بازدید 3751
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

بیانیه انتخاباتی احمدی نژاد/ عدم اصرار پایداری برای معرفی نامزد/ سلب عضویت ۱۲۶ عضو شورای شهر

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 11 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

بیانیه انتخاباتی احمدی نژاد

 محمود احمدی نژاد با صدور اطلاعیه ای ، ضمن رد برخی شایعات درباره حمایت وی از یک کاندیدای خاص اعلام کرد : اینجانب عضو هیچ جناح ، حزب و گروهی نیستم و از هیچ فرد یا جناح  حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد.
به گزارش تابناک،  متن اطلاعیه محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
ملت شریف و بزرگوار ایران
سلام و درود خداوند بر شما و همه صالحان ، آزادی خواهان و عدالت طلبان و با تبریک ایام الله دهه فجر
در رد برخی شایعات مبنی بر حمایت اینجانب از کاندیدای خاص در انتخابات سال آینده، و پیرو نامه مورخ ۹۵/۰۷/۰۶ اینجانب به حضور مقام معظم رهبری ، متواضعانه به استحضار می رساند؛
۱- اینجانب عضو هیچ جناح و حزب و گروهی نیستم و خود را تنها قطره ای از اقیانوس زلال ملت ایران و خادم آنان می شمارم و این امر را یک افتخار ابدی می دانم.
۲- از هیچ فرد یا جناح و حزب و گروهی حمایت نکرده و نخواهم کرد. این موضع قطعی و غیرقابل تغییر اینجانب است.
۳- ممکن است برخی افراد یا جریانات و جناح ها به خاطر منافع گروهی ، اخبار و شایعاتی تحت عنوان حمایت از شخص خاصی به نقل از اینجانب منتشر نماید. صریحا اعلام می نمایم که این نوع شایعات و اخبار حتی اگر از زبان نزدیکان اینجانب باشد ، خلاف واقع است و قویا تکذیب می شود.
با آرزوی طول عمر مقام معظم رهبری ، از خداوند منان دوام سعادت ، عزت و موفقیت ملت ایران را تحت عنایات خاص امام عصر(عج) مسالت دارم.

سخنگوی جبهه پایداری: اصر‌اری به معرفی نامزد نداریم

مجید متقی فر سخنگوی جبهه پایداری ، درباره برنامه‌های  انتخاباتی تشکل متبوعش اظهار داشت: در گذشته مباحث مربوط به وحدت مطرح شده و این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
وی افزود: وحدت در فضایی گفتمانی و انقلابی مورد پذیرش است لذا اگر همه ساز و کارها و خروجی آن انقلابی باشد در این صورت پیوستن یا نپیوستن به جبهه مردمی نیروهای انقلاب تفاوت چندانی ندارد و از گزینه انقلابی ولو اینکه در جریان جبهه پایداری نباشد، حمایت می‌کنیم.
سخنگوی جبهه پایداری افزود: افراد باید به گفتمان انقلاب پایبند بوده و در سبقه‌ خود این موضوع را اثبات کنند بر این اساس ضروریست همگان به گفتمان انقلاب اسلامی و رهبری معتقد باشند چنانکه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه من انقلابی هستم نشان دهنده آن است که باید خود را با شاخص‌های انقلابی مورد نظر مقام معظم رهبری تطبیق داد.
متقی‌فر گفت: ما جریان گفتمانی هستیم و نمی‌توانیم از این جریان گفتمان عدول کرد. پس از پایان یافتن دوره حکومتی غیر انقلابی، آسیب‌های زیادی به مردم و جامعه وارد شد بنابراین امروزه دلسو‌زان انقلاب باید به این مسئله توجه و مطابق معیارهای رهبر انقلاب عمل کنند تا به این شکل وحدت خود به خود در سطح جامعه شکل بگیرد.
سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: مردم به گفتمان آرمان‌ها و ارزش‌های کشور تعلق خاطر دارند و همواره گوش به فرمان دستورات مقام معظم رهبری هستند. 
وی با بیان اینکه تصمیم گیرنده اصلی در جامعه مردم هستند خاطرنشان کرد: این مسئله به جبهه پایداری یا سایر گروه‌های حزبی مربوط نمی‌شود چراکه مردم خواستار تعیین سرنوشت خود هستند براین اساس بایستی با مردم رفتاری صادقانه داشت.
متقی‌فر تصریح کرد: ممکن است در برخی موارد درباره گفتمان‌ها اظهار نظرهای مختلف ارائه شود اما در عمل اقدامی خارج از آن صورت گیرد با این حال باید دانست که خطوط قرمز همواره وجود داشته و اگر این خطوط رعایت نشود جریان گفتمان سازی هم وجود نخواهد داشت.
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه گفتمان وام گرفتنی نیست یادآور شد: گفتمان باید در ذات و ماهیت افراد وجود داشته باشد در غیر این صورت اصالتی وجود نخواهد داشت و باید برای دستیابی به آن از منابع دیگری این گفتمان را اخذ کرد.
وی با اشاره به وجود اختلاف سلایق میان احزاب خاطرنشان کرد: اختلاف سلیقه در موارد جزئی وجود دارد اما به اصل موضوع آ‌سیبی وارد نمی‌کند براین اساس اگر دو نامزد از طیف و حزب مختلف بر حوزه فعالیت خود اصرار و پا فشاری کنند دچار اختلاف نظر می‌شوند که در این صورت باید از آن عدول کنند. 
متقی‌فر اظهار داشت: همه باید به نگاهی مشترک بنگریم و در راستای هدفی واحد حرکت کنیم چنانچه مقام معظم رهبری هم در این زمینه رهنمو‌دهای فراوانی داشته‌ و دارند. ما به عنوان جریان فعال و هد‌ایتگر باید به اصول و سیاست‌های مقام معظم رهبری ملتز‌م باشیم.
سخنگوی جبهه پایداری اضافه کرد: امروزه مردم نسبت به دوره‌های گذشته از آگاهی و بصیرت بیشتری برخوردار هستند و اخبار و حوادث مربوط به کشور را با جدیت پیگیری می‌کنند. باید دانست رویکرد ملت ایران همان رویکرد مقام معظم رهبری است در عین حال مردم به آرمان‌های شهدا و رهبر انقلاب پایبند هستند بر این اساس نمی‌توان خارج از این آرمان‌ها تصمیم گیری کرد.
وی افزود: ما همواره به دنبال ایجاد وحدت هستیم البته وحدتی که بر مبانی مستحکم انقلابی ، اعتقادی و اسلامی است. در صورت تحقق آرمان‌ و ارزش‌ها هم آمادگی حضور در تمامی عرصه‌ها را خواهیم داشت و غیبتی‌ در این زمینه وجود نخواهد داشت.
سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: کسانی که نگاهی سازش کارانه به آمریکا دوخته‌اند و رویکردی لیبرالی به سیاست‌ها و راهبردها دارند را نمی‌توان پذیرفت بر این اساس وحدتی با خروجی انقلابی وفادار به آرمان‌ها دارای ارزش است در غیر این صورت معتقدم وحدتی شکل نخواهد گرفت.
وی یادآور شد: جریانی هستیم که اصر‌اری به معرفی نامزدهای انتخاباتی از سوی خود نداریم اما اگر احساس کنیم در این زمینه وظیفه‌ای داریم در هر شرایط آمادگی خود را اعلام خواهیم کرد.
متقی‌فر با بیان اینکه نقطه وحدت اصو‌لگرایان امام ر‌احل و مقام معظم رهبری هستند، گفت: لزومی ندارد به دنبال مکانیزم و استنباط خاصی بود چراکه رهنمو‌دهای رهبر معظم انقلاب در راستای حفظ وحدت کفایت می‌کند بر این اساس نباید گزینشی عمل کرد و به چانه زنی پرداخت.
سخنگوی جبهه پایداری تأکید کرد: باید در راستای ایجاد وحدت از کسانی استفاده کرد که در پیچ‌ و بحرانهای مهم گذشته کشور از بصیرت‌ کافی برخوردار بودند و همواره مواضع آنها در مواقع مختلف از جمله فتنه 88 و بر‌جام مطابق با مواضع مقام معظم رهبری بوده است.


وزیر کشور:انتخابات الکترونیکی نهایی نشده است

 عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره تمهیدات وزارت کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی شعبات با مجلس هماهنگ شده اما هنوز نظریه نهایی شورای نگهبان را دریافت نکردیم.
وی افزود: با تمهیدات فراهم شده در مورد امنیت انتخابات مشکلی نداریم، کمیته امنیتی انتخابات نیز کار را شروع کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا انتخابات قانونی، سالم و در فضای امنی برگزار شود. 


سلب عضویت ۱۲۶ عضو شورای شهر

سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور امروز در نشست خبری که در سالن شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه عمومی خارج از دولت عرصه ای اجتماعی سیاسی و عمومی است که شهروندان بصورت برابر در آن فضا به گفتگو بنشینند، گفت: احزاب و تشکل های سیاسی، رسانه ها، بسیج و سازمان‌های مردم نهاد و نهایتا شوراهای اسلامی شهر و روستا از مصادیق این فضاست.
وی افزود: به تاسی از قانون اساسی، دولت تدبیر و امید از سال ٩٢ تلاش کرده اعمال حاکمیت در حوزه دولتی را به نحوی سازماندهی کند که این اقدام منجر به تقویت نهادهای مدنی شود.
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به ویژگی‌های انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: کاندیداهای شوراها قبل از انتخابات در معرض احراز صلاحیت قرار می‌گیرند.
سامانی با بیان اینکه 117 هزار و 56 نفر تاکنون از اعضای شهر و روستا در سراسر کشور هستند، گفت: شوراها جایگاهی بالقوه و رفیعی دارند لذا تاکید داریم قدرت عموم مردم و نامزدهای انتخابات در قوانین مربوط به این نهاد مردمی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: 4 دوره انتخابات شورها را تجربه کردیم و ضروری است از این تجربیات برای شورایی کارامد در انتخابات اتی استفاده کنیم.
سخنگوی وزارت کشور درباره زمان قطعی ثبت نام انتهابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: بر اساس اصلاحیه جدید قانون انتخابات شوراها؛ باید 28 روز برنامه زمانی ما باید به جلوتر برود.
سامانه ادامه داد: طبق قانون اصلاحیه جدید مجلس برای انتخابات شوراها، باید 27 بهمن دستور شروع این انتخابات داده شود که در این صورت 2 اسفند زمان ثبت نام این انتخابات انجام می‌شود اما هنوز مراحل قانونی این مصوبه طی نشده و با توجه به زمان بر بودن، بعید می‌دانم در این دوره مورد اجرا قرار گیرد.
وی افزود: اگر اصلاحیه قانون انتخابات شوراها توسط شورای نگهبان تایید شود باید 27 بهمن دستور شروع انتخابات صادر شود. این قانون باید به تایید شورای نگهبان برسد و رئیس‌جمهور آن را ابلاغ کند و در روزنامه رسمی چاپ شود و 15 روز از آن بگذرد که اجرایی شود، چون این مراحل طی نشده، بعید می‌دانم اصلاحیه قانون انتخابات شوراها اجرا شود.
سخنگوی وزارت کشور  درباره کسانی که می‌خواهند برای انتخابات شوراها استعفا دهند، گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان استعفا روز ثبت‌نام است. فردی که برای ثبت‌نام مراجعه می‌کند، می‌تواند روز قبل استعفا دهد، اما به شرطی که استعفایش پذیرفته شده باشد.
سامانی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوره سوم شوراها که 6 ساله بوده 235 پرونده درباره تخلفات اعضای شورا مطرح شد. در دوره جدید 3/5 ساله  245 پرونده رسیدگی شده که126 نفر از اعضای شوراها سلب عضویت شده است. همچنین 7 شورای شهر و 20 شورای روستا هم منحل شدند. در دوره چهارم شوراها هم 29 شورای روستا و 7 شورای شهر به دلیل  تخلفات منحل شدند.


«قانون جامع انتخابات» به انتخابات ۹۶ نمی‌رسد

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه از زمان 45 روزه‌ای که قوه مقننه به  دولت برای ارائه لایحه "قانون جامع انتخابات" ارائه کرده بود، حدود 2 ماه می‌گذرد، گفت: گویا دولت اراده‌ای برای ارائه لایحه جامع قانون انتخابات به مجلس ندارد.
وی با تأکید بر اینکه طرحی از سوی نمایندگان تهیه‌ شده تا با بررسی آن در کمیسیون شوراها به صحن علنی پارلمان ارائه شود، ادامه داد: در جلسه روز یکشنبه (24 بهمن) کمیسیون شوراها درباره اینکه طرح تدوین‌ شده از سوی نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گیرد یا همچنان در انتظار ارائه لایحه از سوی دولت باشیم، تعیین تکلیف می‌شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه از این هفته بررسی لایحه بودجه سال 96 کل کشور در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، قطعاً فرصت بررسی طرح یا لایحه جامع قانون انتخابات تا پایان سال میسر نیست و قطعاً در انتخابات سال 96 نمی‌توان این قوانین را اعمال کرد.

حکیمی پور: شوراها دریچه مردم‌سالاری هستند.

 احمد حکیمی‌پور  درباره آخرین فعالیت حزب متبوعش گفت: ۷ بهمن هشتمین کنگره حزب اراده ملت برگزار شد و اعضای شورای سیاست‌گذرای و همچنین داوری انتخاب شدند.
او خاطرنشان کرد: انتخاب دبیرکل بر عهده کنگره نیست و این اعضای شورای سیاست‌گذاری هستند که وی را انتخاب می کنند، در همین راستا هم با اکثریت آرا این سمت مجددا بر عهده من گذاشته شد.
دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ادامه با بیان اینکه با رأی اعضای شورای سیاست‌گذاری علی شفایی به عنوان قائم مقام دبیر کل انتخاب شد، عنوان کرد: در این جلسه علاوه بر انتخاب دبیر کل و قائم مقام حزب سایر رؤسای کمیته نیز تعیین شدند از جمله انتخابات، شورای سیاست‌گذاری،تشکیلات،آموزش، پژوهش و نشر، مدیریت شهری، زنان، مالی، مباحث بنیادی،  انتخاب شدند که البته کمیته‌های شعب ، فرهنگ ، اصناف و اقشار و سخن‌گو تعیین نشده‌اند که قرار شد در جلسه بعدی حزب انتخاب شوند.
حیکمی‌پور همچنین گفت: قانونی جدید در حزب تصویب شد که بر طبق  آن اعضای منتخب کنگره مدت زمان عضویتشان از ۲ به ۳ سال افزایش پیدا کرد.
او درباره سیاست‌های انتخاباتی حزب اراده ملت گفت: بنا است در دو بخش فعالیت‌های انتخاباتی خود را داشته باشیم، ریاست جمهوری و شوراهای شهر که تا حدودی نیز این سیاست‌هایشان روشن هستند.
حکیمی‌پور افزود: ما همچنان با حفظ اولویت و دغدغه‌هایی که مدنظرمان است از  تداوم دولت روحانی حمایت خواهیم کرد و هنگامی که او  مجددا برای دومین بار به ریاست‌جمهوری منصوب شود قطعا نکاتی که عموما مسائل اقتصادی است را به وی خواهیم گفت.
دبیر کل حزب اراده ملت درباره این فعالیت حزب در  انتخابات شوراهای شهر و روستا عنوان کرد: خط ما مشی و تعهدی است که در بین اصلاح‌طلبان قرار دارد و بنا داریم تجربه وحدتی که میان جریان اصلاحات زبانزد است ادامه دهیم.
او تاکید کرد: ما در جریان اصلاحات سعی داریم فعالیت‌های خود را حزب و نهاد محور کنیم و احزاب را محور فعالیت‌های سیاسی خودمان قرار دهیم که در حال بحث‌ و گفت‌وگو هستیم و امیدوارم به یک نقطه اشتراک برسیم.
دبیرکل حزب ارداه ملت خاطرنشان کرد:‌ قصد داریم تداوم تجربیات سال‌های ۹۲ و ۹۴  را به کار گیریم هدف ما حضور متحد در عرصه انتخابات شوراها است. حتی با نیروهای اعتدالی که حامی دولت هستند و در طیف اصلاح‌طلبان تعریف نمی‌شوند.
او در پایان با بیان اینکه حزب اراده ملت  به لحاظ فلسفه شکل گیری اهمیت ویژه‌ای برای شوراهای شهر و روستا قائل است گفت:  شوراها جایگاه و  اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد تقویت آن‌ را مهم می‌دانیم زیرا شوراها دریچه ورود به مردم‌سالاری  هستند، لذا با امکاناتی که در اختیار داریم 
سعی خواهیم کرد در دورترین نقطه کشور نیز مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کنیم. 

استانداران در آستانه انتخابات تغییر می‌کنند؟


علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور ، با اشاره به زمان برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: براساس قانونی که در حال حاضر در اختیار ما قرار دارد، زمان ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اواخر اسفندماه سال جاری است.
وی ادامه داد: براساس لایحه‌ای که در مجلس تصویب شده و در حال حاضر شورای نگهبان آن را بررسی می‌کند، اگر این موضوع مورد تایید شورای محترم نگهبان قرار گیرد، زمان ثبت‌نام تغییر می‌کند که آن‌ را نیز اعلام خواهیم کرد، اما در حال حاضر نمی‌توانم زمان دیگری را غیر از پایان اسفندماه اعلام کنم.
رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سؤالی درباره تخصیص بودجه برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها، گفت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها است و به دلیل اینکه برگزاری این دو انتخابات در سال 96 انجام می‌شود، ما در لایحه بودجه به دولت تقدیم کرده‌ایم و دولت نیز آن را به مجلس تقدیم کرده‌ است.
وی ادامه داد: این موضوع در حال بررسی است و اعتبارات ما باید ابتدا در بودجه سال 96 به تصویب مجلس برسد و سپس به ما ابلاغ شود.
احمدی افزود: مقداری تجهیزات الکترونیکی را در اختیار داریم که این تجهیزات کفایت کل کشور را نمی‌کند و اگر قرار باشد این موضوع عملی شود، نیازمند تامین اعتبار است، ولی وزارت کشور این آمادگی را دارد که بخش از انتخابات را با استفاده از سیستم‌های موجود الکترونیکی انجام دهد، اما برای اخذ رای صندوق الکترونیکی متفاوت است.
به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور، هیئت نظارت بر انتخابات شوراها این آمادگی را دارد و با شورای نگهبان نیز در تعامل هستیم که بتوانیم انشاءالله به یک نتیجه قطعی برسیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: تامین اعتبار برای تجهیزات الکترونیکی با برگزاری انتخابات متفاوت است و اگر نسبت به این موضوع بودجه نیز اختصاص داده شود، وزارت کشور امکان برگزاری آن را ندارد، اما با همین مقداری که در اختیار داریم، استفاده خواهیم کرد و شهرستان‌ها و شعب مشخص شود، اعلام خواهیم کرد.
معاون سیاسی وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها نیز گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری انتخابات الکترونیکی شوراها بر عهده هیئت نظارت بر انتخابات شوراهاست.
احمدی تصریح کرد: ما برای استفاده از سیستم‌های الکترونیکی هم با شورای نگهبان و هیئت نظارت مجلس در ارتباط و تعامل هستیم، اما هیئت نظارت بر انتخابات شوراها آمادگی بیشتری دارند تا ما انتخابات شوراها را الکترونیکی برگزار کنیم.
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تا پایان برگزاری انتخابات تغییراتی در سطح استانداران و ستاد مرکزی دارید یا خیر؟ گفت: تغییرات در صورتی خواهد بود که اگر در جایی سرپرست وجود داشته باشد، فردی را منصوب کنیم یا فردی استعفا کند، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر استانداران یا معاونان ستاد مرکزی نداریم و همه آمادگی برگزاری انتخابات را دارند.

عدم وجود قانون روشن؛ مانع از شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی

سید حمیدرضا کاظمی، در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، اظهار داشت: مقرر شده بود در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی دولت لایحه‌ای را ارائه کند ولی لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرد از شفافیت لازم برخوردار نبود.
نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این قانون نمی‌توانست به شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها کمک کند و در کمیسیون شوراها لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی رد شد.
نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه بسیار فوری و ضرب الاجلی بود و نتوانست به موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی کمک کند، در این زمینه نیاز به کار کارشناسی بیشتری وجود دارد.
کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت‌های نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان می‌توانند بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها نظارت کنند، گفت: برای هیئت های نظارت بر انتخابات، نظارت بر هزینه‌های کاندیداها کار بسیار سختی است زیرا قانون شفاف و روشنی وجود ندارد.
وی افزود: عدم وجود قانون برای نظارت بر هزینه‌های تبلغاتی کاندیداها، کار هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها را سخت می‌کند ولی هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها باید این نظارت را انجام دهند.


ثبت نام انتخابات شوراها در شهرهای بالای 200 هزار نفر در اوایل اسفندماه

سیدرمضان شجاعی کیاسری  در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم درباره تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات گفت:‌ وزارت کشور در حال آماده سازی و تهیه امکانات و تجهیزات انتخاباتی اعم از صندوق ها و تعرفه های عکس از ساماندهی فضای اجرایی شدن انتخابات و مسئولیت و ماموریت های خود اش است.
وی با بیان اینکه تعیین زمان قطعی ثبت نام انتخابات شوراها به مجلس باز می گردد، گفت: آن‌ها باید زمان آغاز ثبت نام  را مشخص کنند . البته با توجه به اینکه طبق اعلامات حجم کاندیداها در انتخابات شوراها زیاد است قرار شده زمان ثبت نام انتخابات شوراها برای شهرهای بالای 200 هزار نفر مقداری عقب تر بیفتد که احتمالا به اوایل اسفندماه موکول می‌شود اما زمان آن هنوز مشخص نیست.
شجاعی کیاسری در جمع بندی گفت: بر این اساس زمان ثبت نام انتخابات به دو بخش شهرهای بالای 200 هزار جمعیت و کمتر از 200 هزار جمعیت تقسیم می‌شود و ثبت نام در شهرهای بالای 200 هزار نفر زودتر از موعدی که قرار است به صورت رسمی ثبت نام صورت گیرد ،‌انجام می شود.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر