بازدید 6858

جاعلان اسناد قضایی و انتظامی در دام قانون

کد خبر: ۶۶۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 12 February 2017
اعضای یک باند حرفه ای جعل اسناد قوه قضاییه و نیروی انتظامی در حالی با صدور دستورات ویژه قضایی در مشهد دستگیر شدند که از آنان تعداد زیادی مهر و سربرگ های جعلی نامه های انتظامی و قضایی که برای ثبت سند و وکالت خودرو، بخشودگی جرایم راهنمایی و رانندگی و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی مورد استفاده قرار می گیرد، کشف و ضبط شده است. 
 
به گزارش خراسان، مدتی قبل مأموران شماره گذاری خودرو، فردی را دستگیر کردند که قصدداشت با وکالت نامه جعلی برای گرفتن سند رسمی یک دستگاه خودروی زانتیا اقدام کند.
 
با برملا شدن وکالت نامه جعلی، حدود 11نفر از فروشندگان و خریداران و همچنین رابطان و بنگاه داران به پلیس آگاهی احضار شدند و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفتند تا این که سرنخ  این ماجرا به فرد 31ساله ای به نام «و. غ» رسید.
 
با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و به دستور قاضی سیدجواد حسینی (معاون دادستان مشهد)، این پرونده به شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و توسط بازپرس محمدحسن اصولی صفار مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. گزارش خراسان حاکی است: با دستور مقام قضایی، گروه ویژه ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی، عملیات تخصصی برای ریشه یابی باند جاعلان را در دستورکار قرار دادند و در اولین مرحله از عملیات، (و. غ) را در منطقه قاسم آباد مشهد دستگیر کردند.
 
این فرد که خود را تنها رابط بین خریداران و جاعلان می دانست، در بازجویی ها گفت: من 500هزار تومان به فردی به نام «ج. س» دادم تا وکالت نامه قانونی تهیه کند، اما او وکالت نامه جعلی به من داده بود! بنابراین گزارش، کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه، «ج. س» که از جاعلان حرفه ای و سابقه دار بود را نیز در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.
 
در بازرسی از مخفیگاه وی، حدود 15عدد مهر و مدارک و اسناد جعلی مربوط به مراکز تخلف و به ویژه قوه قضاییه و نیروی انتظامی مشهد و تهران کشف و ضبط شد.  بررسی های پلیس که با دستور بازپرس شعبه 410 دادسرای مشهد ادامه داشت، همچنین مشخص کرد «ج. س» در سال 92 نیز به اتهام جعل اسناد دستگیر شده است و از آن زمان به بعد، در فواصل کوتاه زمانی مخفیگاه خود را تغییر می داد. 
 
بنابراین گزارش، در میان اسناد جعلی کشف شده از متهم، اسامی و امضای فرماندهانی از پلیس راهوار و انتظامی وجود دارد که سال هاست بازنشسته شده اند. همچنین این متهم که سرکرده باند جاعلان است، در بازجویی های تخصصی که روز گذشته توسط بازپرس اصولی صفار انجام شد، به صراحت جرایم خود را پذیرفت و گفت برای هر نامه جعلی، مبالغ هنگفتی از مشتریان خود دریافت می کرده و از این طریق، یک دستگاه خودروی شاسی بلند نیز خریده است. سرکرده این باند در ادامه اظهاراتش، معترف شد که فرد دیگری پنج عدد مهر مربوط به سازمان ها را برای وی جعل کرده است که بلافاصله با دستور قضایی، این جوان 28ساله نیز که «ق» نام دارد، دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت، اما وی مدعی شد که از دو سال قبل تاکنون «ج. س» (سرکرده باند) را ندیده است.
 
گزارش خراسان حاکی است: تحقیقات بیشتر درباره سوءاستفاده های اعضای باند از اسناد جعلی، برای ترخیص وسایل نقلیه، مهرهای ثبت اسناد و املاک، سربرگ های شهرداری، نیروی انتظامی و ... ادامه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر