بازدید 2491

سخنگوی اسبق جبهه پایداری: دیگر در پایداری نیستم

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان‌های سیاسی کشور ما چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا متاسفانه از یک بیماری مهمی رنج می‌برند و این بیماری قبیله‌گرایی است.
کد خبر: ۶۶۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 13 February 2017
به گزارش تسنیم، کامران باقری لنکرانی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی کشور از بیماری قبیله‌گرایی رنج‌می‌برند اظهار داشت: در این بیماری به‌جای اینکه به مبانی توجه شود، صحبت از رفاقت، دوستی و هم پیمانی قبلی است و این سبب می‌شود گاهی اوقات به توجیه اشتباهات نزدیکان پرداخته شود.

وی افزود:در این راستا ضعف‌های بزرگ اطرافیان و هم قبیله‌ای‌ها دیده نشده و نقاط خوب و مثبت جریان به اصلاح رقیب مورد فراموشی قرار می‌گیرد و یا حتی به عنوان نقطه ضعف قلمداد می‌شود.

وزیراسبق بهداشت،درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اگر ما حرکت اجتماعی را مبتنی بر مبانی و گفتمان بدانیم، این یک حرکت رو به جلو و ارتقایی محسوب می‌شود.

لنکرانی در پاسخ به تاثیر تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همگرایی اصولگرایان بیان کرد: هر نوع همگرایی بین جریان اصولگرایی در این زمان مغتنم است و سبب می‌شود هم‌افزایی بین جریانی که مدافع انقلاب اسلامی است و از ارزش‌ها و آرمان‌ها دفاع می‌کند داشته باشیم و هرچه ما به مبانی بپردازیم و خودمان را از چارچوب‌های تحمیلی خارج کنیم به طور قطع حرکت رو به جلو است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فعالان اجتماعی در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایشان در تحلیل تشکل اسلامی این نکته را فرمودند که تشکل اسلامی برای کسب مناصب قدرت تشکیل نمی‌شود بلکه برای این است که جریان معرفتی توحیدی را در جامعه بتواند منتشر کند و هدف اصلی آن گفتمانی است.

این استاد دانشگاه گفت: امروز نیز اگر بخواهیم هر حرکتی را مورد قضاوت قرار دهیم باید به این توجه کنیم که این حرکت تا چه اندازه در راستای گسترش گفتمان و در گسترش جریان فکری انقلاب موفق است و توانسته خود را از چارچوب‌های قبیله‌گرایی جدا کند و یک نگاه عام‌تری به معضلات کشور داشته باشد.

لنکرانی گفت: ما امروز در شرایطی هستیم که تمام افرادی که دغدغه انقلاب اسلامی دارند و دغدغه عزت و اعتلای این کشور را دارند باید تشریک مساعی کرده و خودشان را از چارچوب‌های تنگی که به طور معمول در احزاب و دسته‌های سیاسی است رها کرده و با نگاه فراتر تلاش کنند که آن مبانی حرکت انقلاب اسلامی را در چارچوب مدیریت کشور نمایان سازند.

وی با اشاره به اینکه گفتن و شعار دادن ملاک عمل نبوده و باید شعارها بر گفتمان‌ها و داشتن برنامه‌های اجرایی مبتنی باشد گفت: بسیاری از افراد در کارنامه خود اقداماتی که دارند با اقدامات و گفتمان چارچوب انقلاب اسلامی قابل تطبیق نیست، بسیاری هستند که حتی در شعارهای خود توجه نداشته و در شعارهایی که می‌دهند، نمی‌دانند تاچه اندازه شعارشان با گفتمان انقلاب اسلامی تطبیق دارد.

سخنگوی اسبق جبهه پایداری با بیان اینکه ما در معیشت و روق اقتصادی شاهد رویکردهای متفاوتی هستیم بیان کرد: یک رویکرد این است که فرد می‌گوید برای اینکه رونق اقتصادی داشته باشم باید شغل داشته و برای شغل نیازمند سرمایه‌هستم و مبنای اقتصادی را سرمایه‌گذاری خارجی قرار می‌دهد که این متاسفانه به عنوان رویکرد قالب در بسیاری از جریان‌های سیاسی حاکم است.

وی با بیان اینکه به گفته کارشناسان اقتصادی هم اکنون در کشور 100 هزار میلیارد تومان سپرده داریم گفت: اینها سپرده‌هایی است که سال‌ها در بانک‌ها باقی مانده و هیچ مورد مطالبه سپرده‌گذار نبوده است و تنها سپرده‌گذار از سود آنان استفاده می‌کند.

لنکرانی با اشاره به رشد نقدینگی شدید در کشور افزود: در سه سال گذشته نقدینگی 3 برابر شده و اگر در کنار آن، مسیرهایی که نقدینگی در خدمت تولید نباشد و به‌جای اینکه مسیر تولید را تسهیل کنیم مسیر رباخواری و سودپول را بیشتر تسهیل کنیم شاهد این می‌شویم که حجم نقدینگی همانند یک باتلاق، کشور را به درون خود فرو ببرد و این بحران بزرگ است.

وی بیان کرد: در این موضوع بخشی به شناخت دقیق ما از موضوع و بخشی هم به نگاه معرفتی ما به موضوع برمی‌گردد و آن این است که از پول به عنوان کالا استفاده کنیم و یا پول را در خدمت تولید درآوردیم، بدون شک وقتی نگاه‌ها متفاوت باشد خروجی‌ها متفاوت است.

لنکرانی تصریح کرد: همچنین در بحث عدالت اگر در برنامه‌های اقتصادی به طور صرف به رونق ظاهری توجه شود و به کاهش شکاف طبقاتی بی‌توجه باشد باز این خروجی‌ها متفاوت بوده و نتیجه متفاوت است.

وی افزود: بنابراین در برابر هر حرکت جمعی دغدغه باید این باشد که این  حرکت به‌جای اینکه به طور صرف ائتلاف انتخاباتی باشد به دنبال این باشیم که یک گفتمان واقعی  انقلاب اسلامی به معنای واقعی کلمه در تمام عرصه‌ها گسترش یابد و این نیز نیازمند پشتوانه معرفتی دارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به طور صرف یک حرکت سیاسی نبود بلکه مبتنی بر یک منظومه معرفتی است خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند نمایندگی حرکت گفتمانی را داشته باشند که این منظومه را بدانند و با کسانی که این منظومه را می‌دانند و می‌شناسند به عنوان رهبران فکری متصل باشند و آن را نمایندگی کنند.

سخنگوی اسبق جبهه پایداری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد حضور یا عدم حضور جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری 96 گفت: دیگر در جبهه پایداری نیستم  و باید این سوال را از اعضای شورای مرکزی پرسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل