بازدید 1989

انگیزه اصلی ترامپ در دستور مهاجرتی اش بررسی می شود

دادستان کل واشنگتن وعده داد تا انگیزه اصلی رئیس جمهور آمریکا در دستور مهاجرتی وی به این کشور را بررسی کند.
کد خبر: ۶۶۷۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳ 14 February 2017
دادستان کل واشنگتن وعده داد تا انگیزه اصلی رئیس جمهور آمریکا در دستور مهاجرتی وی به این کشور را بررسی کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، دادستان کل واشنگتن وعده داده است تا انگیزه اصلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در صدور دستور اجرائی وی مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به این کشور را بررسی کند.

رویترز چنین رویدادی را از موارد نادری توصیف کرد که بر اساس آن تصمیمات رئیس جمهور آمریکا درباره امنیت ملی این کشور به صورت عمومی مورد بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر ست، پس از اینکه ترامپ در ۲۷ ژانویه سال جاری میلادی با صدور دستوری از ممنوعیت سفر اتباع ۷ کشور مسلمان به کشورش خبر داد، دادگاهی در شهر «سیاتل» طی حکمی آن را به صورت موقت لغو کرد.

«جیمز رابرت» یکی از قضات فدرال شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا طی حکمی، دستور لغو موقت سیاست مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، مبنی بر ممانعت از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا برای یک بازه زمانی ۹۰ روزه را صادر کرده بود.

دولت ترامپ در پی این اقدام و برای لغو حکم این قاضی، از دادگاه دیگری تقاضای بررسی فوری پرونده مذکور را مطرح نمود؛ لیکن این دادگاه حکم خود را مبنی بر لغو فوریت بررسی اعلام و موضوع را به صورت عادی در دستور کار خود قرار داد.

4 روز پیش نیز دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی فدرال را علیه ترامپ مورد تأئید قرار داد تا رئیس جمهور جدید آمریکا پرونده قضائی مربوط به دستور خود را تنها از طریق دادگاه عالی این کشور بتواند مورد پیگیری قرار دهد.

گفتنی است، فقدان نام عربستان در فهرست اتباع هفت کشوری که بر اساس دستور اجرائی «دونالد ترامپ»، تردیدهای زیادی را درباره این حکم به وجود آورده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر