بازدید 2453

دولت مراقب بازار سیاه بلیت های قطار در ایام نوروز باشد

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید نظات های لازم را برای عدم ایجاد بازار سیاه بلیت های نوروزی اعمال کند.
کد خبر: ۶۶۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 13 February 2017
سیدکمال الدین شهریاری درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با اشاره به پیش فروش بلیت های قطار برای ایام نوروز گفت:دولت باید به آسان سفر کردن مردم کمک کند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس شورای اسلامی افزود:نوروز و تعطیلی سال نو برای همه مردم کشور و برحسب یک سنت زیبای فرهنگی و تاریخی،زمان سفر است که در این موقعیت،دولت باید مراقبت کند که ترافیک و فشردگی سفرهای نوروزی باعث سوء استفاده بخش خصوصی در زمینه حمل و نقل و خدمات نشود.

وی تصریح کرد:دولت همچنین باید روی نرخ خدمات حمل و نقل همچون بلیت هواپیما،قطار و اتوبوس برون شهری نظارت کند که تعطیلات سال نو و تفریحات مردم در ایام تعطیلات به تلخی افزایش سرسام آور هزینه ها تبدیل نشود.

شهریاری با بیان اینکه یکی از امن ترین و بهترین وسائل حمل و نقل برون شهری قطار است،افزود:متاسفانه هرسال شاهدیم که به دلیل برنامه ریزی نامناسب و عدم پیش بینی لازم،عده ای خاص به بلیت های قطار دست پیدا کرده و چون عده دیگری از مردم نتوانسته اند بلیت تهیه کنند،بازار سیاه ایجاد می شود و کسانی که از قبل و از طرق مختلفی این بلیت ها را بدست آورده اند،آن را به قیمتی گزاف به مردم می فروشند.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:دولت باید مراقبت کند که عده ای سوداگر با هدف سوءاستفاده مالی با اقدامات غیرقانونی خود، تعطیلات نوروز و انگیزه مردم برای سفر و ایرانگردی را پرهزینه نکنند.

گفتنی است؛با وجود اینکه "علی کاظمی منش"،مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفته است که قیمت بلیت قطار در نوروز گران نمی شود؛اما "سیدمحمد راشدی"،رئیس هیات مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا نوسانات قیمت بلیت قطار در روزهای اخیر را در راستای شناورسازی قیمت بلیت قطار ارزیابی کرد و گفت که طبق مصوبه هیات مدیره راه آهن، افزایش قیمت بلیت قطار در ایام پرتردد تا سقف 20 درصد مجاز خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار