بازدید 6988

مجادله ابتکار و نعمت زاده بر سر معدن بهرام گور

نعمت زاده می گوید: محیط زیست به علت عبور 4 گورخر اجازه کار در معدن «بهرام گور» را نمی‌دهد
کد خبر: ۶۶۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 12 February 2017
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در هیچ جای دنیا اینگونه نیست فعالیت معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست انجام نشود، گفت: محیط زیست به علت عبور 4 گورخر، روی معدن منطقه «بهرام گور» دست گذاشته و اجازه کار در آنجا را نمی‌دهد.
 
به گزارش فارس، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و یکمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اصولاً تولید عاری از مشکل نیست، گفت: تولید در شرایط کنونی درایت می‌خواهد و اینکه مسائل و مشکلات آن را به دولت و یا نظام بانکی ارجاع دهیم، مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به صادرات فرش دستباف اظهارداشت: متاسفانه به خاطر بازارهای صادراتی و نوع محصول، صادرات این کالا رو به رشد نخواهد بود چرا که مصرف کنندگان داخلی و خارجی فرشی که 100 سال عمر می‌کند را نمی‌خواهند و می‌گویند از گذشته برایمان به ارث مانده است و داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه من نمی‌گویم صادرات فرش مهم نیست بیان داشت: صادرات این کالا از جنبه مادی و فرهنگی بر جنبه اقتصادی آن اولویت دارد.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید به اتحادیه‌ها در زمینه صادرات بیشتر بها داد، گفت: ما در وزارت صنعت هیچ تصمیم صادراتی نمی‌گیریم مگر اینکه اتحادیه‌ها هم کنار ما باشند.

وی بیان داشت: اما در این راستا خود صادرکنندگان و اتحادیه‌ها هم باید پیش‌قدم بشوند و اگر لازم باشد ساختار اتحادیه‌ها تغییر کند باید با همفکری این کار را انجام داد و من همین‌جا اعلام می‌کنم که هیچ جلسه‌ای در مورد صادرات برگزار نمی‌شود مگر اینکه اتحادیه‌ها هم در آن حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برجام تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته تلاش کردیم کارهای مشترکی با دنیا شروع کنیم و صادرات ما رشد نمی‌کند مگر اینکه بینش صادراتی داشته باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از سازمان محیط زیست بیان داشت: اعتقاد ما بر این است که در بخش معدن می‌توان بیشتر کار کرد اما متأسفانه در جاهایی که معادنی وجود دارد و می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد محیط زیست اجازه بهره‌برداری به ما نمی‌دهد.

وی افزود: در هیچ جای دنیا اینگونه نیست فعالیت معدنی به خاطر حفاظت از محیط زیست انجام نشود و باید در حالیکه از محیط زیست حفاظت می‌شود از معادن نیز بهره‌برداری انجام شود.

وی گفت: یکی از معادن مهم  آهن و مس در منطقه بهرام گور واقع است که محیط زیست به علت عبور 4 گورخر به روی آن دست گذاشته و اجازه کار در آنجا را به ما نمی‌دهد.

وی افزود: طی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشته‌ام که 30 نقطه معدنی در کشور دست نخورده باقی مانده که اگر مشکلات حل شود می‌توان از این منابع و معادن بهره‌برداری کرد.

وی همچنین به پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به این بنگاه‌ها که از ابتدای سال آغاز شده ادامه خواهد داشت و تاکنون به 21 هزار و 500 بنگاه کوچک و متوسط که مشکلات نقدینگی داشتند، تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: سقف تسهیلات پرداختی به این بنگاه‌ها 16 هزار میلیارد تومان بود که این سقف هم‌اکنون برداشته شده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر