بازدید 4725

جدیدترین نظرسنجی‌ها از محبوبیت ترامپ

کد خبر: ۶۶۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 13 February 2017
نظرسنجی‌های جدید، وضعیت جدیدی از میزان محبوبیت ترامپ را نشان می‌دهد. این نظرسنجی‌ها می‌گویند که برنامه‌های او برای مبارزه با تروریسم مهمترین دلیل محبوبیت اوست.

به گزارش آنا از واشنگتن اگزمینر، در جدیدترین نظرسنجی که از سوی سی‌بی‌اس انجام شده است 35 درصد از مردم آمریکا هرگز خود را حامی دونالد ترامپ نمی‌دانند و از دموکرات‌ها می‌خواهند که همواره با او مخالفت کنند.

این گروه که سی‌بی‌اس آنها را «مقاومت‌کنندگان» نامیده است، به شدت نسبت به اقدامات و برنامه‌های ترامپ عصبانی و خشمگین هستند. به نوشته سی‌بی‌اس مقاومت‌کنندگان از نمایندگان دموکرات عضو کنگره می‌خواهند تا به جای این که با ترامپ همکاری کنند در اکثر مسائل با او مخالفت داشته باشند.

از نظر جمعیت‌ شناختی، عمده مقاومت‌کنندگان از تبار آفریقایی- آمریکایی‌ها یا اسپانیایی‌تبارها هستند. نکته جالب توجه دیگر اینکه بیشتر جمعیت مقاومت‌کنندگان نیروی بیشتری در خیابان دارند تا در صندوق‌های رای. چهار نفر از هر ده نفر این عده، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 شرکت نداشته‌اند.

نظرسنجی دیگری واقعیت‌های متفاوت دیگری را بازتاب می‌دهد. در نظرسنجی انجام شده از سوی پایگاه افکارسنجی یوگاو در روزهای 8 تا 10 فوریه (20 تا 22 بهمن) از 2216 فرد بزرگ‌سال آمریکایی مشخص شده است که 22 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند هرگز دست از حمایت از ترامپ برنمی‌دارند.

آنها بیشتر نسبت به مسائل مربوط به امنیت و مبارزه با تروریسم دل مشغولی دارند تا مسائلی همچون بازار کار. این نظرسنجی می‌گوید که حامیان سرسخت ترامپ اعتقاد دارند احیای نظم و قانون مهم‌ترین مساله‌ای است که ترامپ می‌تواند به وسیله آن «بار دیگر آمریکا را با عظمت سازد.»

همچنین 22 درصد از دیگر حامیان ترامپ گفته‌اند که اگر او نتواند به تعهداتش عمل کرده و اقتصاد آمریکا را ترمیم کند، دست از حمایت او خواهند کشید. در همین حال 21درصد از کسانی که گفته‌اند با ترامپ مخالف هستند متذکر این نکته شده‌اند که مخالفت‌شان با ترامپ دائمی نیست. آنها از جمله گفته‌اند که اگر رئیس‌جمهوری آمریکا بتواند وضعیت اقتصادی آنها را بهبود بخشد به حمایت از ترامپ خواهند پرداخت؛ مضاف بر این که این عده گفته‌اند انتظار دارند تا ترامپ به سوی آنها حرکت کرده و به آنها احترام بگذارد.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که مخالفت‌ها و موافقت‌ها با ترامپ تقریبا به اندازه یکدیگر است. همچنین کیفیت این موافقت‌ها و مخالفت‌ها نیز به یک اندازه ارزیابی می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار