بازدید 2603
شاخص کل بورس در مرز کانال ۷۷ هزار واحدی

تحرک حقیقی‌ها در طرف تقاضا

معامله‌گران بازار سهام امروز پا به پای حقوقی‌ها و تکاپو برای معاملات درون گروهی امروز شاهد تحرک حقیقی‌ها در طرف تقاضا به پشتوانه معدنی‌ها و خودرویی‌ها بود، شاخص کل بورس تهران هم ۱۴۷ واحد رشد کرد.
کد خبر: ۶۶۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 13 February 2017
معامله‌گران بازار سهام امروز پا به پای حقوقی‌ها و تکاپو برای معاملات درون گروهی امروز شاهد تحرک حقیقی‌ها در طرف تقاضا به پشتوانه معدنی‌ها و خودرویی‌ها بود، شاخص کل بورس تهران هم ۱۴۷ واحد رشد کرد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 25 بهمن ماه 95، با افزایش 147 واحدی روی رقم 76 هزار و 975 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 13 واحدی عدد 15 هزار و 510 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 225 واحدی به عدد 84 هزار و 494 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 123 واحدی به رقم 54 هزار و  717 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 211 واحدی به عدد 163 هزار و 380 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس ) با افزایش 4 واحدی به عدد 839 واحد دست یافت.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 55 واحد،‌ معدنی و صنعتی گل‌گهر با 50 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 33 واحد، افزایش بیشتری تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 27 واحد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 19 واحد و فولاد خوزستان با 18 واحد کاهش بیشتری تاثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 430 میلیارد تومان ثبت شد که در بازار نقدی سهام نیز این رقم از 400 میلیارد تومان عبور کرد که حاصل دست به دست شدن یک میلیارد و 277 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 133 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کشاورزی و دامپروری مگسال، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و بین‌الملل سرب و روی بوشهر،‌ حق تقدم استفاده نشده بیمه اتکایی امین، مواد اولیه دارویی البرز بالک از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیسکوئیت گرجی، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و تولید نیروی برق دماوند متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران گروه سایپا شاهد معاملات انتقالی 273 میلیون سهمی به کدهای درون سهامدار عمده گروهی خود به ارزش بیش از 31 میلیارد تومان بود.

در پتروشیمی جم اما بیش از 129 میلیون سهم به ارزش بیش از 127 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد.

همچنین 120 میلیون سهم بانک انصار به ارزش بیش از 24 میلیارد تومان میان سهامداران عمده منتقل شد. در فولاد خراسان اما 79 میلیون سهم به کدهای درون گروهی سهامدار عمده به ارزش 38 میلیارد تومان منتقل شد. همچنین بیش از 66 میلیون سهم تراکتورسازی ایران به ارزش بیش از 20 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد.

بر اساس این گزارش امروز 40 میلیون سهم پتروشیمی مارون به ارزش 127 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. در آذرآب اما اندکی بیش از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 11 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

همچنین اندکی بیش از 23 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان به کدهای سهامدار عمده منتقل شد. در سرمایه‌گذاری سایپا نیز 19 میلیون سهم به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

همچنین 15 میلیون سهم زامیاد به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد. 

9 میلیون سهم بانک سینا نیز به ارزش بیش از 900 میلیون تومان در کف کامل قیمت به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در عین حال اندکی بیش از 5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد.

در پتروشیمی فناوران نیز اندکی بیش از 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان به کدهای درون  گروهی سهامدار عمده منتقل شود.

به گزارش فارس، امروز پس از نماد سایپا با معامله 42 میلیون سهمی، ریل‌پرداز سیر پرحجم‌ترین معامله بازار سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود، در این نماد معاملاتی امروز بیش از 30 میلیون سهم دست به دست شد که خریداران حقوقی اقبال بیشتری برای جمع‌آوری آن نشان دادند.

به گزارش فارس، روند بازار سهام با توجه به روند سنتی بازار در موعد پرداخت یارانه‌ها امروز بازار سهام شاهد تحرک بیشتری از معامله‌گران حقیقی برای جمع‌آ‌وری سهام بودند. همزمان در بازار معاملات درون گروهی نیز بازارگردان‌ها در حالی شاهد معاملاتی پرحجم در گروه پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها بودند که روند بازارگردانی سهام برای حمایت از حجم و ارزش معاملات روزانه همچنان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، امروز گروه معدنی‌ها با رهبری دوقلوهای سنگ آهنی شاهد افزایش تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود، هرچند که حجم معاملات چندان چنگی به دل نمی‌زند. در این بین «فملی» پا به پای بازارگردانی سهام خود امروز شاهد معاملات پرحجم‌تری نسبت به روزهای اخیر بود.

به گزارش فارس،‌امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم با پیشرو شدن گروه معدنی‌ها به رهبری دوقلوهای سنگ آهنی بود که در این بین تک سهم‌های غذایی و بیمه‌ها با اقبال خریداران کوتاه مدت‌نگر مواجه بود. بازاری که با توجه به بضاعت نقدینگی در گردش تلاش می‌کند ،تا همچنان چراغ بازار روشن نگه داشته شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل