بازدید 2511

یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت ما را متزلزل کنند

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: این حضور نشان داد یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت را متزلزل کنند.
کد خبر: ۶۶۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 12 February 2017
مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در نطق پیش از دستور خود ایام فاطمیه را تسلیت گفت و از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نیز قدردانی کرد.

وی افزود: حضور حماسی مردم که واقعا امسال نسبت به سال‌های گذشته نمود دیگری داشت، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی بود که در آمریکا و بخصوص رئیس‌جمهور منتخبشان به قول رهبری چهره واقعی آمریکا را نشان داد.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: حضور ملت شریف ما در 22 بهمن در برابر کسانی که دم از حقوق بشر و آزادی می‌زنند، نشان داد یاوه‌گویان نخواهند توانست عزم و اراده ملت ما را متزلزل کنند و هر چقدر بخواهند در برابر ملت ما بایستند ملت ما منسجم‌تر خواهند بود.

وی در ادامه با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: یکی از کمالات والای حضرت صدیقه زهرا (س) عرفان و علم حقیقی او به ذات و صفات حضرت باری تعالی و همه حقایق هستی است. معرفتی که از ورای همه حجاب‌های ظلمانی و نورانی داشت.

وی تصریح کرد: همه آنچه که برای رشد و تکامل یک بشر تصور شود او احراز نموده بود، دلایل گوناگونی برای اثبات علم و معرفت فاطمه (س) وجود دارد، اما آنچه مهم است مجاهده و کسب شایستگی‌های معرفت فاطمه زهرا(س) است که در روایات دینی معرفت او قرین درک شب قدر شمرده شده است.

نائب رئیس مجلس افزود: فاطمه (س) آن بانوی بسیار راستگوی بسیار بزرگی است که پیشینیان بر طبق شناخت از او روزگار می‌گذراندند.

وی حدیثی را قرائت کرد و گفت: آنهایی که خدا و پیامبرش را آزار دهند خداوند آنها را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته و برای آنها عذاب خوار کننده‌ای آماده کرده است. همچنین از روایاتی که در ذیل آیه وارد شده چنین استفاده می‌شود که آزار خاندان پیامبر (ص) بویژه علی و دختر پیامبر فاطمه زهرا (س) نیز مشمول همین آیه بوده است.

پزشکیان در ادامه اظهار کرد: در صحیح بخاری جزء پنجم چنین آمده که رسول خدا فرمود فاطمه پاره تن من است و هر که او را به خشم آورد مرا به خشم آورده است، همین حدیث در صحیح مسلم به این صورت آمده است که فاطمه پاره‌ای از تن من است و هر که او را آزار دهد مرا می‌آزارد.

وی با قرائت آیه "إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ" اظهار کرد: براساس این آیه گفته شد که ما به تو ای پیامبر خیر فراوان بخشیدیم و تعبیر کوثر حضرت فاطمه زهرا (س) است، فاطمه در نزد مسلمانان برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد.

وی در پایان اظهار کرد: این عقیده برگرفته از مضامین و احادیث نبوی است و این طیف از احادیث اگرچه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد هستند که در یکی از این گفتارها که مورد اتفاق مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، رسول خدا (ص) فرمود فاطمه سرور جهانیان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار