بازدید 11374

وقتی برف کمر دکل برق را می‌شکند

فرماندار ویژه ملایر گفت: به دلیل بارش برف سنگین و شکستگی دکل پست ۶۰ کیلوولت برق ورودی شهرستان، برق ملایر تا اطلاع ثانوی قطع است.
کد خبر: ۶۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۳ 13 February 2017
فرماندار ویژه ملایر گفت: به دلیل بارش برف سنگین و شکستگی دکل پست ۶۰ کیلوولت برق ورودی شهرستان، برق ملایر تا اطلاع ثانوی قطع است.

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما از تشکیل ستاد بحران در محل فرمانداری ملایر و بررسی دلیل شکستگی دکل برق پست 60 کیلوولت ورودی شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: از ساعت سه بامداد اکیپ‌های شرکت توزیع برق شهرستان در تلاش هستند که شکستگی درختان و قطعی سیم‌های برق در سطح شهرستان را برطرف کنند.

فرماندار ویژه ملایر افزود: دلیل شکستگی دکل 60 کیلوولت شهرستان در ستاد بحران فرمانداری در حال بررسی بوده و امیدواریم با تلاش اکیپ‌های شرکت توزیع برق تا چند ساعت آینده برق ملایر وصل شود.

وی همچنین از تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی شهرستان در امروز به دلیل بارش سنگین برف و قطعی برق خبر داد و گفت: ادارات نیز با یک ساعت تأخیر کار خود را آغاز کردند.
رضایی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مراکز درمانی و حساس شهرستان با استفاده از برق اضطراری مشغول فعالیت هستند.

وی همچنین تصریح کرد: بارش برف و قطعی برق سبب بروز اختلال در خطوط تلفن و آنتن‌دهی گوشی‌های موبایل شده است.
 
وقتی برف کمر دکل برق را می‌شکندت 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
مگر سطح مقطع این دکل چقدر است که آنقدری برف رویش ببارد تا اینطوزی خم بشود در مورد اراک و سایر جاها چه بهانه هایی دارند تازه برف زیادی هم نیامده شخصی که آنجاست تمام قد بیرون از برف د یده می شود من برف 3-4 متری را سردشت تجربه کردم در عکس شما حتی 10-15 سانت برف نیست مگر اینکه دکل را از آلیاژ دیگری !!!!! ساخته باشند که از سرما خم می شود !!!!
من یک ملایریم. الان که ساعت 9 شبه تازه برق ما اومده. از ساعت 4 صبح رفته. یعنی 19 ساعت..... بعضی از معابر اصلی هنوز برف روبی نشدن. مثل خیابان معلم. مسئولان محترم.... زمستان همواره با برف همراهه. از اسمش معلومه... زمستااان. درسته چندسال برفی اینچنینی نیومده. اما باید از قبل اماده شده و همه حالات رو مد نظر بگیرین. نه اینکه ، به مجردیکه اتفاقی افتاد، تازه یادتون بیفته که چکار کنین.. من منکر زحمات همه نفرات از قبیل، اداره برق، آب، گاز، شهرداری و .... نیستم. ازشون هم ممنونم. اما باید برای پیشگیری از اتفاقات مشابه، کارای دیگه انجام بدین
خوبه مثل ترکیه برف دومتری نمیاد
البته به نظر دکل چندان مقاوم و محکمی هم نیست و باید برای مقاوم سازی دکل ها اقدام شود.برف و سرمای این مناطق تاثیر زیادی روی اشیا دارد و چندان عجیب هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
جناب مهندس از روی این عکس میزان مقاومت برج رو چطور تشخیص دادین؟
میشه بگین چند متر برف باریده که همچین دکلی را شکسته؟ ایا بارش برف همراه باد و طوفان شدید بوده؟ ایا آلیاژهای دکلتان چینی است؟ ایا ...........
سلام اگر در عکس بیشتر دقت شود کنار دکل شکسته دکلی نیمه کاره در حال بر پا شدن است بعید است چنین دکل هایی با برف و طوفان چنین شوند به نظر میرسد دکل ناقص بوده یا کوتاهی در نصب آن صورت گرفته
به نظرم خوردگی و ترک در الیاژ دکل باعث شکستگی وحجم باری که به وسیله سیمها و مقدار فاصله که باید برای انبساط وانقباظ باید رعایت میشده یعنی سیمها باید کمی افتاده تر می بودن باعث این اتفاق بوده
قطعاً اشکال از خود دکل هست. دکلی که وزن چندین تن کابل مسی رو تحمل میکنه، با چند سانت برف نباید چیزیش بشه.
اینگونه دکلها دارای استاندارد خاصی هستند که خوردگی و عوامل طبیعی دیگر نباید باعث اینگونه مسایل شود بهتر است ببینید سازنده آن کیست و کلیه خسارات های مربوطه را بعنوان جریمه و اهمال کاری ازشون بگیرین
اگر خوب به عکس نگاه کنید متوجه خواهید شد که دکل در نتیجه نرمی آلیاژ پروفیل ها دچار خمش شده نه برش ناشی از ترک و فرسودگی. این پروفیلها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و سبک تهیه میشوند.برای مناطق مختلف بایستی مقاومت در برابر باد و تنشهای حرارتی را محاسبه و سپس پروفیل مناسب را انتخاب کرد. سرعت بعضی از طوفانها ممکن است از 100 کیلومتر در ساعت هم بیشتر باشد. مهم جنس آلیاژ است.
خیلی عجیب ... معمولا پیش میاد که سیم دکل قطع بشه بیافته زمین اما خود دکل بعیده ؟! .... اگه دقت کنید بقیه دکلها سر جاشون هستند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار