بازدید 2065
تقویت ۱۰ واحدی شاخص کل بورس تهران

سرنخ معاملات امروز در دست بازارگردانها

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در تالار شیشه‌ای بودند. بازاری که به نظر می‌رسد با جابه جایی نوبتی سهم‌های شاخص‌ساز بازار سرنخ معاملات بورس را به دست بازارگردانهای حقوقی داده است.
کد خبر: ۶۶۶۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 12 February 2017
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در تالار شیشه‌ای بودند. بازاری که به نظر می‌رسد با جابه جایی نوبتی سهم‌های شاخص‌ساز بازار سرنخ معاملات بورس را به دست بازارگردانهای حقوقی داده است.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 24 بهمن ماه 95 با افزایش 10 واحدی به رقم 76 هزار و 827 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 7 واحدی عدد 15 هزار و 497 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 4 واحدی روی رقم 84 هزار و 268 واحد ایستاد.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 33 واحدی به عدد 54هزار و 594 واحد رسید تا شاخص بازار دوم با کاهش 122 واحدی به عدد 163هزار و 169 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی عدد 835 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 37 واحد، صنعتی و معدنی چادرملو با 26 واحد و نفت بهران با 17 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخصه کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام بر نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 29 واحد، بانک کارآفرین با 19 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 12 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را در برآورده این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 171میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 609 میلیون و 585 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49هزار و 8 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین تولیدی و صنعتی درخشان تهران، مهورسازان ایرانخودرو، داروسازی زاگرس فارمدپارس، گروه صنایع پمپ‌سازی ایران و حق تقدم حق سهام تجارت الکترونیک پارسیان، اعتباری ملل، کشتی‌رانی دریای خزر، مواد اولیه دارویی البرز بالک، تأمین ماست ریخته‌گری بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع مس شهید باهنر، قند لرستان، لنت ترمز ایران، داروسازی سبحان انکولوژی و حق تقدم خرید سهام آن متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران اندکی بیش از 11 میلیون سهم داروسازی تولیددارو به ارزش 6 و نیم میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده جابجا شد.

در گروه دارویی سبحان اما اندکی بیش از 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان میان حقوقی‌های این سهم منتقل شد. 10 میلیون سهم پتروشیمی شاهزند اما به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان سهامداران عمده دست به دست شد.

در آهن و فولاد ارفع نیز اندکی بیش از 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین اندکی بیش از 4میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم‌فروغ و بی‌عمق را نظاره‌گر بود که اغلب معامله‌گران حقیقی و خرد‌ه‌پای بازار به دنبال تک‌سهم‌های سیمانی و برخی شرکت‌های کوچک برخورداری از سهام بودند.

در این بین گروه ساختمانی‌ها فرصتی برای معامله‌گران حقیقی تکنیکالی برای نوسان گیری فراهم کرد. براساس این گزارش، امروز همزمان در نمادهای معاملاتی شاخص‌ساز بازار در حالی معاملاتی کم‌حجم در دستور کار بود که در این بین تحرک بازارگردانهای اغلب حقوقی برای حفظ توازن بازار و نماگرهای منتخب آن قابل تأمل بود.

در این بین در حالی روز گذشته ملی صنایع مس ایران، لیدر گروه معدنی‌ها در رنج شدن مس سهام بود که امروز با غلبه عرضه بر تقاضا در این سهم، وظیفه توازن بازار برعهده سایر نمادهای این گروه قرار داده شد. از جمله آنها می‌توان به دوقلوهای سنگ آهنی و فولاد مبارکه اشاره کرد. امروز در ریل سیر کوثر نیز به دنبال معاملات پرحجم روزهای گذشته شاهد شکل‌گیری صف خرید پایدار در سقف کامل قیمت‌ها بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام شاهد معاملاتی کم‌عمق و کم‌نوسان بود که به مدد بازارگردانهای حقوقی در گروه‌های شاخص‌ساز بازار و فعالیت نوبتی در این گروه‌ها سبزپوش شدن شاخص کل بورس را به نظاره نشست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر