بازدید 4017
۷

آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری متکدیان در تهران

کد خبر: ۶۶۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 11 February 2017
فرماندار تهران از آغاز طرح جمع‌آوری متکدیان از امروز خبر داد و گفت: در این طرح با کمک بهزیستی و شهرداری به جمع‌آوری متکدیان خواهیم پرداخت این برنامه به مدت 10 روز ادامه می‌یابد و از مردم می‌خواهیم که همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عیسی فرهادی در مراسم افتتاح مرکز آموزش و توانبخشی بیماران روانی مزمن (احبا)، گفت: امروز جامعه تحت تأثیر جوامع جهانی است و خانواده‌ها در حال متلاشی شدن  هستند، ازدواج‌ها اصلا پایدار نیستند بدون اینکه گفته می‌شود 40 تا 60 درصد از ازدواج‌ها ناپایدار است البته در این موضوع آماری نمی‌دهند و نگرانند که چقدر این آمارها واقعی است اما آثارش به خوبی مشهود است.

وی ادامه داد: بیشترین مأموریتی که از متلاشی شدن خانواده‌ها وجود دارد متوجه بهزیستی است، کودکانی که بدون والدین می‌شوند و غیره یا آثار بیماری‌های روحی و روانی که در جامعه پدید می‌آید از نمونه این مسئولیت‌هاست.

فرهادی با اشاره به فاصله گرفتن از معنویت و فرهنگ اعتقادی به عنوان موضوعی که مأموریت بهزیستی را دو چندان می‌کند، گفت: در جامعه ما خانواده‌های بزرگ فامیلی دیگر اثر گذشته را ندارد، تک‌فرزندی وجود دارد. در نتیجه خود به خود مشکلات روحی و روانی ایجاد می‌شود چرا که انسان نیاز به ارتباطات دارد و بحث فامیلی نیز در کشور در حال قدیمی شدن است.

فرماندار تهران، گفت: مأموریت بهزیستی حاکمیت نیست و بخشی را باید مانند شیرخوارگاه‌ها خود اداره کند. متأسفانه امروز تهران سرریز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شده و این آسیب‌ها را در دل خود جای داده است.

وی ادامه داد: طی 7 تا 8 ماه گذشته 8 هزار معتاد را از سطح شهر جمع‌آوری کردیم و در این مدت از آنها نگهداری کرده‌ایم. تهران در این راستا نفسی کشیده است و مناطق فرحزاد، مدرس یا حاشیه چمران به ندرت دیگر آثاری از این معتادان دیده می‌شود.

فرهادی، گفت: جمع‌آوری متکدیان را نیز آغاز کرده‌ایم به ویژه کودکانی که از طریق باندهای مختلف به بیگاری گماشته و در تکدی از آنها استفاده می‌شود جمع‌آوری می‌شوند. این برنامه از امروز به مدت 10 روز خواهد بود و از توده مردم خواهش داریم که با ما همکاری کنند.

فرماندار تهران افزود: زمانی که کودک متکدی توسط بهزیستی جمع‌آوری می‌شود تا این لحظه فقط 8 میلیارد تومان بهزیستی تهران به خانواده‌هایشان کمک کرده بنابراین بهتر است مردم به ما کمک کنند تا بتوانیم آنها را ساماندهی کرده و چهره شهر را بهبود ببخشیم.

وی گفت: اگر بخش خصوصی در ابعاد مختلف به بهزیستی کمک نکند این سازمان نمی‌تواند مأموریت‌هایش را انجام دهد چرا که مسئولیت‌هایش هزینه‌بر است و امیدواریم بخش‌های دیگر نیز برنامه‌های حمایتی را دنبال کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
بعید میدونم اما اگه چهار راه های : فرمانیه کامرانیه - فرمانیه پاسداران - کامرانیه تقاطع باهنر را فقط جمع کنه میشه بالای 3 اتوبوس متکدی . پدرمون را در آردن از همه جهات به شیشه میکوبند / گل فروش - فال فروش - اسپندی - شیشه پاک کن - و و و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
همچنین اکثر نقاطع های بزرگ و حیاتی شهر علاوه بر بی توجهی شهروندان به چراغ های راهنمایی و رانندگی به خاطر حضور متکدیان دارای ترافیک شدید شده و ادامه ماجرا......
تقاطع های خیابان آزادی و نواب و همچنین میدان توحید از این دست هستند
متكديان نوظهور و رسيد وجه در دست در ورودي هاي شلوغ مانند پمپ بنزين ها از مردم كمك طلب مي كنند فارغ از صحت و سقم عملشان به نظر وجهه قابل قبولي در ميان مردم خير ما ندارد اميد است اينگونه اعمال بر چيده شود
میخواستم یک صحبت کوتاه در مورد کودکان کار هم بکنم که در کنار متکدیان صحنه زشت و گاها دردسر سازی به چهره شهر میده. علی رغم تلاش خیلی ها مخصوصا هنرمندان برای کودکان کار باید بگم گاهی زیاد بودن تعدادشون تو ترافیکهای تهران دردسرهای بدی داره. آویزون شدن همزمان چند نفر از ماشین. بخواس از یکی مثلا حمایت کنی و خرید کنی بقیه هم واسه عرضه جنسشون میریزن سر ماشین. و بدتر از همه اونایی که این روزها شیشه پاک میکنن. شاید دلت نخواد پول به کسی بدی و یا اصلا همراهت نیست. مایع شستشو میریزن رو شیشه و پول ندی نصفشو پاک نکرده میذارن میرن و مجبوری خودت پیاده شی پاک کنی. و متاسفانه روز به روزم تعداد متکدیان و این افراد داره زیاد تر میشه
خدا وکیلی اگه این کارو نظام جدی بگیره و این ویلون زنها حاجی فیروزها بابا نویلها و و... رو جمع کنه ببره اردوگاه کار کار بزرگی در خدمت به اسلام کرده
سلام کاش برای همکاری و اطلاع رسانی یه شماره تلفن می دادند اخه میدان منیریه تهران به سمت مهدیه تهران با بچه زیاد گدایی می کنند ولی متاسفانه ما نمی دونیم به کجا زنگ بزنیم
اکثرا مهاجرین غیر قانونی هستند باید مرزها را شدیدتر کنترل کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار