه انتخابات آن برگزار می‌شود همانند انتخابات مجلس در آگهی انتخابات این دوره شورا از عنوان کامل حوزه انتخابیه تهران،‌ ری و تجریش استفاده شود تا ابهامات موجود کامل برطرف و اعتماد مردم جلب شود.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان