بازدید 3822
رئیس کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد

صادرات به عراق و افغانستان کاری ندارد

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای خروج از رکود نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در کشور هستیم.
کد خبر: ۶۶۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 13 February 2017
رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: برای خروج از رکود نیازمند سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری در کشور هستیم.

به گزارش فارس، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با انتقاد از غیبت مدیران عامل ایران خودرو و سایپا در دومین روز این همایش، اظهار داشت: میهمان دعوت می‌کنند، همایش برگزار می‌کنند، ولی خودشان حضور ندارند.

وی همچنین با انتقاد از غیبت رئیس سازمان گسترش در این همایش گفت:‌ آیا این مسئولان فقط باید بیایند سخنرانی کنند و بروند؟ مردم و میهمانان خارجی ارزشمند هستند و غیبت این مسئولان جای تأسف دارد.

اکبریان تأکید کرد: وقتی همایشی برگزار می‌کنیم باید قبل از همه، خودمان در آن حضور داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با وام 16 هزار میلیاردی نمی‌توان رکود را از بین برد، بلکه دولت باید زمینه سرمایه‌گذاری در اقتصاد را فراهم کند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفع رکود در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی به چوب دو سر تبدیل شده و همیشه کتک‌خور بوده است.

وی ادامه داد: در زمان تحریم، بخش خصوصی با مشکل روبرو بود و حالا که تحریم‌ها رفع شده ، دولت و یک عده دلال دارند خرید می‌کنند، در حالی که وظیفه دولت حمایت از صنعتگران است.

اکبریان با تأکید بر لزوم رقابتی شدن صنعت خودرو گفت: آیا در حال حاضر صنعت خودروی ایران رقابتی است؟ خودروسازان باید به سمت صادرات خودرو و بازارهای مهم حرکت کنند و حداقل به کشوری مانند بنگلادش صادرات داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه صادرات خودرو به عراق و افغانستان کاری ندارد، گفت: خودروسازان باید به بازارهای مختلف صادراتی فکر کنند.

وی همچنین با اشاره به ارائه لایحه بودجه 96 به مجلس گفت: دولت در این لایحه دست در جیب شهرداری کرده بود و توقع داشت بخشی از منابع شهرداری در اختیار او قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار