بازدید 8406

مسمومیت ناشی ازویتامینAجدی گرفته شود

کد خبر: ۶۶۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 13 February 2017
کارشناس مواد غذایی به مادران هشدار داد که بطور بی رویه به کودکان خود ویتامین A ندهند و مسمومیت ناشی از این ویتامین را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، از سازمان غذا و داروحسین عبدالعزیزی تصریح کرد: تاکنون تعداد قابل ملاحظه ای از کودکان کمتر از 3 سال با مسمومیت ناشی از رتینول ( خالص ترین فرم ویتامین A )، گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کودکان معمولا قربانیان مادران ناآگاه هستند که به دلیل اطلاع نداشتن از عوارض مصرف زیاد ویتامین A ، روزانه مقادیری حدود 30 تا 150 میلی گرم رتینول برای مدت چند ماه به کودکان خود داده اند.

وی افزود: بی اشتهایی، خارش ، خشکی، زبر و خشن شدن پوست، بی قراری و تورم استخوان ها ناشی از رشد غیر طبیعی استخوان از نشانه های مسمومیت ناشی از ویتامین A به شمار می رود.

این کارشناس مواد غذایی گفت: همچنین در پی مصرف بی رویه ویتامین A ، گاهی کبد بزرگ می شود و غلظت رتینول در پلاسما به حدود 900 میکرو گرم در لیتر می رسد.

وی اضافه کرد: در صورت دریافت نکردن این ویتامین، فرد مسموم به سرعت بهبود می یابد.

عبدالعزیزی با اشاره به اهمیت پیش ویتامین A یا همان بتاکاروتن در تغذیه، خاطرنشان کرد: بتاکاروتن با ویتامین های C و E در بدن انسان می تواند ضمن جلوگیری از سرطان معده و روده، در دستگاه تنفسی نیز از تاثیر مواد سمی ممانعت کند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر