بازدید 1551
سید حمیدرضا کاظمی:

عدم وجود قانون روشن؛ مانع از شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای هیئت‌های نظارت بر انتخابات، نظارت بر هزینه‌های کاندیداها کار بسیار سختی است زیرا قانون شفاف و روشنی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۶۶۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 11 February 2017
 به گزارش خانه ملت،سید حمیدرضا کاظمی، در خصوص شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی، اظهار داشت: مقرر شده بود در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی دولت لایحه‌ای را ارائه کند ولی لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرد از شفافیت لازم برخوردار نبود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این قانون نمی‌توانست به شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها کمک کند و در کمیسیون شوراها لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی رد شد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه بسیار فوری و ضرب الاجلی بود و نتوانست به موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی کمک کند، در این زمینه نیاز به کار کارشناسی بیشتری وجود دارد.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا هیئت‌های نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان می‌توانند بر هزینه های تبلیغاتی کاندیداها نظارت کنند، گفت: برای هیئت های نظارت بر انتخابات، نظارت بر هزینه‌های کاندیداها کار بسیار سختی است زیرا قانون شفاف و روشنی وجود ندارد.

وی افزود: عدم وجود قانون برای نظارت بر هزینه‌های تبلغاتی کاندیداها، کار هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها را سخت می‌کند ولی هیئت‌های استانی نظارت بر انتخابات شوراها باید این نظارت را انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار